|
Lähettäjä: Mints
Päivämäärä: 1.8.26 08:11:07
Lähettäjä: Tiina
Päivämäärä: 1.8.26 00:29:27
”Mulle oli riittävä, että joku kävi (kaikkia en muistanut jälkeenpäin, mutta mulle kerrottiin) ja oli läsnä. Välitti.
Kerro, että olet siinä, jos ikinä tulee tilanne, että tarvii jutella. kerro, että tuet häntä 100%.
..
Ole läsnä, pidä kädestä kiinni. Kerro että välität ja rakastat. Pyydä soittamaan milloin vain tulee tilanne eteen, josta ei pääse yli.”
Lähettäjä: voikukka
Päivämäärä: 1.8.26 03:32:14
”Kerro juuri tuo sama mitä meillekin, että hän on rakas ja olet onnellinen, että hän on elossa ja niin edelleen. Hyvin se menee♥️ Tilanne on uusi ja outo, mutta ystäväsi ja sinä olette samoja henkilöitä, kuin tähänkin asti.”
Näissäpä ne olennaiset tuli. Tärkeintä, että menet sinne itsenäsi, olet läsnä. Ei sun tarvitse osata sanoa mitään tiettyä, älä stressaa. Kirjoittamasi perusteella ihan varmasti osaat välittää tuon kuinka paljon välität ja olet onnellinen että ystäväsi edelleen on täällä. Pääasia ehkä että ilmaiset sen, että ihan aidosti ja oikeasti haluat tukea sekä kuunnella, jos milloin vain ystäväsi onkin valmis jotain kertomaan.
Oletko tietoinen missä fyysisessä kunnossa tuo sun ystävä on? Mietin siis ihan siltä kannalta, että olisit henkisesti valmis jos hänellä on vaikeampia vammoja eikä se kauhistuttaisi sinua. Aatellen ihan siltäkin pohjalta, kun kerta sairaalaympäristö ylipäätään on sulle muitenkin kerta ihan vieras ja jännittävä asia.
Ja jos tilanteeseen tulee kyyneliä, niin sitten tulee, turha sitäkään on pelätä liikaa. Itse itkimme oman saman tehneen läheiseni kanssa yhdessä. Vaikka olin muka etukäteen vierailemaan mennessä päättänyt etten itke, niin koska olin lukenut jättämänsä kirjeen olinkin tavallista itkuherkempi. Mutta oma läheisenikin toipui, fyysisesti ja henkisesti, toivoa todellakin siis on! Joskus pohja on se paikka, mistä alkaa rakentaa jotain ihan uutta ja vanhaa parempaa hyvän tuen avulla.
Hyvin se menee.
|