Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskomattomat kesämökkilokkeilijat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.26 23:58:12

Taas oli lehdessä kokemuksia kesämökkivieraista. Onko suomalainen tosiaan niin lapanen, ettei uskalla sanoa suoraan ei-toivotuille vieraille että suksikaa kuuseen tms?

Re: Uskomattomat kesämökkilokkeilijat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.8.26 00:21:26

Joka kesä sama stoori. Itse pyrin keksimään tekosyitä, ettei tarvitsisi mennä kenenkään kesämökille mukavuuksien ulottumattomiin. Ihmettelen, jos jollakin on hinku toisten mökeille.

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   1.8.26 00:47:43

Keitä nämä mökille tulijat ovat?
Ystäviä vai sukulaisia?

Minulla on ollut kesäpaikka 50v ja ikinä sinne ei ole tullut kukaan kutsumatta.
Millaisia ihmisiä teillä on ympärillänne???

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.8.26 01:21:50

Hyi kun meitä painostetaan miehen sukulaisten mökille! Meidän yksiömökille ei kyllä kukaan tunge yöksi, lasten kaverit tulevat telttailemaan ja omat vanhemmat vaunuun.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   1.8.26 01:34:28

Olen lukenut, että ihan tuntemattomatkin ovat saattaneet käydä mökkien pihalla ihan surutta :D Siis vaikka (tai etenkin) ketään ei ole paikalla.

Meidän mökillä ei onneksi ole käynyt kutsumattomia vieraita, ei tuttuja eikä tuntemattomia.
Tosin ottaisin varmaan kaikki vastaan, kun niin vähän vierailijoita käy :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.8.26 02:14:44

Meillä on ollut kesämökki koko mun elämän ajan, eli 61 vuotta.
Ensin toki mulla ja isällä, ja aikuisiällä mulla ja mun miehellä.
Eikä meidän mökille ikinä ole tullut kutsumattomia vieraita.
Vieraita toki käy kutsuttuna paljonkin. Mutta kukaan ei koskaan ole tullut kutsumatta, varsinkaan yökylään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.26 02:16:11

>mummotamma

Hötön ehkä söpöin nimimerkki.

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   1.8.26 08:44:58

Savon mummeli jolla on iäkäs tamma. Tupla mummot :D

Päivämäärä:   1.8.26 09:49:45

Miten jotkut on niin lepsuja että päästävät näitä lokkeja mökilleen?

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   1.8.26 10:08:21

Kukaan ei tiedä että minulla on mökki :D

Päivämäärä:   1.8.26 10:18:26

Typerä ja kulunut aloitus

Päivämäärä:   1.8.26 11:05:35

Mun mielestä noi jutut on huudatusta
Samat tarinat vuodesta toiseen ja jotenkin pyritään antamaan kuvaa vastakkainasettelusta.
Olen kyllä ollut tilanteessa jossa asuttiin rannalla niin miehen kavereita ajoi koko ajan sinne joka puolelta suomea ja jopa etukäteen ilmoittamatta.

Kun mentiin mökille niin sinnekin aina joku löysi.

Mies vaan oli suosittu ja sen talo ja mun mökki oli kivoissa paikoissa. En muista kuka maksoi ruuat, me varmaankin.

Päivämäärä:   1.8.26 11:19:03

Mulla oli yksi lokki. Räjähtänyt mökki mutta tykkäsi tulla, aluksi oli vähän avuksi, mutta ryyppäsi yötä myöten. Ei tuonut koskaan ruokaa. Mulla kaivossa ei juomakelpoista vettä joten kantovedellä, sitäkään ei pyynnöstä huolimatta tuonut. Sitten alkoi vaatia mun viinoja niin pistin pihalle, minunhan syy taas kun en lokkia sietänyt.

Lähettäjä: Kun 
Päivämäärä:   1.8.26 12:03:00

Lienee aika paisuteltuja ja liioiteltuja. Varmasti noita on, muttei ole niin yleistä kuin voisi uutisoinnista päätellä.
Lähipiirissä on aika monta mökin omistajaa, enkä ole koskaan kuullut kenenkään kertovan kutsumattomista vieraista. Ennemminkin valitusta kun kukaan ei kutsusta huolimatta tule. Tuo valituksen aihe tosin on ihan aiheellinen ja varmasti kohdistettu meidän perheelle. Emme erityisesti perusta mökkeilystä ja etenkin yökyläilyt toisten mökeille ovat vaivaannuttavia. Kaikki mökkiolympialaiset ja talkootyöt ovat kaikkea muuta kuin mitä itse pidän hauskana, joten nykyisin kärsimisen sijasta vain kieltäydymme kutsuista.

Lähettäjä: Malva 
Päivämäärä:   1.8.26 12:37:39

Hyvä lukea kokemuksia että miten käyttäytyä ettei mökille enää haluta/kutsuta. Taas kaveri pyytää käymään mökillään. Missään muualla ei enää voida nähdä. Täytyy varmaan käydä siellä perseilemässä ja toivoa ettei uutta kutsua tule.

Päivämäärä:   1.8.26 14:13:32

Malva: mikset vain sano, ettet halua mennä?

Lähettäjä: auli 
Päivämäärä:   5.8.26 10:56:41

Mä luulen että on suureksi osaksi vedätystä. Joka kesä samat jutut ja veikkaan että liioiteltuja.

Joku saattaa tehdä joskus virhearvioinnin tai väärinymmärryksen (meinaan että menee kylään tai jotain ja olettaa että safkat tulee "talon" eli mökkiläisten puolelta) mut jos tuollainen tapahtuisi toisen kerran niin sen jälkeen ei enää vierailua tapahdu tai siitä sanotaan selkeästi. Ja harva täyspäinen ei itse tätä tajua..eli ei kukaan mene toisten elätettäväksi.

Mut joka vuosi pyörii samat jutut :D

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   5.8.26 11:04:53

Kyllä on ihan todellisia lokkeilijoita.

Itsellä meni sukulaisten kanssa välit, kun he eivät päässeet "lokkeilemaan" minun mökille. Oikeastaan ihan sama - hyväksikäyttöähän tuollainen on.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.8.26 11:08:53

Lähettäjä: Napsu
Päivämäärä: 1.8.26 01:34:28

Olen lukenut, että ihan tuntemattomatkin ovat saattaneet käydä mökkien pihalla ihan surutta :D Siis vaikka (tai etenkin) ketään ei ole paikalla.

KYLLÄ. Tätä ongelmaa ei ole ikinä ennen ollut, mutta nyt on. Yksi ukko tunki tontille ihan pokkana laittamaan kumivenettä järveen. Kun siltä kysyttiin, että wtf, niin "tosta aidan alta pääsi ihan kätevästi". Siis ihan oikeasti? Se aita on nimenomaan osoittamassa yksityisalueen rajaa, niin sinä vtun apina ihan röyhkeästi rikot kotirauhaa ja tunget toisten tonteille?

Päivämäärä:   5.8.26 11:50:11

Näitä mökkilokkijuttuja toistetaan joka vuosi mediassa, omalle mökille ei ole koskaan yhtään lokkia ilmaantunut, ei myöskään mökkeilevistä ystävistä kukaan oikein tunnista ilmiötä.

Toki uskomattoman huonotapaisia ja röyhkeitä ihmisiä varmasti on olemassa, mutta ehkä ilmiö ei ihan niin jokaista mökinomistajaa kosketa, kuin jutut antavat ymmärtää.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   5.8.26 11:57:57

Luulisin että mökkilokit on melko pitkälti takavuosien ilmiö. Ja mahdollisesti ns suvun paikkojen. Kun menee ostamaan kesäpaikakseen tyyliin mummolan, voi olla, että suku pitää oikeutenaan jatkaa oleilua, ja yhtä passattuna kuin mummon aikana.

Enemmän ne täysin ulkopuoliset ihmiset, joilla on kummallinen kuva jokaisen oikeuksista, aiheuttavat häiriötä. Pihapiirin vattupuskista ja rantasaunalta on pitänyt porukkaa ajaa tiehensä jonkun kerran.

Lähettäjä: nick 
Päivämäärä:   5.8.26 12:13:25

Eipä oo mäkkilokkeja täälläkään näkynyt. En usko että on tosiaan kovin yleistä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.8.26 12:14:44

Retkeilybuumi kansan syvimmissä.riveissä on aiheuttanut paitsi sen että kansallispuistoissa meno on sikailua, paskomista ja tuhoamista, irtokoiria, riippumattoja joid3n tieltä.katkotaan oksat ja tallotaan mättäät, ja luvattomia nuotioita, myös se että tungetaan maaseudulle, metsiin ja mökeille apinoimaan.

Uskokaa pois: ette ole tervetulleita ellei teitä ole kutsuttu, ellei kyseessä ole maksullinen palvelu tai muuten ole mitään syytä olettaa että saa tulla. Ns jokaisen oikeus ei päde läheskään joka paikassa ja edes naapuriin ei maalla ole tapanaa mennä ilman lupaa.

Partiolaiset ja suunnistajat ovat myös alimmasta h3lvetistä niin ihmisinä kuin luonnon kuluttajina.

Nyt jopa mamuille on opetettu että myös syrjöisempiin luonnonvesiin voi hukuttautua ja tunkea vieraan valtion lisäksi myös vieraiden ihmisten pihoihin. Ei ole hyvää kehitystä tällainen. Johtaa korkeisiin aitoihin, kameravalvontaan, vahtikoiriin ja entistäkin kylmempiin asenteisiin mikäli se enää esim pks ympäristössä on mahdollista

Jos muuten ihmettelet miksi naapureillesi on ilmestynyt korkeat aidat ja portit, katso peiliin. Onko tullut tungettua vähän liian monta kertaa toisen alueelle?

Maalla tuo tungettelu nimittäin ei rajoitu mökeille, jotkut ääliöt luulee että seuraa, marjoja, palveluksia voi lampsia kyselemään joka paikkaan mistä ei aseella uhaten ajeta pois. Etenkin nämä aikuispartiolaiset on tuppautujia joista ei kukaan pidä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.8.26 18:11:55

Ketä kiinnostaa oleilu toisten mökeillä? Yritän kohteliaasti vältellä.

Päivämäärä:   5.8.26 19:01:24

X: sepä se. Vai ovatko nämä mökit jotain kartanoita omalla huvipuistolla...? Voin kyllä käydä kahvilla tai istua juttelemassa kuinka pienessä mökissä tahansa, mutta hyi jos siellä pitäisi puuhastella ja pahimmillaan yöpyäkin!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.