Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä ajatuksia herättää sana:

Lähettäjä: Navettakahvila 
Päivämäärä:   31.7.26 02:15:03

Eli navettakahvila.
Ymmärrän joo, että se on navettaan tehty kahvila. Siellä ei asu enää lehmiä, mutta minun aivoissa tuo nimi kääntyy vain ja ainoastaan eläinten asumukseksi. Ei kahvilaksi.
Enkä matkoillani mene kahville yhteenkään navettaan.

Ja minä olen sentään maalta kotoisin :D

Ajatteletko samoin kuin minä???

Re: Mitä ajatuksia herättää sana:

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   31.7.26 02:33:05

En ajattele. Täällä sijaitseva Navetta on suosittu lounaspaikka.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.7.26 02:40:17

Että se on vanhaan navettaan tehty kahvila. Vähän niinkuin "satamakahvila" on satamassa sijaitseva kahvila, "näköalakahvila" sijaitsee näköalapaikalla tai -tornissa, jne.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   31.7.26 02:49:04

Menetkö aloittaja baariin, jonka nimi on Vessa, Koulu, Apteekki, Pankki? Nekin löytyvät, mutta kääntyvät ilmeisesti aivoissasi vain alkuperäisiksi merkityksiksi ja ei pysty, ei kykene?

Päivämäärä:   31.7.26 03:01:01

Ei minuakaan navetat rakennuksina erityisesti kiinnosta enkä varmaan navettakahvilaan haakeutuisi erikseen, mutta en kyllä myöskään periaatteesta vastusta ajatusta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.7.26 03:30:46

Entäs Latogrilli?

Me kävimme tänään sen nimisessä kesäravintolassa.
Oli viihtyisä paikka ja hyvät ruoat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.26 04:01:49

Minua taas ihanat vanhat (luonnonkivi)navetat kiehtovat tosi paljon ja menisin mielelläni navettakahvilaan.

Päivämäärä:   31.7.26 08:14:21

Vanhaan navettaan tehty kahvila. Kylläkin tylsä eikä yhtään omintakeinen, näitä voi olla joka kylällä. Sellaisia ajatuksia nimi herättää.

Lähettäjä: Karjakeittiö 
Päivämäärä:   31.7.26 09:54:11

Ihan sama
Kunhan olisi järkevät sapuskat tai siis jotain erikoisempaa kuten vaikka navettaan sopivaa uunijuustoa ternimaidosta tms.
Sikalakahvilassa vois olla kunnon savukylkeä ja palvia ruisleivän ohessa.

Lähettäjä: Luy 
Päivämäärä:   31.7.26 10:01:22

Vanhoihin kivinavetoihin tehdyt kahvilat ja muut tilat on ihania! Menen ennemmin sellaoseen kuin johonkin cafe lösmössiin.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   31.7.26 10:37:10

Miten olisi Sikala tai Lantala?

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   31.7.26 10:46:00

Kaukaisessa nuoruudessani olen käynyt Sikabaarissa, joka oli tehty vanhaan sikalaan.

Lähettäjä: jo 
Päivämäärä:   31.7.26 11:49:40

Herättää positiivisia ajatuksia. Näen mielessäni vanhan kivinavetan joka remontoitu kahvila käyttöön. Sisustus ehkäpä maalaisromanttinen ja ympäristö kesäisen kaunis. Toimii kesällä ja mielelläni menisin kahville!

Päivämäärä:   31.7.26 14:26:45

"Minua taas ihanat vanhat (luonnonkivi)navetat kiehtovat tosi paljon ja menisin mielelläni navettakahvilaan."

Sama!

Päivämäärä:   31.7.26 14:34:34

Mulle tulee positiivinen mielikuva. Vanhat navetat ovat usein kauniita ja sijaitsevat tunnelmallisissa ympäristöissä, joten vierailen mielelläni. Ainoastaan harmittaa se, ettei niissä ole lehmiä kahviseurana :D

Päivämäärä:   31.7.26 14:38:22

"Vanhaan navettaan tehty kahvila. Kylläkin tylsä eikä yhtään omintakeinen, näitä voi olla joka kylällä."

No tämäkin vielä. Vanhoihin navettoihin, joita on Suomi edelleenkin väärällään, tehtyjä kahviloita, ravintoloita, pitopalvelupaikkoja, lähiruokamyymälöitä, vanhan tavaran kauppoja jne. jne. on kyllä niin paljon että sana "navettakahvila" ei oikein jaksa herättää mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.7.26 14:40:15

"Lähettäjä: Luy
Päivämäärä: 31.7.26 10.01.22

Vanhoihin kivinavetoihin tehdyt kahvilat ja muut tilat on ihania! Menen ennemmin sellaoseen kuin johonkin cafe lösmössiin."

Miksi haukut lempikahvilaani?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.