Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko mekkoa käyttää kahdesti?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.7.26 01:27:58

Ystäväpariskunnan kanssa syksyllä useampi yhteinen matka/illanvietto.

Voinko käyttää samaa mekkoa kahdesti, jopa kolmesti vai pitääkö olla joka kerralla eri?

Re: Voiko mekkoa käyttää kahdesti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.26 01:30:06

Todellakin voi. Ostin taannoin itselleni ensimmäisen ja ainoan mekon, joka maksoi pari sataa. Aion käyttää kyseistä mekkoa joka jumalan tapahtumassa, jossa mekko on sopiva vaate.

Päivämäärä:   31.7.26 01:48:06

Sehän on hyvin vastuullista, että käyttää vaatetta mahdollisimman monta kertaa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   31.7.26 02:44:32

Nykyään käyttää kuninkaallosetkin useampaan kertaan samaa vaatetta.

Lähettäjä: Iris 
Päivämäärä:   31.7.26 07:05:30

Todellakin voi, nykyäänhän sehän on nimenomaan se suotava ja trendikäs tapa. Ja esimerkkiä siitä tosiaan näyttää julkisuudessakin esim huippunäyttelijät gaaloissa, kuninkaalliset jne.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   31.7.26 10:04:07

Tottakai voit käyttää samaa mekkoa useamman kerran. Reissusssa lähinnä joutuu varautumaan siihen, että jos hikoilee mekon, niin ei voi käyttää toista kertaa samaa, ellei hotellista löydy riittävän hyvää palvelua pesulatarpeiden suhteen.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   31.7.26 10:31:05

Mitä helllvettiä. Tosiaan, hikoilu ja muu mekon pskaantuminen ovat ainoa syy siihen miksi jotain vaatetta ei tule käytettyä kahta kertaa peräkkäin ilman pesemistä.

Jos olisin joku valtiopäämiestason tyyppi niin silloin varmaan tuollainen typerä etiketti tulisi huomioitua.

Lähettäjä: Apuva 
Päivämäärä:   31.7.26 13:18:39

Voit ja pitää. Todella vastuutonta kuluttamista pitää vaatteita kertakäyttötuotteina. Tällaisen takia nykyään tuotetaan pääasiassa paskaa ja laadukkaita vaatteita saa etsiä kissojen ja koirien kanssa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   31.7.26 13:35:58

Ai kamala, jos ei voisi! Pitäisikö silloin miestenkin ostaa tai vuokrata uusi puku joka juhliin?

Lähettäjä: Georgia 
Päivämäärä:   31.7.26 13:44:25

Voi ilman muuta!

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   31.7.26 13:45:36

Varmaan tässä tarkoitettiin sitä, että käytetään samaa vaatetta samalla matkalla/samassa seurassa monta kertaa peräkkäin.

Vastaus on minun mielestäni, että hyvin voi. Ei tavalliset kuolevaisten kovinkaan usein kai matkusta niin, että olisi joka illalliselle uusi asu. Itse en ainakaan tee niin, vaikka pukeutumiseen tykkään panostaa.

Jos kaipaa vaihtelua, sitä saa erilaisilla asusteilla ja kengillä. Itse käytin muutama vuosi sitten Italiassa samaa, yksinkertaista mustaa mekkoa monta kertaa, välillä vaan stailasin sen hippityyliin suolavesikiharoilla ja yksinkertaisilla koruilla ja jeesussandaaleilla, välillä juhlavammaksi korkkareilla ja siistillä nutturalla.

Päivämäärä:   31.7.26 13:53:38

Mitä hemmettiä.

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   31.7.26 13:58:55

Mä oon just muutaman päivån kotimaan reissussa ja sama puuvillainen neulemekko joka päivä päällä. Hotellissa kuivuu kovan ilmastoinnin ansiosta hyvin yön aikana henkarissa eikä haise ainakaan vielä miltään, vaikka eilenkin hikoilin tosi paljon.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   31.7.26 14:21:09

Minulla on kallis lempimekko, muitakin mekkoja roikkuu kaapissa, mutta tuo lempimekko on ainoa joka tuntuu päällä siltä että olen parhaimmillani, se on niin omaan makuun ja kroppaan sopiva. Olen juhlinut sillä lukuisat juhlat, en välitä tippaakaan jos se jotakuta samoissa juhlissa pyörivää häiritsee! Se olisi todella kurjaa jos kivaa vaatetta ei voisi käyttää kuin kerran. Miehetkin voivat juhlia samassa puvussa kaikki juhlat häistä hautajaisiin.

Lähettäjä: Optimus 
Päivämäärä:   31.7.26 14:22:10

Minä matkustan yleensä niin vähillä vaatteilla, että on vain yksi mekko mukana. En todellakaan edes miettisi, voinko käyttää samaa mekkoa useammin. Minulla on myös yksi juhlamekko, jonka ostin lähes 10 vuotta sitten. Olen mennyt sillä jo ties kuinka monet juhlat ja aion mennä jatkossakin, ystävät jo olettavat, että sä varmaan laitat sen vihreän mekon :D

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   31.7.26 14:25:58

No jos on vaikka kolmen viikon reissussa, niin ihanko oikeasti joku ottaa joka päivälle uuden vaatekerran? Koetan pärjätä mahdollisimman vähin kantamuksin ja niitä vaatteita voi myös pestä. Alan nyt vähitellen ymmärtää, miten joillekin ei riitä viidelle päivälle reppu matka tavaroille...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.7.26 14:42:18

"No jos on vaikka kolmen viikon reissussa, niin ihanko oikeasti joku ottaa joka päivälle uuden vaatekerran? Koetan pärjätä mahdollisimman vähin kantamuksin ja niitä vaatteita voi myös pestä. Alan nyt vähitellen ymmärtää, miten joillekin ei riitä viidelle päivälle reppu matka tavaroille..."

Minä en kyllä joka päivälle ota uutta vaatekertaa, mutta koska omat reissuni ovat yleensä hyvin patikointi- ja retkeilypainotteisia, minkä lisäksi usein tulee käytyä vähintäänkin jossakin ihmisten ilmoilla kahvilla tai syömässä, niin ei todellakaan mahtuisi kamat yhteen reppuun. :D Johan lakanat vievät sen yhden repun, mikäli ne eivät majoituspaikkaan sisälly.

Omissa majoituskohteissa pyykinpesumahdollisuus saati -kuivaus ei ole itsestäänselvyys, enkä tod. laittaisi edellispäivän patikoinnilla kastuneita ja vielä aamulla kosteita vaatteita seuraavalle 20 km:n patikoinnille. Tai sateenpitäviä vaatteita, jos tuleekin hellepäivä (ja toisin päin). Enkä ihan mieluusti mekkoa patikoinnille tai retkeilyvaatteita ravintolaan (no, joskus on näinkin ollut pakko tehdä.) Eli pakko silti olla useammat.

Riippuu siis tosi paljon siitä, millainen reissu on tiedossa ja mitä kaikkea siihen sisältyy.

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   31.7.26 20:22:37

Olen käyttänyt samaa rippimekkoani reilut parikymmentä vuotta lähes kaikissa juhlissa. Mielestäni vain järkevää käyttää samaa. Omistan jopa kaksi juhlamekkoa sekä yhden mustan puvun (hautajaisiin).

Lähettäjä: Öky 
Päivämäärä:   31.7.26 21:26:17

No ei voi. Moukkamaista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.