Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka nopeasti deittailemaan eron jälkeen?

Lähettäjä: Eronnut 
Päivämäärä:   30.7.26 21:44:15

Kuinka nopeasti eron jälkeen olette alkaneet deittailemaan tai palanneet deittisovelluksiin? Voi kertoa lyhyiden ja pitkien suhteiden jälkeisestä ajasta.

Re: Kuinka nopeasti deittailemaan eron jälkeen?

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   30.7.26 22:53:03

Mietin samaa. Takana 12v suhde.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.26 23:12:14

Kun on päässyt erosta yli kunnolla ja on saanut elämänsä rullaamaan yksinkin niin ettei epätoivoisesti vaan tartu ensimmäiseen puolikelvolliseen että olisi joku.

Lähettäjä: hitaasti 
Päivämäärä:   30.7.26 23:14:14

Vajaa puoli vuotta erosta latasin uteliaisuutta deittiäpin, mutta kirjoitin profiiliin suoraa etten vielä treffaile. Nyt reilu vuosi kulunut ja olo sellainen että vois vaikka vähän treffaillakin. Takana yli 10 vuoden suhde, jossa viimeiset vuodet meni kämppiksinä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   30.7.26 23:24:19

Ensimmäinen mies löytyi vuonna 2008. Parisuhde / kihlaus / avoliitto päättyi vuonna 2009. Parisuhdetta kesti 1v 7kk / kihlaus kesti 1v 7kk / avoliitto kesti 1v 6kk.

Vuosi sinkkuna.

Toinen mies löytyi vuonna 2010. Parisuhde päättyi vuonna 2011. Parisuhde kesti 5pvää vaille 6kk.

7pvää olin sinkkuna.

Kolmas mies löytyi vuonna vuonna 2011. Parisuhde päättyi vuonna 2012. Parisuhde kesti 7kk.

1kk olin sinkkuna.

Neljäs mies löytyi vuonna 2012. Parisuhdetta kestänyt 14 vuotta / avoliittoa kestänyt 14 vuotta / kihloja kestänyt 14 vuotta.

Lähettäjä: Jaa no heti 
Päivämäärä:   30.7.26 23:29:00

Samantien. 9 vuoden suhde jonka olin ennen poismuuttoani taputellut itselleni, joten ei mitään mietintää mitä tekisi ja kuinka nopeasti. Olen tosin aina osannut olla yksinkin joten ei kaikki vastaantulijat kelvanneet mutta sanotaan nyt näin, että eksään en uhrannut enää ajatustakaan. Siis ajatustakaan.

Päivämäärä:   30.7.26 23:32:29

Mä olen varmaan hidas, mutta 14 vuotta kestäneen suhteen päätyttyä kesti viisi vuotta ennenkuin kävi edes mielessä että jotain uutta suhdetta voisi edes harkita jos sattuisi tuuri käymään ja joku kiinnostuisi. Eipä ole käynyt ja sinkkuna edelleen seitsemättä vuotta. Ei sillä että mulla mikään kiire olisi suhteeseen ja en oikein lämpene deittisovelluksille

Lähettäjä: Pöp 
Päivämäärä:   30.7.26 23:52:42

8 vuoden suhteen jälkeen vuosi meni että aloin deittailla. Siitä 5 kk että löytyi sopiva, joka kiinnosti yksiä deittejä enemmän ja jonka kanssa olen edelleen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   31.7.26 01:28:31

Erosta aikaa reilut 10v, enkä ole sen jälkeen seurustellut tai edes tavannut ketään missään. Ajatus deittiapeista lähinnä kauhistuttaa, mitä näiltä palstoiltakin lukenut niistä. Psyyke ei varmaan kestäisi sitä raakaa peliä mitä niiden kanssa joutuu pelaamaan. Asiaa ei yhtään helpota että kilometreja/ikää tullut itsellekin, eikä käy nuoresta ja nätistä.

Lähettäjä: Nyymi123 
Päivämäärä:   31.7.26 09:54:49

7 vuoden suhteen jälkeen aloin deittailla n. vuoden päästä erosta. Jossain vaiheessa alkoi uusi suhde, joka kesti 1.5v. Se olikin sitten sellainen kokemus, että näin 2.5.v sen loppumisen jälkeen ei ole vielä toistaiseksi kiinnostanut mitkään parisuhdeviritelmät.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   31.7.26 10:42:47

Viiden vuoden suhteen jälkeen aloin deittailla kolmen kuukauden kuluttua erosta. Nyt takana noin vuoden suhde ja ajatus deittailusta tuntuu todella kaukaiselta.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   31.7.26 13:43:34

Sitten kun itsestä tuntuu siltä
Mulla nyt ei oo koskaan ollut kiire löytää heti uutta.

Päivämäärä:   31.7.26 14:36:42

Vaikka heti jos sieltä tuntuu

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   31.7.26 15:13:17

Sitten, kun itsestä tuntuu. Jokainen kantaa ihmissuhteissaan mukanaan kuitenkin niitä ns. vanhoja traumoja, vaikka niitä kuinka käsittelisi. Älä kuitenkaan kaada eroprosessointiasi kumppaniehdokkaiden niskaan, vaan käsittele eroasi ennemmin ystävien tai vaikka tarvittaessa terapeutin kanssa.

Itse erosin viime vuoden lopulla pitkästä parisuhteesta, ja meillä on myös lapsia. Uudessa kodissa olen asunut pian puoli vuotta. Deittiapin latasin tänä kesänä, ja olen käynyt muutamilla treffeillä. Yhden kanssa yhteydenpito jatkuu, mutta ei ole kuolemaksi, jos tapailu hiipuu. Hänen kanssaan on mukava ja hyvä olla, mutta en ole koe olevani ainakaan vielä ihastunut tai rakastunut.

Eroa käsittelen totta kai edelleen, ja jo vaihdevuosien takia mielialat sekä päivät menevät vuoristorataa. Osaan olla ja elää yksinkin, ja arkeni sujuu ihan mukavasti sekä lasten kanssa että kokonaan yksin. Teen kivoja juttuja mahdollisuuksien mukaan, enkä koe ns. tarvitsevani parisuhdetta tai arjen jakajaa. Kiva juttu, jos mukava tyyppi joskus löytyy, mutta pariutumispaniikkia minulla ei ole. En pysty myöskään oman elämäntilanteeni takia olemaan ns. maailman keskipiste toiselle, joten on vaan hyvä, jos vastapuolellakin on ne omat juttunsa ja menonsa.

Deittailun aloitin uteliaisuudesta, koska olen ollut ns. vapailla markkinoilla viimeksi lähes 20 vuotta sitten. Omassa elämäntilanteessa tuntui, että deittiappi on se paikka tavata uusia ihmisiä, koska en esim. juurikaan käy baareissa. Kaikenlaista siellä toki tulee vastaan, mutta pääsääntöisesti kokemus on ollut positiivinen. Ihan tavallisia ihmisiä siellä profiilien takana on ollut. Jos ei löydy pidempää tuttavuutta, niin ainakin olen uskaltautunut tapaamaan uusia tyyppejä ja yrittänyt :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.26 10:08:03

Yli kymmenen vuoden suhteen jälkeen meni alle puoli vuotta ja olin Tinderissä. Alkuun vain "katsellaan" -tyylillä, otin asian rennosti eikä mitään paineita mistään ollut. Tuli niitä paineita kuitenkin myöhemmin, siellä ollessa alkoi kirkastua, että kyllähän mä todella parisuhteen haluan löytää, haluan jonkun jonka kanssa jakaisin elämäni. Yli puoli vuotta olin Tinderissä, juttelin tosi monen kanssa ja tapasinkin monia ihmisiä ennen kuin löytyi oma rakas :) Ei tuossa ole mitään oikeaa tai väärää tapaa, mutta juttukavereille kannattaa aina olla rehellinen omasta tilanteesta.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   1.8.26 22:43:08

Ero mielessä, 15v suhde takana. Emotionaalisesti kuollutta ollut jo vuosia. Voisin alkaa deittailla uudestaan vaikka heti.

Päivämäärä:   1.8.26 22:50:53

Niin kauan odotin että pääsin yli edellisestä. Meni 5 vuotta.

Päivämäärä:   2.8.26 11:25:28

Mä aloin deittailla aika pian, muutaman kuukauden jälkeen. Tosin sillä ajatuksella, etten etsi parisuhdetta, vaan kevyempää seuraa. Treffeillä on kiva käydä ja seksiäkin harrastaa, mutta en mitään vakavampaa halua.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   2.8.26 12:01:36

Kuten vastauksista näkee, osa on jo käsitellyt eron erotessaan. Toisilla taas kestää kauemmin.

Ei siis ole mitään kaavaa, eikä varsinkaan ”sääntöä” että pitäisi olla yksin niin ja niin kauan eron jälkeen.

Se on tietty wt touhua että raahaa parin kk välein uuden ”elämän rakkauden” kotiin, jos on lapsia. Muuten ei mitään väliä.

Päivämäärä:   2.8.26 12:24:21

Vaikka heti MUTTA ole rehellinen itsellesi ja muille. Jos ekoilla treffeillä sulla pyörii vain eksä mielessä niin on hyvä tiedostaa ettet ole yli edellisestä suhteesta ja lähinnä etsit laastaria tai hengailu seuraa. Kerro tämä rehellisesti niin ettet tuhlaa jonkun seurustelu suhdetta etsivän aikaa.

Itsellä on mennyt yleensä noin vuosi toipua pidemmästä suhteesta ennen mitään vakavampaa deittailua. Eksänsä perään itkeviä ukkoja löytyy kyllä joka sormelle ja varpaalle kun miehet ei osaa olla yksin.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   2.8.26 13:37:31

Lähettäjä: Sanna Lopakka
Päivämäärä: 30.7.26 23:24:19

"Ensimmäinen mies löytyi vuonna 2008. Parisuhde / kihlaus / avoliitto päättyi vuonna 2009. Parisuhdetta kesti 1v 7kk / kihlaus kesti 1v 7kk / avoliitto kesti 1v 6kk.

Vuosi sinkkuna.

Toinen mies löytyi vuonna 2010. Parisuhde päättyi vuonna 2011. Parisuhde kesti 5pvää vaille 6kk.

7pvää olin sinkkuna.

Kolmas mies löytyi vuonna vuonna 2011. Parisuhde päättyi vuonna 2012. Parisuhde kesti 7kk.

1kk olin sinkkuna.

Neljäs mies löytyi vuonna 2012. Parisuhdetta kestänyt 14 vuotta / avoliittoa kestänyt 14 vuotta / kihloja kestänyt 14 vuotta."

- Unohdin mainita, että olin päässyt hyvinkin nopeasti yli nuista existä. Vaikka kahden muun kanssa erosta olikin kulunut vain hetkisen aikaa. Lisätään tähän vielä näin : ensimmäinen mies leikki tunteillani ja petti. Toinen mies leikki tunteillani ja halusi loppujen lopuksi viettää kaiken vapaa-aikansa yksin tanssilavoilla ja baareissa käyden. Kolmas mies oli tietokonepeliriippuvainen. Ensimmäisen parisuhteen kohdalla mies jätti. Toisen parisuhteen kohdalla mies jätti. Kolmannen parisuhteen kohdalla minä jätin.

Lähettäjä: Eronnut 
Päivämäärä:   4.8.26 08:45:40

Nosto

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.8.26 09:10:35

Eiköhän se ole ihan asioista ja henkilöstä riippuvainen.

Lähettäjä: fyrelise 
Päivämäärä:   4.8.26 10:59:52

heti kun rupeaa isovarpaiden väli kostumaan

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   4.8.26 11:00:44

7 vuoden suhteen päätyttyä aloin toisella silmällä pläräillä Tinderiä viikon päästä erosta. Kuukauden päästä erosta olin uudessa suhteessa, joka on kestänyt nyt n. 10 vuotta ja ollaan naimisissa.

Siitähän se vain on kiinni, millainen ero on ollut, onko henkisesti kiinni exässään vai ei ja olisiko uusi suhde laastari vai ei. Yksi voi alkaa deittailla seuraavana päivänä ja toisen ei pitäisi vielä kahden vuodenkaan päästä.

Päivämäärä:   4.8.26 11:56:56

25v suhde ja heti eron jälkeen Tinderiin. Parin kk sisällä uusi mies.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   5.8.26 08:40:08

17 vuoden suhde, aloin tavata seksimielessä tuttua henkilöä parin viikon päästä. Tinderiin menin kuukauden kuluttua. Olin uudessa pitkässä suhteessa pari viikkoa sen jälkeen. Olin odottanut tuota eroa henkisesti monta vuotta.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   5.8.26 09:55:17

Vaihdoin lennosta miestä. Edellinen suhde tosin oli ollut käytännössä kuollut jo useamman vuoden.

Lähettäjä: Etsivä 
Päivämäärä:   5.8.26 09:59:49

Yritin 6kk mutta treffit ahdisti. Seuraavaksi meni 12kk ja edelleen ahdisti. Lopulta melkein 2v kuluttua aloin seurustella nykyisen kanssa, eikä ahdista. Ed suhde 12v josta 11 naimisissa ja yksi lapsi. Ero oli yllätys minulle, vaikka vaikeeta olikin ollut. Hyvin käsitelty ero takasi kuitenkin sen, että mulla ei ole painolastia tuotavana nykyiseen suhteeseen.

Päivämäärä:   5.8.26 10:09:25

Nuoruuden viiden vuoden suhteesta kun lähdin, kesti puoli vuotta kunnes vastaan käveli kiinnostava mies.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.