Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ensiasunnon ostajan etu

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.7.26 13:11:41

SDP sanoo haluavansa palauttaa edun.

Itse olen ensiasunnon ostaja. Kannattaako asuntoa nyt ostaakaan?
Puhutaan kuitenkin yli 6t säästöstä...

Re: Ensiasunnon ostajan etu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.26 13:37:41

Laske kuinka paljon maksat vuokraa kankkulan kaivoon siihen saakka, kunnes ensiasunnon ostajan etu astuisi aikaisintaan voimaan, jos edes astuu. Taitaa kustannus olla suurempi kuin tuo 6.000e.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.26 13:43:05

Aika pitkä matka on puheesta siihen, että mitään konkreettisesti tapahtuu. Jos edes tapahtuu.

Totta kai elämässä voi kaikessa odottaa, josko tulisi vielä paremmat ajat tehdä asia x. Mutta koittaako ne paremmat ajat ja jos koittaa, millä aikataululla.

Asunnon hinnassa 6te on yksi pieru Saharassa, joten en kyllä itse tuollaisen säästön eteen kovin montaa ajatusta uhraisi.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.7.26 14:00:11

Nykyisessä vuokranantajan taskuun jää noin. 3000 vuosi (vuokra sisältää lämmityksen ja sähkön sekä tiedossa on yhtiövastike, kun taloyhtiössä on myytäviä kohteita)

Ensiasunto olisi reilusti isompi ja täten asumiskustannuksetkin saattavat nousta yli 700€/kk + tietty kaikki korjaukset joutuu maksamaan omasta pussista.

Ollaan kyllä pyöritelty numeroita :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.7.26 15:11:39

Kuinka monta vuotta olet valmis asumaan vuokralla ennen kuin käy selväksi, että etua ei palautetakaan tai se palautuu merkittävästi heikompana?

Voihan tässä vaalien yli odotella ja katsoa tuleeko se hallitussuunnitelmaan harvinaisen nopealla aikataululla, mutta realistisesti prosessiin menee aika monta vuotta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.