|
Lähettäjä: *
Päivämäärä: 30.7.26 14:08:13
Olen useammassa rekryprosessissa ollut mukana ja kesälomien aikaan rekryäminen on aivan hullun hommaa. Aina on joku olennainen henkilö kesälomalla ja on utopistista optimismia laittaa rekryilmo vireille juuri ennen kesälomakautta. "Heinäkuu on aina hiljainen, kyllä joku ehtii hakemuksia käydä läpi" ja sitten painetaankin hulluna töitä vajaalla miehityksellä koko heinäkuu, eikä kukaan edes muista että niin meillähän on se rekry auki.
Muutenkin meillä (ja tiedän että usealla muullakin firmalla) rekryt tuppaavat venymään, kun rekryjä hoitaa henkilöt, joille ei varata kunnolla työaikaa rekryn hoitamiseen. Mitä olen ollut rekryissä nykyisellä työnantajallani mukana, olen tehnyt rekryyn liittyvät asiat (hakemusten esikarsinnat, haastetteluiden sopimiset, haastettelut) pääasiassa niiden normaalien töiden päälle ja on mennyt ylitöiksi, että olen saanut kaiken tehtyä.
Aloittajan tilanteesta en toki voi sanoa, että onko kyse oikeista työpaikoista lainkaan, mutta kesälomakausi on uskoakseni hidas aika pitää rekryjä yleisestikin.
|