Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rekrytointi, miksi yritykset vatuloi?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   30.7.26 12:12:53

Kesän alussa selvisi että määräaikainen työsopparini ei jatku. Työtilanne on ok, joten Linkkarista löytyi paljon hyviä paikkoja ja modasin kymmeneen parhaaseen hakemuksen. Nämä kaikki paikat on nyt olleet yli kuukauden auki ja jokainen on kerännyt yli 100 hakemusta. Hommaan ei tarvita mitään ääretöntä neroutta tmv.

Yhtään yhteydenottoa ei ole tullut. Jos firmaan tarvitaan tekijää, eikö olisi parasta hoitaa homma niin että haastattelut aloitetaan heti sopivan tekijän löytyessä, päätöksiin edetään viikossa ja siitä perehdytys käyntiin?

Tuolla aktiivisuudella yhteydenottoa voi odottaa jouluna ja sitten voi k.o työantajat mennä julkisuuteen kertomaan miten ei saa työvoimaa sadasta hakijasta huolimatta. Jos hakemusta on tarkoitus seisottaa syksyyn, tämän voisi kertoa hakijalle automaattiviestillä.

Tänään lähtee taas pari hakemusta.

Re: Rekrytointi, miksi yritykset vatuloi?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.7.26 12:31:36

Ei niillä ole aikomustakaan rekrytä ketään vaan ne työpaikkailmot on ilmaista mainosta. Jatkossa älä turhaan tuhlaa aikaasi hakemalla noihin.

Antaa firmasta menestyvän ja kasvavan kuvan kun on paljon rekryjä auki, linkkari varsinkin täynnä noita huijausilmoja. Ottavat myös joissain paikoissa yhteystiedot ja myyvät suoramarkkinoijille.

Re: Rekrytointi, miksi yritykset vatuloi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.7.26 14:08:13

Olen useammassa rekryprosessissa ollut mukana ja kesälomien aikaan rekryäminen on aivan hullun hommaa. Aina on joku olennainen henkilö kesälomalla ja on utopistista optimismia laittaa rekryilmo vireille juuri ennen kesälomakautta. "Heinäkuu on aina hiljainen, kyllä joku ehtii hakemuksia käydä läpi" ja sitten painetaankin hulluna töitä vajaalla miehityksellä koko heinäkuu, eikä kukaan edes muista että niin meillähän on se rekry auki.

Muutenkin meillä (ja tiedän että usealla muullakin firmalla) rekryt tuppaavat venymään, kun rekryjä hoitaa henkilöt, joille ei varata kunnolla työaikaa rekryn hoitamiseen. Mitä olen ollut rekryissä nykyisellä työnantajallani mukana, olen tehnyt rekryyn liittyvät asiat (hakemusten esikarsinnat, haastetteluiden sopimiset, haastettelut) pääasiassa niiden normaalien töiden päälle ja on mennyt ylitöiksi, että olen saanut kaiken tehtyä.

Aloittajan tilanteesta en toki voi sanoa, että onko kyse oikeista työpaikoista lainkaan, mutta kesälomakausi on uskoakseni hidas aika pitää rekryjä yleisestikin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.