|
Lähettäjä: --
Päivämäärä: 30.7.26 14:56:48
"Se mikä haittaa on, että se kamera kuvaa myös mun kotia mun takana. Pitäisi siirtää koko työpiste jonnekin missä on takana vain puhdas seinä. Eikä sellaista oikein ole kun mulla on paljon taulujakin. Ja nyt työpöytä on ikkunan edessä mistä katselen puutarhaan enkä halua siirtää siitä pois. Jos työnantaja kustantaa sellaisen taitettavan sermin mun taakse niin kamera saa olla päällä vaikka koko päivän."
Harrastusjutut ehkä erikseen, mutta miksi työkaverisi/työnantajasi ei saisi nähdä jotain random taulua seinälläsi? Se työnantaja tietää todennäköisesti osoitteesikin.
Joka ikisessä videopuhelusovelluksessa on myös mahdollisuus taustan blurraamiseen/taustakuvaan.
Minulla on aina kamera päällä ja edellisessä työpaikassani oli ihan sääntö, että sekä oman tiimin että asiakkaiden kanssa pidetään kamera päällä. On todella raskasta puhua "seinälle". Kamera päällä näkee ihmisten eleet ja ilmeet. Toki edelleen etäkokouksissa katoaa ne mikroilmeet ja pienimmät nyanssit, mutta kamera helpottaa kuitenkin aika paljon.
Eniten nykyisessä työpaikassa ärsyttää se, että toimistolla on pakko olla monena päivänä viikossa. Käytännössä siis laittaudut ja menet toimistolle vain, jotta voit pitää neukkarissa etäkokousta ihmisten kanssa, jotka ei vaivaudu edes laittamaan kameraa päälle :D Minusta kameran päälle laittaminen on ihan peruskohteliaisuutta ja toisten huomiointia. Eri asia toki, jos osallistut kokoukseen vaikka auton ratista tai sinulla on vaikka allerginen reaktio naamassa.
|