Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko tämä tavallista eläinlääkärissä?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   29.7.26 21:42:50

Kerran kun käytin koiraani eläinlääkärissä, eikä se antanut lääkärin pistää itseään, minulle annettiin rauhoitusaine ja pistin sen koiran lihakseen odotusaulassa. Eläinlääkäri katsoi vastaanottohuoneen ovelta.

Toisella kertaa tulin noin klo 16 päivystyksellisesti kunnaneläinlääkärille, kun koiran tassu piti ommella kasaan. Hoitajien työaika loppui ja he lähtivät. Minun tehtäväni oli annostella kanyylissa olleesta ruiskusta anestesia-ainetta aina kun koira osoitti havahtumisen merkkejä. Lääkäri keskittyi ompelemiseen.

Minulta ei kysytty, onko minulla aiempaa kokemusta lihakseen pistämisestä tai suonensisäisestä lääkehoidosta. Olin kyllä molemmilla kerroilla tyytyväinen koirani hoitoon ja kiitollinen sen saamasta avusta. Mutta onko yleistä, että omistaja on tällä tavoin avustaja?

Re: Onko tämä tavallista eläinlääkärissä?

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   29.7.26 21:47:32

Ei, ei ole tavallista, etenkään tuo itse piikittäminen. Avustajan roolissa olemisen on joskus välttämätöntä poikkeustilanteissa, jos muuta apua ei ole. ( Haavanompelun välissä normaalisti lääkäri ihan itse kyllä annostelee ja laittaa lääkkeen, joten vähän oudolta kuulostaa). Kuulostaa siltä, että lääkäri on ollut arka ja pelännyt koiraa ja ommellessa halunnut maksimoida oman mukavuuden ja säästää aikaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.7.26 21:49:03

En usko tätä satua nyt ollenkaan. Koiralle laitetaan kuonokoppa ja lääkäri pistää. Ja koiralta saa kerralla tajun kankaalle eikä mitään aineita tarvi omistajan lisätä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.26 21:49:15

Niin no. Ennen ell otti koiraa niskasta kiinni, ja pisti sen rauhoitispiikin.
Nyt jos niin tekisi saisi syytteen vähintään koiran traumatisoinnista.

On normaalia, että omistaja pistää rauhoituspiikin.

Jos ei kelpaa, vie toiselle ellille.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   29.7.26 22:06:52

Omistaja pitää koirasta kiinni kun eläinlääkäri antaa rauhoitteen. Ja jos riski puremisesta sille koiralle laitetaan kuonokoppa päähän omistajan toimesta.
Olen minäkin 1980-luvulla auvustanut eläinlääkäriä, mutta kyllä nykyään hoitajat tekevät sen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.7.26 22:30:22

No en ole kertaakaan pistänyt itse mitään, kyllä hoitaja tai eläinlääkäri on ne aineet laittanu. Pidän koirasta kiinni vain, joskus hoitaja pitää koirasta kiinni.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.7.26 00:47:58

Tuttu avusti koiransa hätä leikkauksessa kun ellillä ei ollut apulaista siihen vuorokauden aikaan. Koira toipui.

Lähettäjä: nick 
Päivämäärä:   30.7.26 01:18:12

Mun äiti avusti kans kissan leikkauksessa, kun avustajaa ei ollut saatavilla eikä muita leikkaavia ellejä ollut lähimaillakaan. Vaihtoehto oli lopettaa kissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.