Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Iltapalakysely!

Lähettäjä: kolmioleipä 
Päivämäärä:   29.7.26 20:16:44

Mitä syötte iltapalaksi ja monelta? Kunhan kyselen :)

Re: Iltapalakysely!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.26 20:23:24

2-3 aikaan yöllä syön. En mitään samaa, olen niitä jotka ei voi syödä samaa 2 päivää pidempään. Eilen söin vaniljarahkan ja kulhon perunasalaattia. Sitä edeltävänä yönä pari palaa kasvispizzaa.

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   29.7.26 20:29:25

Aion syödä noin kasilta kreikkalaista jugurttia, jonka sekaan lykkään tuoreita mustikoita, vähän granolaa, chian siemeniä ja lusikallisen vaniljavanukasta, kylkeen rouskuttelen pari hapankorppua juustolla&kurkulla ja juon kupin toivottavasti herkullista tänään ostamani uutta vihreää teetä.

Lähettäjä: Lilyana 
Päivämäärä:   29.7.26 20:50:10

Rahka hedelmäpiltillä, kaks isoa viipaletta siemenleipää päällisillä (hummusta ja salaattia ainakin, mietin vielä mitä muuta, varmaan kananmunaa kun mieheni niitä keittiössä paistelee parhaillaan), banaania sekä kourallinen pähkinöitä olis minun listalla iltapalaksi. Kirjaimellisesti siis listalla, koska noudatan ateriasuunnitelmaa :D Ja iltapalan syön 19:30 ja siinä samalla katsellaan sarjaa.

Lähettäjä: Ramsay 
Päivämäärä:   29.7.26 20:55:23

Miten te voitte syödä tuollaasta paskaa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.26 20:55:52

Meillä syödään iltapala noin 20-21, lomalla noin 21-21:30 aikoihin.

Vaihtelee paljon mitä syödään.
Teetä ja suolaista piirakkaa/teeleipiä/voileipiä vihanneksilla/hapankorppuja juustolla ja vihanneksilla/näkkäriä juustolla ja vihanneksilla.
Kreikkalaista jogurttia marjoilla.

Nyt lomalla monesti lettuja marjoilla tai suolaisella täytteellä.
Grillistä jotakin; pizzaa, herkkusieniä fetalla, täytettyjä paprikoita, grillimakkaraa ja salaattia.

Tänään grillataan kantarelli-mozzarellapizzaa tuoreella timjamilla.

Lähettäjä: hubba 
Päivämäärä:   29.7.26 20:59:59

Lähettäjä: Ramsay
Päivämäärä: 29.7.26 20:55:23

Miten te voitte syödä tuollaasta paskaa?

Mikä ihme saa kommentoimaan noin jonkun toisen syömää ruokaa, lapsellista.
Itse syön munakasta tänään, menee varmaan tuonne lähemmäs 22 että ehdin sen ääreen

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   29.7.26 21:04:02

Yleensä ennen yhdeksää syön kahdet ruispalat margariinilla ja kinkulla, tai harvemmin juustolla.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   29.7.26 21:06:14

Syön aika harvoin varsinaista iltapalaa, kun syön päivän toisen pääaterian töissä aika myöhään. Joskus saattaa tehdä jotain pientä mieli, mikäli syöminen onkin tapahtunut normaalia aiemmin. Yleensä teen esim quesadillan, lämpimän voileivän, tunamelt-toastin tai vaikka parmesan- tai fetamunakkaan, syön jonkin hedelmän tms. Joskus keitä ihan vaan kananmunan. Mutta harvinaisempia nämä kuitenkin

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   29.7.26 21:29:20

En syö iltapalaa. Syön päivällisen klo 18-19, ei ole nälkä sen jälkeen.

Lähettäjä: LOL 
Päivämäärä:   29.7.26 21:37:48

Smoothie jossa banaania, pakastemansikoita, jogurttia, heraproteiinia. Proteiinin määrä 30-40 g eli suositusten mukaisesti. Kamomillajuomaa. 2-4 suklaakonvehtia. Klo 20 ja seuraava ateria aamulla klo 9.

Hyvin nukuttaa 10 h ja jaksaa vielä kevyen treenin ennen aamiaista.

Lähettäjä: Bambu 
Päivämäärä:   29.7.26 21:58:59

Aion syödä ihan kohta jättikulhollisen kaurapuuroa, minkä seasta löytyy myös paljon raejuustoa, maapähkinävoita, siemeniä ja banaania. Ai että maistuu äskeisen hyvän treenin päälle, rakastan puuroja! Kelpaa hiljentyä sitten hyvällä mielellä nukkumaan. Olen valmentajan tekemällä ruokavaliolla, niin ihanaa kun ei tarvitse itse pähkäillä mitähän sitä söisi. Toteutan vaan ohjetta ja nautin syömisestä, varsinkin nyt kehityskaudella kun ateriat on niin runsaita ja annoskoot oikeasti todella reippaita.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   29.7.26 22:24:53

Kreikkalaista jogurttia, johon turvotettu chian siemeniä. Höysteenä milloin mitäkin, yleensä ruokalusikallinen hilloa ja jotain marjoja/hedelmää.

Lähettäjä: Dinn 
Päivämäärä:   29.7.26 22:45:38

Mä teen illalla ruuan seuraavaksi päiväksi joten syön sitä sitten illallakin jo, seiskan ja yksin välillä yleensä.
Aamulla vain kahvia. En vaan pysty syömään aamupalaa vaikka jättäisin iltaruuan pois tai söisin vaan leivän tms ja nukun parhaiten täydellä mahalla.

Päivämäärä:   29.7.26 22:55:27

Ihanaa, syökö aikuiset iltapalaa :D Ite en lapsuuden jälkeen oo syöny, sillonki vaan jossain leirikouluissa ja leireillä. Tuhti aamupala ja lounas, kevyt päivällinen (tänään köntti tofua ja kesäkurpitsaa) kolmen ja kuuden välillä.

Päivämäärä:   29.7.26 23:04:02

Minulla on melkeinpä poikkeuksetta ollut vuosikausia sama Iltapala eli muki teetä maidolla sekä viipale tai pari ruisleipää juustolla.

Lähettäjä: Ninja 
Päivämäärä:   29.7.26 23:06:58

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 29.7.26 22:55:27

Ihanaa, syökö aikuiset iltapalaa :D Ite en lapsuuden jälkeen oo syöny, sillonki vaan jossain leirikouluissa ja leireillä. Tuhti aamupala ja lounas, kevyt päivällinen (tänään köntti tofua ja kesäkurpitsaa) kolmen ja kuuden välillä.

Kyllä todellakin monet syö! Ja se on ihan normaalia :) Jokaisella on se oma, omaan elämään sopiva syömisrytmi.
Esim mulle taas iltapala melkein on se päivän tärkein ateria. Syön vain hyvin niukasti jotain aamulla enkä syö lainkaan päivällä (mielummin teen työt ja treenit tyhjällä mahalla), mutta tankkaan sitten aina itseni kunnolla iltapalalla. Tänään mulla tonnikalasalaattia ja munakasta + proteiinijauheesta ja marjoista tehty smoothie. Ja syön just nyt.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   29.7.26 23:39:49

”Ihanaa, syökö aikuiset iltapalaa :D Ite en lapsuuden jälkeen oo syöny, sillonki vaan jossain leirikouluissa ja leireillä. Tuhti aamupala ja lounas, kevyt päivällinen (tänään köntti tofua ja kesäkurpitsaa) kolmen ja kuuden välillä.”

Enemmänkin ihmetyttää, että eikö joku syö iltapalaa? Kuolisin nälkään jos pitäisi jollakin 15-18 välillä syödyllä kevyellä päivällisellä selvitä seuraavaan päivään.

Lähettäjä: ;- 
Päivämäärä:   30.7.26 00:13:09

Minäkään en tavan arkipäivänä syö iltapalaa. Päivällinen 15–18 välillä (eniten riippuu, onko työpäivä vai vapaa), minkä jälkeen en enää syö.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.7.26 01:48:55

Ihan hassulta kyllä kuulostaa, että aikuiset syövät iltapalaa. :D

Meillä syödään päivällinen noin klo 20-22 välissä. Mies syö seuraavan kerran aamulla ja minä vasta myöhäisellä lounaalla.

Päivämäärä:   30.7.26 04:46:03

"Ihanaa, syökö aikuiset iltapalaa :D Ite en lapsuuden jälkeen oo syöny, sillonki vaan jossain leirikouluissa ja leireillä. Tuhti aamupala ja lounas, kevyt päivällinen (tänään köntti tofua ja kesäkurpitsaa) kolmen ja kuuden välillä."

Siis syöt päivän viimeisen, kevyen aterian kolmen ja kuuden välillä? Iltapalan syöminen taitaa olla yleisempää.

Itse syön klo 20 ja 24 välillä mitä milloinkin. Useimmiten se on päivän päivän tärkein ateria, mutta olenkin iltaihminen. Aamupalan syön jos syön 9-11 välillä, se on yleensä jogurttia tai puuroa ja kahvia. Lounasta en syö, mutta iltapäivällä menee yleensä joku sämpylä, banaani tmv.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   30.7.26 05:01:13

"Päivällinen 15–18 välillä (eniten riippuu, onko työpäivä vai vapaa), minkä jälkeen en enää syö."

Oletko siis syömättä ainakin 12-15 h joka päivä? Olettaen, että heräisit kuudelta. Käveletkö myös 15 km tunnissa?

Lähettäjä: Hassua 
Päivämäärä:   30.7.26 05:58:50

Mietin vaan, että missä tynnyrissä tuollaiset ihmiset oikein elää, joita aikuisina hämmentää ja huvittaa se, että osa ihmisistä syö iltapalaa eli ruokailee eri rytmissä ja eri tavalla kuin he itse.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   30.7.26 06:02:21

Hassua, mietin samaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.26 07:00:29

Yleensä aina sama, eli leipää (joko ruispala tai näkkäri) jossa päällä Oivariinia, juustoa ja kananmunaa. Lisäksi kreikkalaista jogurttia tai rahkaa jossa chiansiemeniä ja päärynää pilkottuna. Joskus voi olla myös marjoja mutta yleensä päärynää. Lisänä yleensä pari kiiviä.

Iltapala on ihan yleinen juttu Suomessa, jossa päivällinen syödään muuhun maailmaan verrattuna aikaisin. Enemmän ihmettelen sitä, jos se tulee jollekin suomalaiselle yllätyksenä.

Niin ja 12-15h päivittäin syömättä ei ole mitenkään mahdotonta, kuten vaikka 15km tunnissa kävely. Itsellä tulee luonnostaan oikeastaan joka päivä noin 16h paasto, ruokarytmi vain on muotoutunut sellaiseksi. Syön mielummin harvoin ja isoja annoksia.

Päivämäärä:   30.7.26 08:52:05

"Oletko siis syömättä ainakin 12-15 h joka päivä? Olettaen, että heräisit kuudelta. Käveletkö myös 15 km tunnissa?"

Tuota 12 tunnin paastoa pidän miniminä, kyllä. Aamupalan syön n. viiden aikaan aamulla. Tunnissa kävelen 7km.

Lähettäjä: amen 
Päivämäärä:   30.7.26 08:59:31

Lähettäjä: Hassua
Päivämäärä: 30.7.26 05:58:50

Mietin vaan, että missä tynnyrissä tuollaiset ihmiset oikein elää, joita aikuisina hämmentää ja huvittaa se, että osa ihmisistä syö iltapalaa eli ruokailee eri rytmissä ja eri tavalla kuin he itse.

Tämä vahvasti!
Oma vakioiltapalani on maitorahkaan tehty smoothie, sekaan laitan milloin mitäkin, mutta rahka, kaurahiutaleet, chian siemenet ja hunaja on siinä aina mukana. Nyt kesällä parasta, kun saa kerätä joukkoon tuoreita marjoja! Eilen illalla smoothessani oli tuoreeltaan metsästä haettuja mustikoita ja vaniljan makuista proteiinijauhetta. Tänään ajattelin tehdä vadelmaisen version. Ja nälän tasosta riippuen saatan syödä lisäksi muutakin. Mulla iltapalan aika on yleensä siinä puoli ysin kieppeillä.

Päivämäärä:   30.7.26 09:11:43

Tottakai syön iltapalan ja muutenkin minulla on säännölliset ruokailuajat ja eipä ole ylipainoa.

Päivämäärä:   30.7.26 09:48:31

Yleisimmin puuro ja raejuusto.

Lähettäjä: please 
Päivämäärä:   30.7.26 09:53:40

Voisiko edes tämän topan pitää ihan aiheessa eli siinä mitä porukka on syö iltapalaksi, eikä vääntää painokeskusteluksi tai toisten ihmisten ruokarytmien ilkkumiseksi?

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   30.7.26 09:59:19

”Ihan hassulta kyllä kuulostaa, että aikuiset syövät iltapalaa. :D

Meillä syödään päivällinen noin klo 20-22 välissä. Mies syö seuraavan kerran aamulla ja minä vasta myöhäisellä lounaalla.”

No tuohan on iltapala. Sinä naamioit sen vain nimellä päivällinen, jotta voit pitää ”hassuina” muita ihmisiä, jotka syövät samalla tavalla. Itsellä ei ole niin säännöllinen ateriarytmi, että edes puhuisin luontaista ja päivällisistä. Yleensä vähintään yksi lämmin ateria päivässä. Se saattaa välillä olla minun iltapalani jos on ollut kiire päivä eikä ole ehtinyt aikaisemmin laittamaan ruokaa. Mutta en minä puhu siitä päivällisenä enää klo 20-22 välillä vaan kyllä se on iltapala.

Oikeastaan ainoat ateriat joista puhun nimellä on aamupala ja iltapala, koska ne syön aina suurinpiirtein samoihin aikoihin aamulla ja illalla. Päivällä sitten syödään silloin kun on nälkä tai silloin kun ehtii.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.7.26 11:54:06

"No tuohan on iltapala. "

Ei se ole iltapala, vaan päivän pääateria ja päivän ainoa lämmin ruoka.

Lähettäjä: *.* 
Päivämäärä:   30.7.26 13:20:42

Yleensä rahka marjoilla ja myslilä. En syö aamupala lainkaan, päivän ainoa lämmin ateria on lounas. Töiden jälkeen syön yleensä pari voileipää ja iltapala sitten juuri ennen nukkumaan menoa.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   30.7.26 14:16:33

Syön iltapalaksi yleensä itsetehdyn kaurasämpylän, jossa on Alentajaa, juustoa, kurkkua ja tomaattia päällä. Tähän aikaan vuodesta kurkku ja tomaatti on itse kasvatettuja, aivan parasta!!

Tai sitten jos päivällinen on venähtänyt, niin saatan joko jättää väliin iltapalan tai syödä vain kurkkua ja tomaattia.

Yleensä syön 19-20 aikoihin iltapalan, mutta riippuu toki illan ohjelmasta paljon.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.7.26 14:32:08

'Miten te voitte syödä tuollaasta paskaa?'

No valistapa meitä Ramsay, millaista paskaa sinä sitten syöt? Aika monenlaisia ruokia oli jo tämän edellä mainittu :D

Lähettäjä: isak 
Päivämäärä:   30.7.26 14:50:24

Iltapalaa syön aamuvuoron jälkeen noin klo 17 ja iltavuoron jälkeen klo 21-22. Lomalla tuossa välissä. 2 palaa leipää ja lasillinen maitoa (talvella voi olla myös teetä) ja vähän myöhemmin iltapalan jälkeen vielä päivän herkut eli esim. suklaapatukka tai jätskiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.