|
Lähettäjä: Sanna Lopakka
Päivämäärä: 29.7.26 19:43:23
En tiedä keneltä kysyä, mutta google antoi tämmöisen vastauksen (ja kyllä, AI-yhteenveto) :
saako koiralle syöttä kanttarellia tai mustaa torvisientä jos ne on paistettu
Kyllä, koiralle voi antaa hyvin pieniä määriä kypsennettyjä ja maustamattomia ruokasieniä, kuten kantarellia. Sieniä ei kuitenkaan suositella vakituiseksi tai suureksi osaksi koiran ravintoa.
Sienien syöttäminen koiralle
Vain ruokasienet: Anna vain tunnettuja ja turvallisia ruokasieniä, kuten kantarellia.
Paistaminen: Sienet tulee aina kypsentää eli paistaa hyvin ilman suolaa, sipulia tai muita mausteita. Sipuli on koiralle myrkyllistä.
Pienet määrät: Sienet sulat huonosti koiran vatsassa, joten niitä kannattaa antaa vain maistiaisena, ei ruuaksi.
MuistettavaaVältä myrkkysieniä: Varmista aina, ettei seassa ole myrkyllisiä sieniä.
Kysy eläinlääkäriltä: Ota heti yhteys FirstVet, jos epäilet koiran syöneen väärää sientä.
Ps : Soita vaikka itse eläinlääkäriin ja kysy sieltä. Minulla ei ole koiraa, joten en ala itse eläinlääkäriasemille soittelemaan. Itse en antaisi yhtäkään ainutta sientä yhdellekkään koiralle, jos sellainen minulla olisi. Syötä mitä haluat. Sitä en kiellä.
|