Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saan pelkkää kuraa niskaan vanhemmilta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.26 16:44:47

Olin suorastaan järkyttynyt siitä epäjärjestyksestä mikä täällä vallitsee. Roinaa joka nurkka täynnä ja mihkä vähänkin jotain mahtuu niin kaikki täytetty. Ei siis mitään järjestystä tai ehkä te olette tottuneet siihen niin se on teidän normaali. En voi ajatellakaan olevani täällä kuin muutaman tunnin. Eikö sinulla ole silmää siisteydelle ja järjestykselle.i zMiehillä sitä ei yleensä ole mutta luulisi sinulla olevan kun lapsena ja nuorena opit siihen. Vai onko tehtävä nyt mahdoton.

Laitetettaisiinko teille tällaisia viestejä? Aikuisille lapsille?
Pyysin kuvat mitkä haittasivat ja ei pystynyt nimeämään yhtä ainoaa esinettä mikä.häntä haittasi.
Vastasi vain: Se on kai mun ongelma kun mun päässä alkaa kaikki pyöriä jos on epäjärjestys. Siksi mun pitää kotona karsia liiat tavarat että mun pää pysyisi kunnossa

Onko tällaiselle paikkaa suljetulla osastolla?

Re: Saan pelkkää kuraa niskaan vanhemmilta

Päivämäärä:   29.7.26 16:46:32

Ja isältä kysyin saako kastaa puuta hänen metsästään. Ei vastannut mitään.
Eivät halua koskaan auttaa mitenkään ja pelkkää kuraa saanut niskaani koko elämäni. Ei voi sanoa että minulla oli hyvät vanhemmat.
.

Päivämäärä:   29.7.26 17:03:51

Joidenkin ei tulisi koskaan hankkia lapsia jos ei pysty muuhun kuin laukkaamaan kerta toisensa jälkeen. Äitini on mm sanonut myös kuinka pettynyt on minuun. Tällä hän tarkoittin työtäni. Hän sanoi ettei tämä palkka riitä ja olisi halunnut nähdä minut jossain hienossa ammatissa . Vihaan häntä vihaan! Hän torpedoi myös lapsuuteni joka kädessä sanoen että tulee kuolemaan pian ja aloitti tämän kun olin 9. Nyt jos hän kokee että häntä vasten hyökätään hän jatkaa tätä samaa linjaa että kuolee. Kuolkoon. Olisi kuollut jo vuosikymmeniä sitten.

Lähettäjä: Kastemaljakko 
Päivämäärä:   29.7.26 17:20:57

Minkä nimen ajattelit puulle antaa kasteessa?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   29.7.26 17:38:13

Onhan tuo aika suoraa tekstiä. Mutta saattaa olla totta. Joskus huoli ja hätä tulee ulos kuulostaen vihaiselta. Ehkä hän on oikeasti hätääntynyt että lapsesta on tullut hamstraaja ja että olet sairastunut. Hamstraushan on mielenterveyden ongelma. Ei sitä usein itse tajua.

Päivämäärä:   29.7.26 17:53:21

Joo on tultukin mutta ymmärrä nyt että olen vaha ja sairas niin en enää jaksa

Taas tätä oman terveyden toitotusta.

Miten sairas ihminen voi olla?
Hän on ollut sairas niin kauan kuin muistan ja aina tuonut esiin mikä vaivaa. Milloin sydän, milloin jalka, milloin pää, milloin maha.
Lääkärit kuulemma ovat hänen mukaan hanurista kun eivät löydä vikoja.
En ole hamstraaja. Takan reunuksella oli sytytin, sytytyspalan, maalasmani kissakivet ja hän laittoi kuvan tästä, kun kysyin mikä haittaa. Joku noista siis oli liikaa. Toisessa kuvassa oli naulakossa henkarissa oleva takki.
Ja kolmannessa oli tuulettimet hyllyn päällä korkealla.

Hän vastaa: Tarkoitan vaan että ne voisivat olla järjestyksessä olilla paikoillaan
En nyt tsrkoita mitää grilliä mitä en ol.nähnytkään enkä petivaatteita van se pikkusälä
En puhu nyt niistä vaan kaikki kaappien päälliset ja taka päälliset eli kaikki minne mahtuu tavaraa niin sinne Ei niille muualta jöydy paikkaa. Itsekin valiti kotona että kaappien päälle kerääntyy tavaraa ja siksi uusi kaappikinon kattoon asti että sinne ei saa mitään

Päivämäärä:   29.7.26 17:58:32

Hän on niitä ihmisiä joille luettava lehtilin pöydällä on liikaa. Mikään käyttöesine ei saa näkyä vaan kaikki pitää piilottaa kaappeihin. Ja kaapeissakin oleva tavara on hälle liikaa. Omia kaappeja on tyhjentänyt jo 30 vuotta ja aina löytyy poisheitettävää... On tulossa myös meidän kaapit tyhjentämään.
Ja kuitenkin ostaa koko ajan lisää uutta koriste esinettä, kippoja kuppia, lamppua samalla kun hävittää vanhaa. Siksi on päällä koko ajan tämä hävitysrumba kun toisesta päästä tulee sisään samaan aikaan kuin menee ulos tavaraa eli +- 0.
Minun sytyttimen ja sytyspalat olisi halunnut hävittää.
Pää meni kuulemma aivan sekaisin kun näki ne takan reunalla.

Päivämäärä:   29.7.26 18:01:10

Mitä väliä? Jätät omaan arvoonsa ja annat toisen tukehtua pullaansa.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   29.7.26 18:14:03

Jos olet aikuinen ihminen, niin voit elää ihan miten itse haluat. Siihen ei tarvita vanhempien, eikä kenenkään muunkaan hyväksyntää.

Päivämäärä:   29.7.26 18:18:26

eikö tollaiselle voi sanoa että menee kotiinsa niin voi paremmin eikä tarvi toiste tulla.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   29.7.26 18:22:44

Jos sulla menee kuppi nurin noista viesteistä ja vanhempiesi käytöksestä, niin voit estää heidät ja mieti jatkossa jaksatko kutsua kylään.

Viesti on epäasiallinen. Tosin puita ei tarvi antaa kaadettavaksi, vaikka kuinka ovat vanhempiasi.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.7.26 18:30:41

Sinun kotisi saa olla juuri sellainen kuin sinä haluat. Muilla on omat mielipiteensä ja omat kotinsa jossa voivat toteuttaa omia toiveitaan. Meillä on eri käsitykset tavaran määrästä, siivoustasosta, väreistä..ihan kaikesta. Ja on vain opittava pitämään kiinni omasta oikeudestaan elää ja ajatella ja toimia kuten omaksi parhaakseen näkee, vaikka kuinka tulisi arvostelua ulkopuolelta. Jos alkaa olla pelastusväelle vaikeuksia kulkea tavaramäärältä, voi asialle alkaa tehdä jotain.

Päivämäärä:   29.7.26 19:37:24

Laita välit poikki ja ala elämään omaa elämääsi.

Päivämäärä:   29.7.26 19:53:53

Nyt hänellä on kuulemma muistisairaus vaikka ajaa autoa eikä ole mitään virallista lääkärin diagnoosia olemassa. Saako muistisairaus ajaa autoa?

Jatästä mun muistsairaidesta johtuen .mun pitää kotonakaikki tavaray pitää samoilla paikoilla missä ne on aina olleet koska jos joskus rksyy väärään paikkaan niin mun pää menee sekaisin. Se on kiusallista mulle itselleni ja kun tiedät mistä se johtuu että yritän pitää tavarat paikoillaan ja välttää sekasortoa niin toivon että ymmärrät. Kysymys on vain ja ainoastaan minusta itsestäni koska pää ei anna toimia normaalisti.

Lähettäjä: .......... 
Päivämäärä:   29.7.26 20:08:12

Tee huoli-ilmoitus, sano, että ajelee muistisairaana autolla (vaikka ei olisi totta). Siinä saa muuta ajateltavaa kun juttelee sosiaalitätien kanssa ja käy muistitestissä ja terveystarkastuksessa ajokorttinsa pitämistä varten.
Ja jokaiseen närinään minkä kokee sinussa ikäväksi, toteat vain, että kun omatpahan on geeninsä sinulle antanut ja itsepähän on kasvattanut.
Että olisi tehnyt sen paremmin, niin ehkä olisit enemmän pätevämpi hänen silmissään.

Päivämäärä:   29.7.26 20:43:58

Äiti on myös todella kiittämätön. Olin poiminut mustikoita ja otin siitä osan ja vein hänelle. Ensi töikseen hän totesi että hänellä on näitä pakkasessa ja oli torjuvin elein. Olisi pitänyt sanoa että no jos ei kelpaa niin tiedän kyllä monia, joille kelpaavat peratut marjat. Kuka oikeasti kohtelee näin lastaan että toinen tuo jotain hyvää hyvyyttään niin ei sano edes että voi kiitos!
On tainnut kiitoksen opettelu jäädä väliin hänen omassa perheessään kun ei osaa yksinkertaisempiakaan käytöstapoja.

Päivämäärä:   29.7.26 21:56:49

Apuni ei kelvannut myöskään kun hänen piti tehdä autoliikkeelle reklamaatio. Sanoin, että voin tehdä sen mutta hän ei odottanut vaan viestitti seuraavana aamuna kuinka on sydänkohtauksen partaalla ja kysyin miksi, niin sanoi ajaneensa autoliikkeeseen ja eksyneensä matkalla ja jotkut ihmiset auttoivat hänet kotiin.
Sanoin että yleensä reklamaatio tehdään sähköpostilla eikä sitä autoa viedä suon päin liikkeeseen. Hän ei halunnut apua minulta vaan halusi edetä tuolla tavalla.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.7.26 22:44:18

Olen itse ollut jossain vaiheessa (itsenäistyminen) turhankin aktiivinen pitäämään puoliani niin on ehkä vähän hankala ymmärtää, miksi reagoit näihin passiivisesti vaikka kuitenkin silti selvästi kärsit näistä toistuvista reaktioista. Emme voi kontrolloida toisen ihmisen tekemisiä ja sanomisia mutta voimme valita, miten itse reagoimme. Voi valita vaikka sen, ettei korvaansa lotkauta kommenteista, tai siitä ettei mikään kelpaa. Hyväksyä se, ettei asiat mene äidin puolelta sinua kohtaan niin kuin olisit toivonut. Siinä pitää tehdä surutyötä vähän, haudata se haave, miten olisi toivonut asioiden menevän. Ilmeisesti koet, että äitisi tarvitsee kuitenkin sinua. Tarvitset paljon kärsivällisyyttä, asennoituisin auttamisiini siten, että kiitosta en varmasti tule saamaan mutta haluan toimia siten että itselleni kuitenkin jää avun tarjoamisesta hyvä mieli.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.