Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletteko nähneet onnettomuuden?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.26 11:12:53

Oletteko koskaan nähnyt pahaa onnettomuutta, esim kolaria ja uhreja? Miten sellaisesta selviää? Olen miettinyt monta kertaa, että mitä jos osun kolaripaikalle ensimmäisenä. Miten selviän siitä? Miltä kuollut näyttää? Kauheaa.

Re: Oletteko nähneet onnettomuuden?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   29.7.26 11:22:14

Olen ja kyllä siitä selviää. Olin jonossa seuraavana, kun autot ajoivat nokkakolarinn 100km vauhdissa, ainakin yksi kuoli jo kolaripaikalla. Hätäkeskus antaa selkeät ohjeet miten toimia. Eikä siinä paljon muu auttanut, kuin jatkaa matkaa, kun paikka oli raivattu, eipä siinä oikein muutakaan voinut. Vähän kyllä tärisytti ratissa.

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   29.7.26 12:33:09

Hirvikolarin joo. Auto ohitti meidät, just pian kun pääsi takaisin kaistalleen niim hirvi juoksi ohittaneen auton keulaan. Kukaan ei loukkaantunut pahasti, paitsi hirvi ja poliisi ampui sen onnettomuuspaikalle. Kyllähän se vähä kauhistutti että mitä kolariautosta löytyy kun piti mennä katsomaan ensimmäisenä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.26 14:24:29

Meidän kotipihan vierestä menee vanha maantie. Kärrypolkutyyliin mutkia on. Siinä 100 m säteellä talosta on omana elinaikana kuollut kaksi ja pienempiä ulosajoja on tapahtunut kymmeniä. Varmaan valtaosassa näistä joku meidän perheestä on ollut ensimmäisenä paikalla. Viimeksi pari viikkoa sitten joku känniläinen meni mutkasta suoraan ja puuhun. Känniläisen tuurilla ei nähtävästi sattunut sen kummemmin, mutta auto meni varmasti lunariin.

Päivämäärä:   29.7.26 14:29:08

Olen nähnyt hukkuneen ihmisen ja kerran pyöräilijä ajoi suoraan edessäni auton alle. Onneksi autoilija kerkesi jarruttaa kunnolla ja pyöräilijä selvisi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.26 14:56:29

Onnettomuksilla mässäilyä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.26 15:03:53

En oo nähnyt, mutta kannattaa tutustua siihen miten aivot saa nollattua jonkin järkyttävän tapahtuman jälkeen ettei se jää mielikuvina pyörimään. Eli palikkapelin esim. tetriksen pelaaminen järjestää aivot sen verran uusiksi että takaumia tulee vähemmän. Asiasta löytyy ihan suomenkielistä tieteellistä tietoa jos jaksaa googlettaa.

Lähettäjä: Mii 
Päivämäärä:   29.7.26 17:42:46

Olen 20-vuotiaana nähnyt onnettomuudessa kuolleen ihmisen jonka pää oli irronnut, roikkui kaulan vierellä jostain rihmasta ikäänkuin lättynä. Näytti samalta kuin miltä ylikypsä tomaatti jos se tippuu lujaa vauhtia lattialle mutta kuitenkin siitä kaulasta vielä roikkui. Auton kattokin oli kuoriutunut pois.

Ei tuntunut edes kauhistuttavalta näyltä, ei herättänyt yhtään mitään tunteita. Ei se näyttänyt ihmiseltä niin ei varmaan siksi järkyttänyt. Ei jäänyt mitään ikäviä fiiliksiä. En itse joutunut kutsumaan apua tai jäänyt tuijottelemaan asiaa niin ehkä siksikin ei aiheuttanut mitään tunteita.

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   29.7.26 18:09:10

Olethan sä tuijotellut.

Päivämäärä:   29.7.26 19:42:24

Olen, hurjaa miten 30km/h vauhdissa nokkakolari voi nostaa koko auton pystysuoraan nokalleen!

Paikalle juoksi niin suuri määrä ihmisiä samaan aikaan että poistuin paikalta kun totesin ettei minulla ole mitään annettavaa kun olin itsekin shokissa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.7.26 20:05:15

Olen vauva kuoli. Enää ei kummittele näky mutta ikuisesti muistan.

Lähettäjä: Kuk 
Päivämäärä:   29.7.26 22:04:59

Jep. Ulkomailla edellä ajanut auto jostain tuntemattomasta syystä ajoi sillalta alas rotkoon. Meni niin syvälle jyrkkää penkkaa ettei sinne päässyt lähelle mitenkään tippumatta alas itsekin. Jälki oli kyllä sen näköistä ettei se mitään olisi kyllä auttanutkaan. Paikallinen hätäkeskus kielsi menemästä lähelle kun kuvailin maaston haastavuutta.
Ei siinä, ensimmäisenä paikalla oli viranomaisten helikopteri ja pian perässä muut hälytysajoneuvot ja itse saatiin lyhyen haastattelun jälkeen jatkaa matkaa.
Ei jäänyt traumoja, mitä nyt jäi mietityttämään mikä sai kuskin tekemään niin rajun ajovirheen, joka lehtijutun perusteella johti kahden ihmisen kuolemaan.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   29.7.26 22:07:58

Valitettavasti olen nähnyt kaksikin pahempaa tapausta, enkä tiedä, säilyikö kumpikaan hengissä. Toinen oli skootteriturma ja toinen oli todella korkealta rullaportaista alas kaatuminen. Kumpikaan ei käynyt Suomessa, ja jatkoimme matkaa, kun ympärillä oli jo valtavat määrät muita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.