Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En viihdy uudessa (puolison) kodissa

Lähettäjä: Pöp 
Päivämäärä:   28.7.26 15:34:59

Muutin puoli vuotta sitten puolisoni luokse, koska hänellä on iso kolmio, minulla oli kaksio.
Ongelmana on, että en viihdy täällä yhtään! Joka paikka on täynnä tavaraa, likaa ja harrastusvälineitä. Tästä keskustellaan usein, mutta en voi vaatia puolisoani heittämään pois kalliita kamojaan (joita on neliöihin nähden tuhottomasti). Vaikea siivota, kun tavaraa on niin paljon. Puoliso yrittää selvästi ihan tosissaan harventaa tavaramäärän, jatkuvasti järkkäilee kaappeja lisätilan tuomiseksi jne. Mutta meillä on myös aivan eri käsitys siististä ja kivasta kodista. Minulle riittäisi rehellisesti 50 % vähempi tavaramäärä. Nyt on koko ajan vähän sekaista ja se ahdistaa. Vanhassa kodissani oli vain välttämättömät huonekalut + muutama koristesine. Ja aina siistiä.
Mutta enhän minä voi myöskään vaatia, että koti sisustetaan mun pillin mukaan. Puoliso viihtyy ja rakastaa kun saa kotonaankin harrastaa.

Viiden vuoden sisään olisi tarkoitus ostella omakotitaloa, pitäisikö vain yrittää sinnitellä sinne asti? Ahdistus ja halu lähteä koko ajan jonnekin pois kotoa on toisaalta niin valtava, että en tiedä miten pystyn.

Re: En viihdy uudessa (puolison) kodissa

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   28.7.26 15:38:31

Mitä tuohon voi sanoa. Muuta takaisin omaan asuntoon? Rojun kerääjä tulee täyttämään sen omakotitalonkin, vaikka neliöitä olisi 200.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.7.26 15:42:31

Kait olit sen asunnon nähnyt ennen muuttoa. Muuta pois jos stressaa. Et vli vaatia etkä olettaa miehen luopuvan tavaroistaan.
.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.7.26 15:45:17

Mikä ihme sai sut muuttamaan tuohon epäviihtyisään kämppään? Eikä se puoliso tuosta muuksi muutu vaikka saisit miten neliöitä lisää, jos tyyppi elää sottaisesti ja hamstraa tavaraa?

Lähettäjä: ratkaisu 
Päivämäärä:   28.7.26 15:46:56

Ette selvästikään sovi toisillenne. Lapikasta ja uutta matoa koukkuun.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.26 15:47:39

Lähettäjä?? 

Päivämäärä28.7.26 15:42:31

Kait olit sen asunnon nähnyt ennen muuttoa. Muuta pois jos stressaa. Et vli vaatia etkä olettaa miehen luopuvan tavaroistaan.

Tämä.
Kyllähän sinä tiesit, minne muutit.

Yleensä muutetaan siihen kotiin, missä enemmän on yhdessä viihdytty ja vietetty aikaa.

Eikä toista ihmistä voi muuttaa.
Jos jo tapailuvaiheessa/seurustelun alkuaikoina näkee, etteivät esim. siisteyskäsitykset kohtaa, niin silloin mietitään lopetetaanko seurustelu alkuunsa, vai kestääkö toisen sotkuisuuden.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.26 15:48:59

Ihana puoliso sulla jos hän edes yrittää pitää paikat siistinä ja oikeasti myös käyttää harrastusvälineitään. Ei siitä voi toiselle motkottaa.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   28.7.26 15:49:16

Kannattaa ihan oikeasti miettiä toimiiko teillä yhteisasuminen ikinä. Koska noin erilaiset käsitykset siitä millainen kodin tulisi olla on oikeasti aika iso ongelma. Pystyykö lies rajoittamaan tavaramääränsä vain tiettyihin huoneisiin? Koska vaikka olisi kuinka iso omakotitalo niin ei se auta jollei mies pysty olemaan kontrollissa siitä missä tavarat on ja kuinka paljon ne leviää ympäriinsä. Ja vaikka mies siihen pystyykin niin helposti käy niin että te asutte kyllä samassa osoitteessa mutta ihan erillään kun mies pysyy omissa harrastushuoneissaan jotta sotku ei leviää ja sinä omissa siisteissä tiloissasi jotta ei ärsytä miehen sotku. Onko sekään sitten sellainen parisuhde jonka sinä haluat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.26 15:54:00

"Vanhassa kodissani oli vain välttämättömät huonekalut + muutama koristesine."

Mitä mieltä mies on tällaisesta asumisesta? Miltä se teidän yhteinen koti tulisi näyttämään?

En itse pystyisi elämään noin viisi vuotta ja pelkäämään, että jatko olisi vain pahempaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.26 15:57:14

Parisuhde on aina kompromissi. Lisää tuohon soppaan vielä muutama kakara, jos se munakas ei saa pidettyä edes omia romujaan ojennuksessa. Mun siskolla on tämmönen helmi ja me käydää koko suvun voimin aina muutaman kuukauden välein pelastamassa se, mitä pelastettavissa on. Eli siis lähinnä pyykkäämässä kaikki tekstiili (onneksi on 24 pesula!) ja sorttaamassa kaappeihin väärän vuodenajan vaatteet ja tenavien kohdalla pienet pois. Sitten homma pysyy jotenkin kaksassa jonku viikon, mutta ei yksi äiti ehdi kaikkea työn lisäksi.

Lähettäjä: haha 
Päivämäärä:   28.7.26 16:01:14

Mä yritin kerran työpaikan naisvaltaisessa kahvipöydässä sanoa, että jos koti on puoliksi miehen ja puoliksi naisen niin eikö mies saisi päättää puoliksi kodin sisustamisesta. Kohtasi lähinnä pöyristynyttä kieltämistä naisilta...

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   28.7.26 16:02:51

Ostakaa nyt se omakotitalo. Hinnat on nyt sopivat Porvoossa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.7.26 16:19:52

Minulla tuli ero muunmuassa tuollaisesta syystä. Muutin toiselta puolen maat miehen kämppään, enkä juuri vaatteita enempää omia tavaroita vienyt mukana siinä vaiheessa. En saanut "muokata" asunnossa mitään, edes verhoja vaihtaa. Sanomattakin selvää että kyse oli hyvin persoonallisesta poikamiesboksista. Hän siivosi kyllä, ei siinä mitään mutta tavaraa ja harrastusvälinettä koko kämppä täynnä. Lusikat meni jakoon.

Päivämäärä:   28.7.26 17:07:52

Tai sitten nopeammik isompiin tiloihin, ensin avoin keskustelu näistä ongelmakohdista ja systeemi jossa harrastuskamalle on ihan täysin eri tilat ja sitten se koti on joku kompromissi siitä miten haluatte sisustaa ja siivota.
Keskustelua vaan niin asia selviää. Itse sanoisin että jos tuo on ainoa ongelma ja saatte asian sovittua niin mahdollisuudet onnelliseen yhteiselämään on hyvät.
Kunhan ymmärrätte mitä kompromissit on, molempien pitää joustaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.7.26 17:12:34

Minä en pystyis asumaan päivääkään kodissa jossa on liikaa tavaraa ja sotkusta. Meiltä lähtee kaikki mitä ei tarvita ja kaikelle tavaralle pitää olla paikka kaapissa tai lipastoissa. Kerran viikkoon imurointi ja moppaus.

Päivämäärä:   28.7.26 18:31:51

Unohda ajatus yhteisasumisesta. Jos haluat tuon miehen kanssa olla parisuhteessa, niin teillä on oltava omat asunnot. Mutta ne omat asunnot voivat olla vaikka samalla kadullakin.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   28.7.26 18:39:53

Vähän samoilla linjoilla monen muun kanssa. Eikä se omakotitalo luultavasti mitään muuta, kun teillä on niin erilaiset siisteys-/sisustuskäsitykset.

Itselläkin aikanaan tullut ero osittain tuosta syystä, mutta mä olin se, jolla on paljon tavaraa (esim. satoja kirjoja, neulelankoja jne jne.) ja miesystävän mielestä kaiken piti olla just eikä melkein, vain tietyn tyyppistä tavaraa näkyvillä ja sitäkin olemattoman vähän. Ihan liian erilaisia oltiin asumaan yhdessä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 18:55:14

En voisi olla sellaisen miehen kanssa, jolla on äärettömän paljon roinaa / tavaroita tms.., eikä pidä kotiaan siistinä.

Itse en ole koskaan ollut hamstraaja, eikä minulla ole paljon tavaraa. Nykyinen kumppanikaan ei ole hamstraaja, eikä hänelläkään ole paljon tavaraa. Molemmat olemme siistejä ihmisiä. Sotkuakaan ei juuri ollut, vaikka taloudessa aikanaan pyöri 2 koiraa. Ja jos jotain pientä sotkua tuli mm koirien mukana (kuten tassunpohjien mukana tai karvoissa kuraa), ne siivottiin samantien pois.

Lähettäjä: Ikuisuuskysymys 
Päivämäärä:   28.7.26 19:00:13

Äitini on kärsinyt samasta ongelmasta, vanhempani ovat olleet 63 vuotta naimisissa...

Lähettäjä: Dissi 
Päivämäärä:   28.7.26 19:03:07

Parisuhde vaatii kompromisseja. Mies sentään yrittää. Onko mahdollista virittää yhteen huoneeseen vaikka sermi niin että kaikki ne tiellä olevat harrastusvälineet ovat siellä sermin takana?

Perusteluna miehelle ihan vaan se, että asunnon pitäminen siistinä olisi oikeasti helkkarin paljon helpompaa ja nopeampaa kun ei tartte siirrellä mitään.

Meillä on omakotitalo ja en voi varsinaisesti syyttää ketään tavaroiden omistamisesta kun sitä on aika paljon. Itselläni oikeastaan varmaan eniten sisustusta myöten. Mutta mies ja lapsi ovat muuten vaan sotkuisempia. Nyt olen tehnyt varmaan vuoden töideni ohessa ja ehtimisen ja jaksamisen mukaan karsimista ja yksinkertaistamista. Olen niin helevetin kyllästynyt kaaokseen. Sitä ei tuota järjestyksessä olevat koriste-esineet vaan jatkuvasti tasoille kertyvät asiat. Niille on nyt oma paikka - ne vaan työnnetään erääseen vedettävään laatikkoon pois näkyvistä ja omistajat sitten etsikööt sieltä. Vaatteet kasaan lattioilta niinikään tiettyyn paikkaan tai suoraan pyykkikoriin. Se käy nopeasti. Omat asiat mulla on tietyissä paikoissa. Mutta minä olen se joka täällä jotain välittää siisteydestä ja olen sen kompromissina hyväksynyt. Mutta en kuuntelee napinaa siivoamisesta. Siivoan sen mitä haluan, koska en halua nähdä tolkutonta sotkua, se tekee oikeasti pahalle päälle.

Ja nyt puhutaan ihan normaalin siisteystason hommista eikä mistään puunausneuroosista. Vihaan siivoamista mutta vielä enemmän sotkua.

Lähettäjä: Jeejee 
Päivämäärä:   28.7.26 19:44:22

Katsotte semmoisen omakotitalon että siellä on miehelle harrastustila josta päättää itse. Vaikka lämmin autotallin pääty tms. ulkorakennus. Sulla ei ole asiaa sanoa mitä mies siellä tekee roippeinensa ja hän pitää roinat poissa talosta.

Päivämäärä:   28.7.26 19:51:27

No en minäkään jaksaisi asua henkilön kanssa, jonka asuntoon mahtuu pöytä, kolme tuolia ja yksi sisustusesine.

Lähettäjä: bg 
Päivämäärä:   28.7.26 20:03:53

Noin erilaisilla käsityksillä tavaramäärästä ja siisteydestä ei kannata ryhtyä hankkimaan yhteistä taloa. Ei tule onnistumaan.

Päivämäärä:   28.7.26 20:17:05

Täyttää se sillä rojulla omakotitalonkin :D

Nimim. Kokemusta on.

Onnistuisiko jonu yksi romuhuone missä toi kama on ja makkari, keitriö ja olohuone pidettäisiin pelkistettynä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.26 20:53:43

Ja heti pitää mies muuttaa mieleisekseen. Miksi nainen ei ikinä muutu siksi, mitä mies haluaa.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   28.7.26 21:05:23

Kuten sanottua, en usko, että auttaa se iso omakotitalokaan, saati harrastushuone.
Varsinkin, kun ei tiedetä, mitä se mies harrastaa. Voihan se olla jotain, joka sitten kulkeiutuu käyttöön taloon mukana.

Mä en viihtyisi yhtään pelkistetyssä kodissa, se olisi todella ahdistavaa! Joo, tavaraa on mulla liikaa, karsin niitä koko ajan vähitellen, mutta parempi tämäkin, kun aivan pelkistetty ympäristö.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.7.26 21:38:10

ja näitä eroja sisustusmaussa tai siisteyskäsityksessä ette huomanneet ennen muuttoa ? Tai et ollut viettänyt aikaa miehen luona ja tiennyt mihin lähdit ? Varsinaiset asiat ja eroavaisuudet tuossa pitää käsitellä ennen minkään talon ostoa.

Lähettäjä: ;- 
Päivämäärä:   28.7.26 23:47:41

Minäkin sanon, että omat osoitteet eikä tosiaankaan yhteistä taloa noista lähtökohdista. Erota ei tarvitse, jos muuten viihdytte yhdessä.

Lähettäjä: justjuu 
Päivämäärä:   28.7.26 23:54:19

Ei sitä tuon takia tarvitse erota tai pitää eri osoitteita. Jos osataan puhua ja keskustella ja sopia asioista.

Miehen rojuille kokonaan oma huone ja omakotitalossa voi löytyä varastotilaakin. Tai jos ei ole niin hommaa vaikka työmaakopin sinne niille ( no en tiedä saako tuosta vaan ). Jos mies haluaa myös itse sisustaa niin sitten siihen pitää joku keskitie saada.

Vaikka naiselle voi olla vaikeaa antaa miehen sisustaa. Miehelläni on jokin vimma harmaaseen. Kaikki saisi olla harmaata. Minä en taas pysty olemaan pelkässä harmaassa, olen väri-ihminen jolla saa olla oikea värien sekamelska. Harmaa on kuin kuollut. Onneksi miestä ei tunnu oikeasti kiinnostavan, kaupassa vaan alkaa puhumaan aina miten harmaa sopisi. No ei sovi. Saa sitä olla, mutta että koko ympäristö - ihan kuolemaa.

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   29.7.26 10:25:42

Mun yksi kaveri löysi miehen ja jonkin ajan päästä alkoivat miettiä omakotitalon ostoa kun kumpikin halusi kaupungista maalle. Ongelmaksi tuli sisustus. Tämä mies siis oli aina elänyt naisen sisustamassa kämpässä, ensin äidin ja sitten avokin. Kun erosi niin koki, että nyt on elämän ensimmäinen tilaisuus sisustaa ihan itse ja innostuikin siitä. Sanomattakin selvää, että kaverini ei hänen äijätyylistä välittänyt. Mies taas ei halunnut, että koko asunto on taas naisen käsialaa.

Tekivät kompromissin. Uusi talo on tilava ja jakoivat huoneet, osan saa mies sisustaa ja osan nainen. Huonejako meni vähän sen mukaan, että kuka viettää eniten aikaa missäkin. Mies tekee paljon etätöitä ja on innokas ruoanlaittaja joten työhuone ja keittiö on hänen. Makuuhuone ja olohuone ja eteinen on naisen maulla sisustettu. Kieltämättä erikoinen efekti kun kaverini tykkää pastelleista ja romanttisesta tyylistä ja mies tummista vahvoista väreistä ja metallista. Mutta heille tämä toimii.

Niin ja siellä on tilava lämmitetty ulkorakennus missä miehen kuntosalivälineitä, polkupyörä yms.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.7.26 10:44:04

Tosi hankala tilanne kun kaksi täysin eri siisteyskäsitystä omaavaa muuttaa saman katon alle. Varsinkin kun toinen vielä sisustanut minimaalisesti ja toinen hamsteri. Jos on iso kolmio niin ukon liiat tavarat yhteen huoneeseen ja sit on makkari ja olkkari siisti .

Päivämäärä:   29.7.26 10:47:38

Ei tule onnistumaan pidemmän päälle suhde jossa toinen haluaa pitää esineitä ja tavaroita esillä toinen haluaisi lähes kaiken pois.
Itselläni oli ystävätär jonka mielestä asunto oli heti likainen ja sekaisin jos jokin kippo oli jäänyt pöydälle tai pojan jääkiekkomaila oli esillä eteisessä

Lähettäjä: ,,,,, 
Päivämäärä:   29.7.26 12:39:26

Mulla on samanlainen tuttavapariskunta kun % paitsi että mies tykkää.pelkkstetystä metallista, harmaasta ja valkoisesta. Nainen maalaisromanttisesta koristeineen. Nää siis kans päätti huoneet mitkä kukin saa tehdä.

Heillä on lasikuisti, todella söpö, herkät värit, kukkia yms. Siitä tullaan eteiseen missä harmaa lattia, kaikki mwtallisten ovien takana. Mitään ei saa olla esillä. Siitä tupaan mikä taas täynnä yhteen sointuvia pastellivärejä, tarkkaan harkittuja antiikkikalusteita. Erillinen keittiö mikä metalli-valko-harmaa eikä mitään saa olla pöydillä mutta siitä ruokailutilaan mikä on niin vanhaa maalaisromantiikkaa kun voi olla.

Mun päätä särkee tuo jotenkin mutta he halusivat olla yhdessä ja toi kompromissi sopii heille.

Päivämäärä:   29.7.26 12:54:43

Jos tarkoituksena on perustaa perhe, niin ostakaa viereiset asunnot ja eläkää niissä oman mielenne mukaan. Jos lastenteko ei ole tavoitteena, niin asunnot voivat olla etäämpänäkin toisistaan.

Saman katon alle ette sovi.

Päivämäärä:   29.7.26 14:54:00

Ymmärrän hyvin. En jaksaisi asua sottapytyn kanssa, vaikka hän muuten olisi ok.

Päivämäärä:   29.7.26 19:38:59

Ei ole mikään pakko asua yhdessä!

Lähettäjä: pakko sanoa 
Päivämäärä:   29.7.26 23:37:36

Ei se kyllä pitäisi mikään uusi juttu olla naisillekaan, että miehet eivät ehkä pidä niistä hempeistä sävyistä, kukista ja muista -NYT YLEISTÄN :- tosinaisellisista hömpötyksistä kämpässä.

Miehet mieluummin katselevat aseita, taljoja, sahanteriä, Jägermeister-julistetta, sotakirjoja.. No yleistys tämäkin mutta kyllä se sisustusmaku voi olla todella erilainen miehillä ja naisilla.

Sitten jos on joku selvä jako että naisen oletetaan hoitavan koti ja hän myös sen homman haluaa itselleen niin sitten voidaan alkaa sanelemaan kenen pillin mukaan kämppä laitetaan.

Yleisimmin miesten mielestä paras ratkaisu on nimenomaan se miesluola. Se saa olla millainen hyvänsä ja siellä saa olla rauhassa.

Päivämäärä:   29.7.26 23:39:59

Nainen sisustaa:
>pelkkää valkoista

Päivämäärä:   29.7.26 23:44:49

Onneksi pleikkari on valkoinen.

Lähettäjä: Tiistai 
Päivämäärä:   30.7.26 10:38:17

Vuokratkaa varasto tai muuta omaan koppiin. Ei tuo kama tuosta vähene.

Päivämäärä:   30.7.26 11:10:38

Värimaailma on makuasia. Itse en tykkää pastellisävyistä, kukkakuvioista, raskaan näköisistä huonekaluista. Koti täytyy olla asutun näköinen ja kodikas.

Lähettäjä: jkei 
Päivämäärä:   30.7.26 19:20:49

Lähtökohtaisesti erittäin erilaisten ihmisten elämien sovittaminen yhteen on aina haasteellista ja vaatii paljon kompromisseja MOLEMMILTA, jos sen haluaa saada onnistumaan.

Ei se aina edes kannata, koska yleensä sanotaan, että toista ei voi muuttaa. Ihmisen pitää saada olla sellainen kuin on ja muutoksen on lähdettävä hänestä itsestään.

Esim. iltavirkku vs. aamuvirkku. Turha siinä on kummankaan valittaa ja vaatia toista valvomaan kanssaan puoleenyöhän tai vinkua kun toinen ei nouse jo aamukuudelta kuten hänkin. Tai minimalisti vs. hamsteri. Toisen tavaroita ei voi vain nakella roskikseen kun itse ei niitä tarvitse eikä toinen voi täyttää kaikkia yhteisiä tiloja omilla tavaroillaan. Tai siisti vs. sotkuinen. Kaikista huonoin ohje on se, että "se siivoaa jota sotku haittaa", koska tuolloin toinen siivoaa koko ajan tuloksetta ja sotkee koko ajan ja sanoo "ei mua sotku haittaa" / "ei täällä oo mitään siivottavaa".

Kannattaakin ottaa sellainen puoliso, jonka kanssa ei lähtökohtaisesti ole häiritseviä eroavaisuuksia, jotka raastaa jo ennen yhteenmuuttoa tai heti yhteen muutettua.

On myös oma asiansa muuttaa toisen kotiin, jossa tuntee itsensä kokonaan ulkopuoliseksi. Helpointa onkin muuttaa yhteen sellaiseen kotiin, joka on alusta asti yhteinen.

Jos et viihdy miehen kodissa miehen romujen keskellä, eikä yhteiselämänne sovi sinulle muutenkaan, niin ehkä sinun ei kannata asua miehen kanssa. Toki jos nyt haluat säästää rahaa miehen kanssa asumalla niin sitten sinun on vain siedettävä se, millainen mies on ja miten hän haluaa asua.

En ole minimalisti, mutten siedä sitä, että joka paikka on täynnä tavaraa. On niin paljon helpompi ylläpitää siisteyttä ja järjestystä kun tavaroilla on omat paikat ja ne mahtuu niille osoitettuun tilaan eikä joka paikka ole tukossa tai täynnä röykkiöitä.

En ole siivoushullu, mutta pidän siististä kodista. En siedä sitä, että joku levittää likaa lääppimällä rätillä edestakaisin tai imuroi nykimällä hirveää vauhtia ja valittaa, kun imuri ei ime mitään ja on ihan paska. Joten en suostu enää koskaan asumaan kenenkään kanssa yhdessä enkä juurikaan halua ketään edes luokseni kylään. Ihan jo sen takia, että ihmiset ovat todella saastaisia. Sukat ja jalat on likaset ja sitten on sohva ja matotkin likaset, kun he kävlevät paskaisilla sukillaan/jaloillaan ja hinkkaavat jalka- ja sukanpohjat mattoon/sohvaan. (Ei ole provo, näin on toiminut moni, varsinkin mies.) Lisäksi joillekin on liian vaikeaa peseytyä ja pestä myös vaatteensa, joten ihmiset ja heidän vaatteensa ovat likaiset ja siten on myös minun kotini pahanhajuinen, sohva ja patja likaisia ja tahmaisia. Hyi...

Minä jaksan pestä mattoja ja sohvaa niin harvoin, etten todellakaan jaksa kuurata niitä joka vierailun jälkeen, joten helpompaa, kun nämä paskaiset ja haisevat ihmiset eivät kotiini tule. Ne, jotka osaavat vaihtaa sukat, pitää kenkänsä siistinä sisäpuolelta, käydä suihkussa ja pestä vaatteensa, ovat kotiini tervetulleita.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   31.7.26 21:31:16

Muuta pois.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.8.26 00:03:38

Minkä takia se on edelleen vuonna 2026 nainen, joka lähtökohtaisesti muuttaa miehen luo, eikä toisinpäin?

Päivämäärä:   1.8.26 00:47:20

Hevosnaisten keskuudessa on tavallisempaa, että mies muuttaa naisen tilalle.

Muutoin, ehkä miehillä on paremmasta palkasta johtuen usein isompi asunto ja siksi valikoituu yhteiseksi asuinpaikaksi.

Lähettäjä: fkkd 
Päivämäärä:   1.8.26 01:45:16

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 1.8.26 00:03:38

Minkä takia se on edelleen vuonna 2026 nainen, joka lähtökohtaisesti muuttaa miehen luo, eikä toisinpäin?"

En tiedä muista, mutta aloittaja kertoi heti aloituksen ekassa lauseessa, miksi hän muutti miehen luo eikä toisinpäin:

"Muutin puoli vuotta sitten puolisoni luokse, koska hänellä on iso kolmio, minulla oli kaksio."

Lähettäjä: Opel 
Päivämäärä:   1.8.26 11:05:30

Juu ei yhteiseen taloon ikipäivänä.

Minä hölmöyksissäni muutin ex puolison kanssa aikanaan yhteen vaikka ihan omin silmin olin nähnyt hänen kämppänsä joka oli täysi läävä. Siinä rakastuneena ajattelin että kyllä se sitten siivoaa kun on uusi koti =) juu ei siivonnut...

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   1.8.26 12:55:26

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 1.8.26 00:03:38

"Minkä takia se on edelleen vuonna 2026 nainen, joka lähtökohtaisesti muuttaa miehen luo, eikä toisinpäin?"

Tähän en osaa vastata. Itse muutin vuonna 2012 miehen luo. Miksi mies ei muuttanut minun luo? - Mies asui asunnossa, jossa oma sauna. Minä en asunut saunallisessa asunnossa. Siksi muutin miehen luo, koska se oma sauna.

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 1.8.26 00:47:20

"Hevosnaisten keskuudessa on tavallisempaa, että mies muuttaa naisen tilalle.

Muutoin, ehkä miehillä on paremmasta palkasta johtuen usein isompi asunto ja siksi valikoituu yhteiseksi asuinpaikaksi."

Oletko ihan varma? Entä sitten, jos nainen ei ole hevosnainen, mutta mies on hevosmies? Muuttaako se mies sitten sen naisen luo? Veikkaa että siinä tapauksessa nainen muuttaa miehen luo.

Voi johtua myös siitä. Itse muutin miehen luo asumaan, koska hän asui asunnossa, jossa oma sauna. Itse en asunut saunallisessa asunnossa.

Lähettäjä: fkkd
Päivämäärä: 1.8.26 01:45:16

"En tiedä muista, mutta aloittaja kertoi heti aloituksen ekassa lauseessa, miksi hän muutti miehen luo eikä toisinpäin:"

.. nimimerkkiläinenhän vain ihmettelee, että miksi näin. Yleensä se menee niin, että nainen muuttaa miehen luo, eikä niin että mies muuttaisi naisen luo.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.