|
Lähettäjä: jkei
Päivämäärä: 30.7.26 19:20:49
Lähtökohtaisesti erittäin erilaisten ihmisten elämien sovittaminen yhteen on aina haasteellista ja vaatii paljon kompromisseja MOLEMMILTA, jos sen haluaa saada onnistumaan.
Ei se aina edes kannata, koska yleensä sanotaan, että toista ei voi muuttaa. Ihmisen pitää saada olla sellainen kuin on ja muutoksen on lähdettävä hänestä itsestään.
Esim. iltavirkku vs. aamuvirkku. Turha siinä on kummankaan valittaa ja vaatia toista valvomaan kanssaan puoleenyöhän tai vinkua kun toinen ei nouse jo aamukuudelta kuten hänkin. Tai minimalisti vs. hamsteri. Toisen tavaroita ei voi vain nakella roskikseen kun itse ei niitä tarvitse eikä toinen voi täyttää kaikkia yhteisiä tiloja omilla tavaroillaan. Tai siisti vs. sotkuinen. Kaikista huonoin ohje on se, että "se siivoaa jota sotku haittaa", koska tuolloin toinen siivoaa koko ajan tuloksetta ja sotkee koko ajan ja sanoo "ei mua sotku haittaa" / "ei täällä oo mitään siivottavaa".
Kannattaakin ottaa sellainen puoliso, jonka kanssa ei lähtökohtaisesti ole häiritseviä eroavaisuuksia, jotka raastaa jo ennen yhteenmuuttoa tai heti yhteen muutettua.
On myös oma asiansa muuttaa toisen kotiin, jossa tuntee itsensä kokonaan ulkopuoliseksi. Helpointa onkin muuttaa yhteen sellaiseen kotiin, joka on alusta asti yhteinen.
Jos et viihdy miehen kodissa miehen romujen keskellä, eikä yhteiselämänne sovi sinulle muutenkaan, niin ehkä sinun ei kannata asua miehen kanssa. Toki jos nyt haluat säästää rahaa miehen kanssa asumalla niin sitten sinun on vain siedettävä se, millainen mies on ja miten hän haluaa asua.
En ole minimalisti, mutten siedä sitä, että joka paikka on täynnä tavaraa. On niin paljon helpompi ylläpitää siisteyttä ja järjestystä kun tavaroilla on omat paikat ja ne mahtuu niille osoitettuun tilaan eikä joka paikka ole tukossa tai täynnä röykkiöitä.
En ole siivoushullu, mutta pidän siististä kodista. En siedä sitä, että joku levittää likaa lääppimällä rätillä edestakaisin tai imuroi nykimällä hirveää vauhtia ja valittaa, kun imuri ei ime mitään ja on ihan paska. Joten en suostu enää koskaan asumaan kenenkään kanssa yhdessä enkä juurikaan halua ketään edes luokseni kylään. Ihan jo sen takia, että ihmiset ovat todella saastaisia. Sukat ja jalat on likaset ja sitten on sohva ja matotkin likaset, kun he kävlevät paskaisilla sukillaan/jaloillaan ja hinkkaavat jalka- ja sukanpohjat mattoon/sohvaan. (Ei ole provo, näin on toiminut moni, varsinkin mies.) Lisäksi joillekin on liian vaikeaa peseytyä ja pestä myös vaatteensa, joten ihmiset ja heidän vaatteensa ovat likaiset ja siten on myös minun kotini pahanhajuinen, sohva ja patja likaisia ja tahmaisia. Hyi...
Minä jaksan pestä mattoja ja sohvaa niin harvoin, etten todellakaan jaksa kuurata niitä joka vierailun jälkeen, joten helpompaa, kun nämä paskaiset ja haisevat ihmiset eivät kotiini tule. Ne, jotka osaavat vaihtaa sukat, pitää kenkänsä siistinä sisäpuolelta, käydä suihkussa ja pestä vaatteensa, ovat kotiini tervetulleita.
|