Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin lomalle lokakuussa ?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.7.26 15:05:43

Tiedän kuinka nämä ketjut kuuluisi pohjustaa sillä mistä itse tykkää ja mitä lomalta eniten hakee, mutta kun ketjulla haen nyt ihan uusia ideoita niin en pohjusta mitenkään vaan vastatkaa kaikki rantalomailijoista kotimaisten kansallispuistojen kävijöihin ! Toivottavasti edes lyhyen perustelun kera, mikä juuri SINUA vetäisi suosittelemaasi kohteeseen ? Ajankohta lokakuussa, mutta toivottavasti ei ihan koulujen syyslomilla..aikuisten lomasta siis kyse.

Re: Mihin lomalle lokakuussa ?

Lähettäjä: loskaa 
Päivämäärä:   28.7.26 15:16:59

Lokakuu ei ole mikään lomakuukausi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.26 15:25:08

” Lokakuu ei ole mikään lomakuukausi”

Onko lomailuunkin jotkut viralliset ajat ja kuukaudet?

Päivämäärä:   28.7.26 15:35:37

No itse asiassa "loskaa" koulujen syyslomien myötä siitähän on tullut yksi ihan virallisista loma-ajoista myös... Vähän valitettavastikin, koska ennen se mahdollisti aikuisille kaikenlaista rauhallista lomailua ruskamatkoista viimeisiin rantalomiin eli ssiinäkin mielessä oli ihan validi loma-aika ! Lokakuu oli ennen sellainen mihin helpoiten sai palkattomat lomat sovittua... että vähänpä tiedät.

Lähettäjä: Gotlanti 
Päivämäärä:   28.7.26 17:09:31

Täällä varattu viikon lomamatka Ruotsiin Gotlantiin lokakuun loppupuolella, ei kuitenkaan (Ruotsin) syyslomaviikolla.

Plussaa, ettei ole juurikaan turisteja vaan saa rauhassa kierrellä ja katsella (auki olevia) nähtävyyksiä. Kävely/vaellusreiteillä ei ole ruuhkaa.

Miinusta, ettei monikaan paikka ole auki turistikauden ulkopuolella. Sää voi olla mitä vaan, mutta se on pukeutumiskysymys.

Päivämäärä:   28.7.26 17:14:24

Kiitos Gotlanti, juuri tällaisia kaivattiin eli idea mikä ei olisi tullut mieleenkään ! Niitähän voi laittaa myös myöhempiä lomia varten varastoon..

Mikähän on Ruotsissa syyslomaviikko..

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.26 17:21:00

Me menemme tänä vuonna syyslomaviikolla, viikko 42, Rodokselle.
On vielä ihan kiva, kesäinen keli, eikä Suomen syyslomaviikoilla todellakaan mitään turistiruuhkaa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   28.7.26 17:40:44

Lähtisin tuohon ajankohtaan sään takia jo etelämmäs, esim. Kanarian saarten risteilylle.

Lähettäjä: Reissumummo 
Päivämäärä:   28.7.26 18:05:43

Mummo lähtee lapsenlapsen luo Kreikkaan.
Ensin Nikitiin ja sieltä sitten ihan omalle lomalle Pargaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.26 18:08:01

Olen käynyt useamman kerran Italiassa tai Kreikassa syys-lokakuussa. Viimeksi olin Napolissa lokakuun toisella viikolla. Joka päivä lämpöä juuri sopivasti siihen 20-25 plusasteen väliin, iltaisin vähän viileämpää, mutta takki mukaan päivälliselle niin hyvin pärjäsi. Ei juurikaan turisteja enää ja osa turistipaikoista on jo kiinni, mutta suurin osa retkistä ja museoista on vielä auki.

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   28.7.26 20:31:11

Gran Canarialle ollaan menossa. Tämä nyt kolmas kerta ko. saarella ja toista kertaa juurikin lokakuussa. Majoitutaan Melonerasissa, mutta tulee varmaan käytyä myös Puerto de Moganissa ja Las Palmasissa. Play del Ingles ehkä myös, ellei Melonerasiin ole saatu omaa minigolfia, mutta muuten siellä ei kyllä ole tarvetta käydä.

Puerto de Moganin markkinoista itse tykkäsin, vaikka onhan siellä paljon esim. kiinakrääsää, mutta sitten löytyy myös kaikkea muuta. Las Palmasissa taas tarkoitus käydä katselemassa vanhaa kaupunkia ja molemmissa eläintarhoissa todennäköisesti. Akvaariokin kiva, mutta ne jo koluttu kahdella edellisellä reissulla.

Sää ainakin edellisellä reissulla oli hyvä. Lämmin, mutta ei kuitenkaan aivan tappokuuma, eikä tainnut sataakaan kertaakaan. Lokakuussa ei käsittääkseni ole myöskään caliman uhkaa, joka ekalla reissulla helmikuussa koettiin :D

Päivämäärä:   12.8.26 18:26:56

Upataas tämä ketju takaisin jos näin koulujen alettua joku olisi vaikka syyslomia jo alkanut pohtimaan !

Minkälaisia kokemuksia on kotimaasta ? Moni varmaan syyslomilla kuitenkin matkaillut Suomessakin.. Kylpylöissä ja sellaisissa, mutta minkälaiset säät on osuneet kohdalle ?

Riika ja Puola edelleen vaihtoehtoina, vaikka ilmojen puolesta varmasti moni muu ajankohta olisi parempi, mutta nähtävyydet noissa olisi se juttu niin mahdollisimman turistiton aika tärkeämpi kuin sää..

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   12.8.26 18:49:31

Olin joskus Puolassa lokakuussa; aivan täydellinen syyssää kaupunkilomailuun.

Itse asiassa Gdanskissa oon ollut kahdesti ja Tsekissä Prahassa lokakuussa. Erinomaiset juuri kaupunkilomailuun.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.