Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erosta selviäminen

Lähettäjä: Rikki 
Päivämäärä:   28.7.26 12:29:34

Taustalla tuore ero. Onneksi vain lyhyestä suhteesta, mutta jouduin jätetyksi suhteessa, jossa itse vielä näin tulevaisuutta ja potentiaalia.

Sattuu aivan kamalasti miten tästä pääsee yli?

Re: Erosta selviäminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.26 12:40:42

Anna aikaa ja tunne ne tunteet pakenematta. Päiväkirja voisi tehdä hyvää niin saisit tuntemukset ja ajatukset pois päästä. Pidä huolta itsestäsi vaikkei huvittaisi, syöt ja ulkoilet parhaasi mukaan. Puhu läheisille myös, ei ole mitään pakkoa kärsiä yksin. Muista että sinusta on joskus tuntunut ihan hyvältä, ennen sitä suhdettakin, ja usko siihen että joku päivä tuntuu uudestaan.

Yhden hankalan eron kohdalla mietin ensin miten monen päivän päästä uskoisin olon olevan helpompi, ja aloin joka päivä kirjoittaa päiväkirjaa listaten monesko päivä on menossa, sillä ajatuksella että kun päivä 100 koittaa, tai kun numeroimisen tarve loppuu, olen parempi. Ja kyllä se päivä 72 oli jo ihan muuta kuin päivä 7! Jotenkin siitä sai vähän voimaa kun uskoi lopun häämöttävän.

Lähettäjä: ht-lady 
Päivämäärä:   28.7.26 14:33:44

Muistuta itseäsi joka hetki siitä, että ero oli miehen vika. Se helpottaa.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 15:06:52

Aika yleensä auttaa. Anna itsellesi lupa surra. Suret niin paljon ja pitkään kuin tarve vaatii. Se helpottaa kyllä, ajan kanssa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   28.7.26 19:31:58

Kaikista eroista olen päässyt yli ja niin pääsee muutkin kun antaa ajan kulua. Se on prosessi. Siinä pitää käydä läpi vaiheita. Se vaihe on ihana kun tajuaa ettei se toinen mikään ultimaattinen upeus ollutkaan vaan itseasiassa ihan muuta :D Kaikkia eroja olen hirveästi surrut ja nuorena ollut jopa vuosia aivan romuna, nyt naurattaa ja toki surettaa se ihminen joka tunsi ihan liian voimakkaasti ja jolla ei vielä ollut elämänkokemusta ymmärtää että tunteet laantuu ja kipu sammuu.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   28.7.26 19:39:28

Olen vähän samassa tilanteessa. Oltiin noin vuosi yhdessä. Erosta on nyt vähän yli viikko ja pelkään että romahdan kun mies tulee hakemaan tavaransa pois. Ero tapahtui minun päätöksestäni, mies olisi halunnut miettiä vielä.

Kun mietin tulevaisuutta, en jaksa uskoa että löydän enää toista samanlaista suhdetta jos vain niitä hyviä puolia ajatellaan. Tässä on ihan käytännön ongelmiakin sen takia, koska asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on todella vähän potentiaalisia miehiä. Pelkään autolla ajamista ja minulla on kissa, joka tarvitsee lääkityksen kahdesti päivässä, joten mistään kauempaa en voi miestä ajatella.

Nyt on muuten alkamassa uusi elämänvaihe (joku astrologiajuttu). Jotkut ovet sulkeutuvat jotta toiset voivat avautua. On siis uusien mahdollisuuksien aika koittamassa. Voi olla, että se on pelkkää huuhaata, mutta ainakin minuun se luo toivoa paremmasta.

Se miten erosta pääsee yli, on itsellänikin vielä hakusessa. Huomasin kuitenkin jo suhteen aikana, että oma elämäni pyöri liikaa miehen ympärillä. Koin paljon riittämättömyyden tunteita. Nyt olen yrittänyt keskittyä itseeni, kävin tänään kampaajalla ja olen miettinyt, mitä kaikkea minun pitää ostaa ennen syksyä. Pienin askelin mennään ja päivä kerrallaan kohti uusia juttuja.

Tsemppiä!

Lähettäjä: Rikki 
Päivämäärä:   29.7.26 13:14:52

Kiitos tsempeistä. Mieli pyörittää alkuajan hyviä muistoja jatkuvasti päässä. Kunpa vaan voisi muistaa ne huonotkin puolet.

Lähettäjä: Epe 
Päivämäärä:   29.7.26 13:17:04

Vedä parin päivän rännit.
Kunnon känni auttaa aina.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   29.7.26 17:29:13

Itse tulin juuri jätetyksi 40 vuoden liiton jälkeen täysin yllätttäin ja elämä loppui tähän. Ei toivoakaan selviytymisestä. Kun se ainoa ihminen jonka kanssa jakanut kaiken mitä elämässä on tapahtunut ja jota pitänyt parhaana ja ainoana ystävänä, pettää ja jättää niin tämän ikäisenä ei ole enää mitään odotettavaa. Tuntuu kuin koko aikuiselämä olisi poispyyhitty kun se ihminen jonka päässä kaikki omat elämänmuistot on, ei enää halua olla missään tekemisissä. Tuntuu kuin koko elämä olisi pyyhitty pois ja mitätöity.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.7.26 19:47:44

"Mä" sinulla alkaa nyt vain uusi oman elämäsi kausi. Ei sinun elämäsi mihinkään lopu. Se miten miehesi kohteli sinua noinkin pitkän yhteisen taipaleen lopuksi on huonosti käyttäydytty. Älä vaadi itseltäsi nyt mitään, päivä kerrallaan tulet selviämään niin ne on muutkin naiset selvinneet kun mies vaan ilmoitusluontoisesti lähtee. Ystäväni miehelläkin oli ollut jo pitkään suhde toiseen naiseen. Reilunpaa olisi ollut kertoa jo aikaisemmin, miehet on jotenkin petollisia tai sitten roikottavat sitä vaimoa varalla, jos tämä uusi nainen jättääkin miehen.
Välillä voi olla vain hyväksi kun elämässä tulee muutos, joka avaa silmät kaikelle uudelle ympärillä olevalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.