Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sotaan varautuminen

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.7.26 11:44:14

Taas on alkanut medioissa tulla neuvoja miten varautua. Epäilevätkö Suomen päättäjät tilanteen olevan lähellä jossa rajan yli tullaan.

Re: Sotaan varautuminen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.26 12:00:57

Joo Suomen päättäjät kertoi iltalehdelle, joka tiedottaa asiasta lisäämällä sotaanvarautumisjuttujen määrää.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   28.7.26 12:09:42

Juuri puhuttiin kolmekymppisten lastensaaneiden kanssa, kuinks nyt syntyy poikia kaikille. Samaan hengenvetoon mainitsi isoäiti, että näinhän se on ollut kautta aikojen: kun tilanne pahenee, poikia syntyy enemmän. Tilastollisesti todettu juttu, tähän hätään en noita tilastoja ehdi hakea.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.26 12:12:43

Minä taas olen törmännyt tutkimuksiin, että poikia syntyisi eniten silloin kun tilanne on vakaa ja turvallinen eikä uhkia ole näkyvissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.26 12:13:28

Iltalehdellä ei ole tällä hetkellä muutakaan mistä lietsoa. Johan korona-aikana kaikki kuoltiin ja kun tämä hanto vai mikä lie hentovirus ei ollutkaan niin kiinnostava aihe saada ihmiset paniikkiin ja avaamaan uutisia niin otetaan taas perinteinen maailmanloppu ja sodat aiheeksi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.7.26 14:40:59

The Cowgirl: Mielenkiintoista, jos näin on. Juuri nyt syntyvät pojathan eivät millään voi ehtiä mukaan nyt käynnissä oleviin rähinöihin, katsotaan joskus 2045 uudestaan. Joten olisi jännä tietää mihin tuo perustuu, jos noin on.

Lähettäjä: neea 
Päivämäärä:   28.7.26 14:56:01

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 28.7.26 12:12:43

Minä taas olen törmännyt tutkimuksiin, että poikia syntyisi eniten silloin kun tilanne on vakaa ja turvallinen eikä uhkia ole näkyvissä

Olen myös joskus lukenut tällaisen jutun jostain tutkimuksesta, hitsi kun en nyt muista tarkemmin mistä. Ihan mielenkiintoisia teorioita kyllä.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   28.7.26 14:58:45

Hmmm, eikös niitä poikia tarvita 2045 myös - toisiin hommiin, jos nykypolvet näihin kahinoihin tykin ruoaksi ovat joutuneet. Ihan vaikkapa uutta sukupolvea aikaansaamaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.26 14:59:09

Ihan sama – en ole osallistumassa.

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   28.7.26 15:03:42

käyttävät valtaansa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   28.7.26 15:07:43

Olen kohta kuusikymppinen ja koko elämäni ajan on ollut puhetta sodasta. Toistaiseksi ei ole Suomi ollut sodassa tuona aikana kenenkään kanssa.
Nuorena tuo pelotti. Aikuisena en enää ole jaksanut vaivata päätäni asialla mille en voi mitään.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.7.26 15:45:33

Äitini toisinaan sanoi, että kun petoeläimey lähtevät liikkumaan ja tulevat adutusten lähelle se enteilee sotaa. Venäjän puolelta rajan läheltä pakenevat

Lähettäjä: Nostradamus 
Päivämäärä:   28.7.26 15:57:42

^No tämä nyt on ihan selvä keissi, kun metsät ovat yhtäkkiä täynnä miehiä ja kalustoa jota siellä ei normaalisti ole niin tottakai eläimet hermostuvat ja lähtevät etsimään rauhallisempia seutuja. Tämä nyt ei tosin varmaan näy kuin siellä rajan pinnassa.

Yksi mikä perinteisesti on enteillyt sotaa tai muuta kriisiä, on kullan hinnan nousu. Kultaa on perinteisesti pidetty sinä viimeisenä varmana valuuttana, joka kaikkein luotettavimmin säilyttää arvonsa siinäkin tilanteessa että paperirahasta tulee vessapaperia ja pankkitilisi saldoa edustavat bittijonot jossakin pilvessä yksinkertaisesti lakkaavat olemasta. Oletteko huomanneet mitään pientä muutosta kullanostoilmoittelussa viimeisen 5 vuoden aikana...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.