Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työhaastattelu (etänä), vinkkejä

Lähettäjä: Joku roti 
Päivämäärä:   28.7.26 10:39:57

Hain esihenkilötyötä, lähinnä ajatuksella testata omaa markkina-arvoa ja tutkailla rekryprosessia tämön tyyppisessä työtehtävässä. Mulla on pätevyys ko. työhön, mutta työurani oon tehnyt vähän asian vierestä. Että teknisesti en ole pätevin hakija, mutta ihmisjohtaminen kiinnostaa.

Taikuri siis yllättyi itsekin, kun haastattelukutsu soitettiin. Ensimmäinen kierros on etänä, joten kaikki vinkit etähaastatteluiden hoitamiseen otetaan vastaan.

Lisäksi mietityttää eniten se, että haluanko tätä työtä ollenkaan. :D Mulla on nyt hyvä työpaikka ja siellä mielenkiintoinen positio, semmoinen jota tiedän ettei Suomesta toista löydy. "Ongelma" on se, että nykyisessä organisaatiossa etenemismahdollisuuksia ei juurikaan ole. Mutta ehkä tämän voi työnantajaehdokkaalle sanoa, että on hyvä työ, en ole varma haluanko lähteä. Eihän siitä muuta voi seurata kuin se ettei minuu valita.

Re: Työhaastattelu (etänä), vinkkejä

Lähettäjä: Lollo 
Päivämäärä:   28.7.26 11:40:57

Onnea, että sait kutsun seuraavaan vaiheeseen ja etähaastatteluun!

Voit ottaa etähaastattelun tilaisuutena oppia ja selvittää avoimena olevasta työtehtävästä lisää. Voisiko siinä olla sellaisia etenemismahdollisuuksia, joita nykyisessä työssä ei ole, tai muutoin jotain parempaa kuin nykyisessä työsuhteessa? Tätä et tiedä etukäteen, mutta haastattelussa on mahdollisuus oppia ja kysyä.

Itse olen joskus lähtenyt työhaastatteluihin ns. harjoitusmielessä. Tekee ihan hyvää joskus silloin tällöin käydä katsomassa, mitä niissä kysytään ja mikä muutenkin on meininki. Jos joskus tulisikin tilanne, että joutuisi ihan tosissaan hakemaan uusia töitä, niin on sitten kokemusta ja varmuutta eikä haastattelutkaan jännitä niin pahasti.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   28.7.26 11:58:04

Aivan samalla tavalla kuin livehaastattelukin, olet valmiina vastaamaan kysymyksiin ja mietit valmiiksi, mitä haluat itse kysyä. En kuitenkaan lähtisi sanomaan, ettei ole varma haluaako työtä, se antaa vähän ikävän kuvan siitä, että tuhlaat siinä kaikkien aikaa. Työhaastattelu on aina molemmille osapuolille keino selvittää, halutaanko hommia yhdessä tehdä. Ei sitä tarvi erikseen nostaa esiin. Mutta mieti kysymyksiä, jotka mieltä askarruttaa, jotta saat varmuutta päätökseen.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   29.7.26 08:53:24

Kai etäkokoukset noin niinkuin lähtökohtaisesti on tuttuja ja haastattelu tapahtuu ohjelmistolla, jota olet ennenkin käyttänyt? Jos aamusta ei ole kokouksia, niin ota joku nopea harjoittelupalaveri vielä samana päivänä kaverin kanssa varmistaaksesi että kamera ja mikki toimii varmasti sinäkin päivänä, ainakin itselleni tietokone satunnaisesti tekee ylläreitä, että kamera ei vaan toimikkaan jonakin päivänä, seuraavana taas toimiikin selityksittä.

Kunhan systeemit toimii ja osaat niitä sujuvasti käyttää, niin sittenhän etähaastattelussa ei ole mitään sen ihmeellisempää kuin tavallisessakaan haastattelussa. Ihan kuten kokouksissakin, muista että olet sosiaalisessa tilanteessa ja katso kameraan välillä luontevasti, kuten katsoisit välillä toista osapuolta silmiin livetilanteessa. Se on hassun näköistä, kun osa on videopalaverissakin kuin puhuisi vaan puhelimeen ja tuijottelee ikkunasta ulos, kaivelee suunnilleen nenää, eikä ota mitään kontaktia kameran taakse.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.