Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikähän työ minulle

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   28.7.26 10:38:24

Hoitoalapakolainen täällä hei. Pikkuhiljaa alkaa vaikuttaa siltä, että sairaanhoitajan työ vie viimeisetkin terveyden rippeet vaikka työstä itsestään tykkäänkin. Mitä sitä alkaisi sitten opiskelemaan? En oikein osaa sanoa mikä kiinnostaa. Jos olisin oikein ahkera, lähtisin opiskelemaan oikeuslääketiedettä mutta olen niin käytännön ihminen, etten ikinä jaksaisi lukea ja päntätä semmoista määrää. Jossakin välissä pohdin junakuskin (pitkän matkan) hommia, mutta käykö se sitten vähän liian tylsäksi pidemmän päälle.

Työ ei saisi olla pelkkää rutiinia, eikä mielellään pelkkää päivätyötäkään. Yövuoroja tai päivystyksiä ei mielellään mutta satunnaisesti ok. Saa olla itsenäistä työtä kunhan on työkavereita joilta kysyä apua tarvittaessa. Aspa periaatteessa ihan ok mutta mieluummin tykkään työskennellä joko yksin tai työtiimissä. Palkka saisi olla vähintään sama kuin hoitajalla. Ei pitkiä opintoja. Sote-alan toisenlaisetkin hommat voisi olla vaihtoehto.

Re: Mikähän työ minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.26 11:01:17

Kiinteistöhuolto?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.26 11:05:42

Meinasin joskus lähteä patologialle töihin, siellä kun ei voi enää potilaita tappaa. Paikkoja vaan ei ole juuri koskaan auki kun työ on niin kivaa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.7.26 11:13:58

Sote alan sisällä vaan hakemaan mieleisiä hommia tai mieleistä työpaikkaa tai kouluttautumaan erikoistumalla johonkin !
Siellä "Muualla" on ne ihmiset ketkä ovat alusta asti olleet ko alalla ja ovat aina edelläsi varsinaista työtä hakiessa vaikka kuinka olisit kouluttautunut.. Ok jossain aspassa ollaan kaikenlaisilla taustoilla, mutta tarkista palkkataso............... tuo lause "hoitajan palkka" on kaksipiippuinen, koska lähärikin voi yölisien kanssa päästä samoihin kuin vuorotyötä tekevä sh ja sellaisiin tasoihin ei missään tavan toimisto- tai duunaritöissä naiset pääse.

Päivämäärä:   28.7.26 11:27:57

Palkkaa tarkennan sen verran että nykyään vuorotyössä lisineen palkka on noin 3400e bruttona, en usko kiinteistöhuollossa pääsevän samoille palkoille

Lähettäjä: Puutarhuri 
Päivämäärä:   28.7.26 11:32:48

Puutarha-alalla on paljon sote-työstä vaihtaneita. Sopii heille hyvin, koska talvella pystyy halutessaan tekemään entisen alan sijaisuuksia.
Parhaimmillaan opiskeluaika on lyhyt, jopa vuodessa pystyy reipas ja yhteisten aineiden hyväksiluetut valmistumaan.
Opintopolut on tosi joustavia, koska aikuisten rahoitus opiskeluun on just nyt niin persiillään kun olla ja voi.
Työkokemus karttuu sitten töitä tekemällä (joita muuten riittää!)
Tsekkaile eri puutarha -alan vaihtoehtoja netistä. Löytyy varmasti startteja ja eri mahdollisuuksia eri suuntautumisen (kukkakaupat/ulkotyöt).

Päivämäärä:   28.7.26 11:36:20

Todellakaan et pääse samoille paikoille puutarha-alan perustöissä, mutta sepä nyt ei noiden sote-alalta vaihtajien ensisijainen prioriteetti ole ollutkaan.
Kokemusta ja lisäkouluttautuminen tuo jatkossa euroja tilille.
En ymmärrä: lyhyt ammatinvaihtokoulutus ja samaa liksaa? Realiteetit peliin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.26 11:47:03

Hoitajan liksoille ei kyllä pääse kuin kouluttautumalla merkittävästi lisää.

Päivämäärä:   28.7.26 12:23:17

Tottakai lyhyt koulutus ja kohtalainen palkka, lisäksi helppo työ :D no ei vaan, palkan pitää olla semmoinen että sillä pärjää ja elelee hyvin ilman huolia. Koen että nykyisellä palkalla ei tarvitse stressata mistään.

Päivämäärä:   28.7.26 13:50:22

Aloittaja keksii sitten omaa alaa liippaavan ammatin ja siihen johtavan AMK/yliipistokoulutuksen ja ahkeroi muutaman vuoden työn ohella.

Päivämäärä:   28.7.26 14:40:03

Ensihoitaja? Hätäkeskuspäivystäjä? Ratsastusterapeutti?

Lähettäjä: IS/IL 
Päivämäärä:   28.7.26 14:47:09

OnlyFansilla on moni tahkonnut ihan hillittömiä rahasummia ja todella helposti.

Päivämäärä:   28.7.26 14:57:01

Kiinteistöhuollosta tuli mieleen isännöitsijä. Ymmärtääkseni heistä on pulaa ja palkatkin vallan kelvolliset. Koulutuksen pituudesta tai työlyydestä en tosin tiedä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.7.26 04:29:23

Mites ois sosiaalityöntekijä?

Lähettäjä: Della 
Päivämäärä:   29.7.26 07:37:18

"Jos olisin oikein ahkera, lähtisin opiskelemaan oikeuslääketiedettä mutta olen niin käytännön ihminen, etten ikinä jaksaisi lukea ja päntätä semmoista määrää

Työ ei saisi olla pelkkää rutiinia, eikä mielellään pelkkää päivätyötäkään. Yövuoroja tai päivystyksiä ei mielellään mutta satunnaisesti ok."

Hauskaa, että joku silti ehdottaa hätäkeskuspäivystäjää :D

Päivämäärä:   29.7.26 22:16:11

Upittelen vielä, en ole kovin kätevä käsistäni niin en tiedä pärjäänkö puutarhalla :D sossuilla ja isännöitsijöillä kai on päivätyö? Enskoilla ei ole töitä ja vuorot ihan kamalat, hevosista en tiedä mitään ja hätäkeskuksessa kuvittelisin olevan vieläkin stressaavampaa kuin nykyisessä työssäni :D
Periaatteessa erikoistuminenkin on vaihtoehto, lähimmässä amkissa vain on melko suppeat vaihtoehdot ja jostain syystä olen ymmärtänyt, että yamk-tutkinnot ovat turhia tänä päivänä.

Päivämäärä:   29.7.26 22:22:34

Vaihdoin toiselta alalta, mutta prosessinhoitajana (kemian)teollisuudessa. Toki on täysin vuorotyötä. Olen silti ollut tyytyväinen. Koulutus kesti 1,5v ja palkkataso on edelliseen matalapalkkatyöhön verraten tuplat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.26 22:23:15

Prosessimies ei voi olla nainen.

Päivämäärä:   30.7.26 19:04:25

Sossuilla ei välttämättä päivätyö - riippuu ihan missä oot töissä. Esim. Kriisipäivystys.

Päivämäärä:   30.7.26 19:11:00

…ympärivuorokautiset palveluyksiköt, sosiaalipäivystys jne

Lähettäjä..... 
Päivämäärä:   30.7.26 19:16:38

Tiedän, että moni hoitoalalta on vaihtanut joko prosessinhoitajan töihin tai sitten prosessilaborantiksi. Molemmista löytyy niin päivä, 2-vuoro kuin 3-vuoro töitä ja palkka monesti parempi kuin sh.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   30.7.26 19:27:28

Prosessinhoitajille ei kauheasti mahda olla töitä tarjolla, esim. tällä hetkellä koko Suomesta löytyy 8 avointa paikkaa. Itse olin joskus tehtaassa töissä ja meille pääsi matalalla kynnyksellä (pakkaamaan) ja meille tuli alanvaihdosta kiinnostuneita jatkuvasti hoitoalalta, en muista että yksikään olisi jaksanut kuukautta kauempaa. Suurimmalla osalla lyhyen koulutuksen aloista ei hoitajan palkoille pääse.

Lähettäjä: Ikäkukkeliukkeli 
Päivämäärä:   30.7.26 19:42:48

TYÖNHAKIJA...20-30 % diskataan sut jollain typerällä perusteella heti alkuun, joten ksikki kuntoon ja mieti onko työpaikka ollutvennenkin esillä työlistoilla ja duunitoreilla, niin että motiivit sieltääl. Koeta kestää kelkassa ja myöski PC-telkassa..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.