Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luottotiedoton - vuokra-asunnon saanti?

Lähettäjä: Credit off 
Päivämäärä:   28.7.26 00:33:51

Joo en kaipaa mitään saarnoja taloudellisesta tilanteesta , mutta opiskeluiden vuoksi olisi saatava asunto ja opiskelija-asuntola ei puoltanut millään muotoa. Yksityisiltä hankala saada vaikkei velat ole vuokrista johtuvia. Mitä ajatuksia vai vietänkö veneen alla?!

Re: Luottotiedoton - vuokra-asunnon saanti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.26 00:35:29

Jaahas. Yhteiskuntaa apuun huutava persu siellä. Kannattaisi ne asiat hoitaa siten ettei jää velkoja. Oma on ongelmasi. Koeta opiskella vaikka sitten kun olet saanut velkasi hoidettua. Te velalliset olette yhteiskunnan syöpä ja ette tarvitse yhtään mitään apuja.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   28.7.26 01:27:43

Voi pistettä. Kovin on mustavalkoinen maailmasi. Velkaantuminen kun voi johtua niin monista, itsestä riippumattomistakin syistä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.7.26 07:27:20

Itse en vuokrannut edes työssäkäyville aikuisille luottotiedottomille. Mutta nuorelle parille, jolla toisella oli luottotiedot, vuokrasin. Saisitko henkilötakaajan, joka sitoutuu maksamaan vuokrasi? Kelan maksusitoumuksen?

Päivämäärä:   28.7.26 11:04:56

Itse olen aina saanut hakemani asunnon vaikka maksuhäiriömerkintä. Toki ei vuokrarästejä, annan edellisten vuokranantajien yhteystiedot, he voivat kertoa että olen aina hoitanut vuokrani ajallaan, ja olen työssäkäyvä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.26 11:17:27

3 kk vuokravakuutta voi yrittää ehdottaa vuokranantajalle.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   28.7.26 11:21:59

Kukaan järkevä yksityinen vuokranantaja ei vuokraa luottotiedottomalle ilman omavelkaista takaajaa (joka vastaa vuokranmaksusta ja asunnon kunnosta kuten olisi itse vuokrannut asunnon), ja silloinkin vain, jos aiemmat rästit eivät ole vuokrista ja uusia merkintöjä ei ole viime ajoilta. Iso plussa, jos velkoja hoidetaan koko ajan, mutta tämä ei ehdoton kriteeri, jos esim. velkaantumisen syynä sairastuminen ja nykyiset tulot kuitenkin suht luotettavien tukien varassa, esim, työkyvyttömyyseläke.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.7.26 12:37:03

Kaupungin vuokra-asunnot. Oulussa esim. Sivakka vuokraa luottotiedottomille. Naapurit saattaa sitten olla mitä on, tuurista kiinni.

Lähettäjä: VA 
Päivämäärä:   28.7.26 20:16:45

En enää vuokraa luottotiedottomille, aivan liian suuri riski. Luottotietojen menetys on todiste huonosta taloudenpidosta.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   28.7.26 22:03:52

No- minä olen ollut suurimman osan työelämästäni yrittäjä. Olin ihan @!#$ tarkka laskujen kanssa.
Mutta sitten tuli korona ja etätyöt. Lounasravintolayrittäjä laitettiin polvilleen ja toteamaan- nyt lähtee kaikki. Ja todellakin lähti ihan kaikki. Kämpästä-hevoseen.
Ja toki myös luottotiedot.
En usko, että tilanteeni johtui "huonosta taloudenpidosta".

Päivämäärä:   29.7.26 14:46:55

Kysy kaupungin (tai kaupungin omistaman yhtiön) asuntoa. Valintakriteerinä on muun muassa asunnon tarve. Sinun tapauksessa täyttyy, jos et saa muualta.

Lähettäjä: Pulukko 
Päivämäärä:   29.7.26 15:19:13

Kyllä taas kerran muistaa olla kiitollinen edelliselle vuokranantajalle, joka vuokrasi asunnon minulle luottotiedottomuudesta huolimatta, kun olin vaihtamassa paikkakuntaa opiskeluiden takia. Ei ollut henkilötakaajaa ja maksoin pyydetyn kahden kuukauden takuun. Hän olisi ollut myös valmis pitämään asuntoa minulle tyhjänä sen aikaa, kun lähdin vaihtoon, sen verran tyytyväinen vuokralaiseensa oli.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.26 15:20:28

Joku vuokrataloyhtiö on sellainen, mikä vuokraa luottotiedottomille.
Oliko M2-kodit? LUMO?

Lähettäjä: Bertta 
Päivämäärä:   29.7.26 19:03:28

Itsellä lähti koronan vuoksi työt ja luottotiedot. Sain silti vuokra-asunnon eräältä säätiöltä. Olisin saanut myös kaupungilta. Ei ole vuokravelkaa, vaan velat ovat muuta velkaa ajalta, jolloin työnantaja meni konkurssiin. Olen kuitenkin aina käynyt töissä ja hoitanut vuokrat, sähkölaskut, vakuutuslaskut ym. ajallaan. Minulla on ulosotossa esim. luottokortti- ja sairaalalaskuja, mutta ei asumiseen liittyviä kuluja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.