Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tekisikö mitä vain työtä mieluummin kuin olisit

Lähettäjä: ..työtön? 
Päivämäärä:   27.7.26 20:44:54

Kysymys otsikossa, ja jatkuu nimimerkissä.

Re: Tekisikö mitä vain työtä mieluummin kuin olisit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.26 20:49:14

En.

Lähettäjä: Noy 
Päivämäärä:   27.7.26 21:00:06

En. Minulla on sairauden takia fyysisiä liikuntakyvyn rajoitteita, joten minusta ei ole rankkaan fyysiseen työhön, siksi olen nykyään ”toimistohiiri”. En todellakaan laittaisi itseäni tilanteeseen, että minulle epäsopiva työ tuhoaisi kehostani lopunkin jo valmiiksi rajoittuneen toimintakyvyn rastittamalla liikaa ja aiheuttaisi lamauttavia kipuja. Eli kyllä todellakin olisin työtön ennemmin, kuin musertaisin itseni sellaiseen kipuhelvettiin joka vie liikuntakyvyn ja kaiken valon elämästä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.7.26 21:02:10

Aika laajalla skaalalla olen kaikenlaisia duuneja tehnyt, mutta jatkossa ei fysiikka enää mitän tahansa kestäisi.

Kenenkään ei pitäisi tehdä pakkomyynti/tuputustyötä.

Lähettäjä: rio 
Päivämäärä:   27.7.26 21:05:42

En! En voisi esim tehdä työtä missä tahallaan törkeästi huijataan ja kohdellaan ihmisiä huonosti, enkä voisi esim olla mikään palkkamurhaaja.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   27.7.26 21:08:55

En tekisi. Olen ollut alle kuukauden työttömänä koko työurani aikana joten tasan tarkkaan nostaisin surutta ansiosidonnaiset pois. Tarkkaan kahtoisin mihin menisin, pimeitä hommia tarvittaessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.7.26 21:51:13

En todellakaan.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   27.7.26 21:59:01

En todellakaan. Ennemmin työtön, kuin töitä tekevä. Saa mennä ja tulla miten haluaa.

Päivämäärä:   27.7.26 22:00:28

Tekisin, pl. seksityö.

Päivääkään en ole ollut työttömänä elämässäni. Olen jopa puhelinmyynyt tietokirjoja 80-luvulla.
Toki oman alan töitä olen valmistumisesta asti tehnyt.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.7.26 22:02:20

En. En voisi tehdä esimerkiksi seksityötä tai mitään sellaista, mikä perustuu ihmisten kusettamiseen (edes verhottuun sellaiseen, kuten puhelinmyynti) tai hädänalaisen aseman väärinkäyttöön, enkä sellaista missä aktiivisesti tuhotaan luontoa kuten raakkujokien yli motolla ajaminen tai ryöstökalastus.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   27.7.26 22:07:41

Mielummin olisin työtön, kuin tekisin yhtään mitään työtä. Jos vaan taloudellinen toimeentulo olisi jotenkin järjestettävissä. Koska toimeentulotuki ei mahdollista arjelta haluamiani asioita, teen töitä. Melkoista sontaa joutuu nytkin tekemään, joten en poissulje mitenkään, ettenkö toisenlaisista lähtökohdista ja kaikkien turvaverkkojen puuttuessa tekisi tarvittaessa mitä tahansa seksityöstä ja palkkamurhista lähtien.

Päivämäärä:   27.7.26 22:12:05

Siinä vaiheessa kun ansiosidonnainen loppuisi, niin todennäköisesti kyllä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   27.7.26 22:14:49

Vastaan tähän eräälle kirjoittajalle, koska en kerennyt yhteen keskusteluun vastata, kun se meni jo lukkoon.

Ensin linkki kyseiseen keskusteluun : http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10415092&t=10415092

Ja sitten keskustelu : Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 27.7.26 16:31:51

LähettäjäSanna Lopakka
Päivämäärä27.7.26 12:25:27

Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 27.7.26 01:44:15

Sanna, sun koko elämä on lomaa. Toisilla on sitä kesällä neljä viikkoa. Ei ehkä vertailisi.

Vastaus : Niin on. Mitä sitten? Sanotko nyt että en saisi tähän topaan kirjoittaa? Ja sinäkö sen päätät? Minä vastaan siihen topaan mihin haluan. Voin sanoa että hah hah haa ja lälläs lää teille joilla ei ole kesällä lomaa kuin neljä viikkoa. On aivan ihanaa kun saa olla koko ajan lomalla eli koko elämä on lomaa.

Sinä revit lomailusi ja elämisesi työssäkäyvien selkänahasta, halveksittavaa toimintaa. Ja kyllä ennen kuin rääkäiset minä olen työelämässä, ollut jo 34 vuotta ja jatkuu.

Ja siihen vastaus : Äläpä puhu paskaa. Se ei todellakaan ole halveksittavaa toimintaa. Ja minä en revi mistään mitään. Ja tähän on ihan virallinen(kin) syy, miksi en töitä tee. Ei, se ei johdu siitä, että olisin kehitysvammainen, nuppivikainen tai muuta vastaavaa. Ai olet työelämässä? No siinäpähän olet. Ai olet tehnyt jo 34 vuotta töitä? No sitten olet. Katsos lapsi hyvä, kun sinä ja minä olemme kaksi täysin eri henkilöä, joten .... On halveksittavaa, että ihmiset tekee töitä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   27.7.26 22:15:14

En, on fyysisiä rajoitteita ja myyntitöistä tulisi kenkää.

Lähettäjä: What!! 
Päivämäärä:   27.7.26 22:22:42

Lopakka: Halveksittavaa että ihminen tekee töitä? Kuvitteletko olevasi joku kuninkaallinen? Sinä kuppaat elantosi työtätekevien selkänahasta ja se on kuvottavaa. Halveksit toki kumppaniasikin jos tämä käy työssä (tuskin käy).

Lähettäjä: - - - 
Päivämäärä:   27.7.26 22:23:37

Etsin nyt töitä, kun syksyllä loppuu rahahanat.

Ihan superfyysisiä ei kroppa kestä, enkä mitään eläinrääkkäysjuttuja voi tehdä. Tietysti jokin puhelinmyynti tms. ei käy, mikäli sillä ei elä. Rahan takia työtä pitäisi löytää.

Oikeasti todella vaikea päästä nyt töihin, josta takuuvarmasti saisi rahaakin, ihan vähintään 1600,-/kk brutto.

Päivämäärä:   27.7.26 22:29:27

Lopakka kuuluu siihen yhteiskunnan loisivaan pohjasakkaa, joidenka takia tämä hyvinvointiyhteiskunta tulee lopullisesti kaatumaan.
Oksettava, halveksuttava loinen.

Toivoisin niin, että ihmisen saisi itse kohdentaa verorahansa. Minun verorahoistani ei menisi senttiäkään Lopakalle.

Ja sitten kysymys Lopakalle.
Mistä kuvittelit, että sun tukirahat tulevat?

Päivämäärä:   27.7.26 22:36:25

Mikä ihmeen virallinen syy olla tekemättä töitä, mistä sellaisia saa? :D

Ja voihan sanna, jos kukaan ei tekisi töitä, niin sinä et saisi mistään rahaa ruokaan ja asumiseen. Paitsi tietenkin jos miesystäväsi elämäsi sinulle kustantaa, kun taitaa muutenkin olla aika tossukka jos nyt edes on oikeasti olemassa.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   27.7.26 22:51:47

Siis mitä vittua mä just luin?

Yhteiskunnan, eli veronmaksajien, rahoilla kotona makaava lehmä kirjoittaa, että on halveksittavaa, että ihmiset tekee töitä.

Mitään oksettavampaa en ole ikinä lukenut.

Ja minä kyllä tekisin mitä vain työtä ennemmin kuin olisin työtön.

Lähettäjä: Hih 
Päivämäärä:   27.7.26 22:52:46

Sanna on upporikas perjätär tietysti ja halveksii työn orjia ;DD

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   27.7.26 23:09:38

Lähettäjä: What!!
Päivämäärä: 27.7.26 22:22:42

Lopakka: Halveksittavaa että ihminen tekee töitä? Kuvitteletko olevasi joku kuninkaallinen? Sinä kuppaat elantosi työtätekevien selkänahasta ja se on kuvottavaa. Halveksit toki kumppaniasikin jos tämä käy työssä (tuskin käy).

Vastaus : Kyllä. Jos se on halveksittavaa, että ihminen on työtön, niin silloin on myöskin halveksittavaa, ettö ihminen tekee töitä. No sitten se on halveksittavaa ja kuvottavaa. Voi voi. Ja älä sekoita kumppaniani tähän. Se ei liity tähän mitenkään.

Lähettäjä: *
Päivämäärä: 27.7.26 22:29:27

Lopakka kuuluu siihen yhteiskunnan loisivaan pohjasakkaa, joidenka takia tämä hyvinvointiyhteiskunta tulee lopullisesti kaatumaan.
Oksettava, halveksuttava loinen.

Toivoisin niin, että ihmisen saisi itse kohdentaa verorahansa. Minun verorahoistani ei menisi senttiäkään Lopakalle.

Ja sitten kysymys Lopakalle.
Mistä kuvittelit, että sun tukirahat tulevat?

Vastaus : En muuten kuulu. Se miksi olen työtön, ei tee minusta halveksittavaa, kuvottavaa taikka loista, eikä myöskään pohjasakkaa. Itse olet oksettava, halveksuttava loinen, kun teet töitä.

Luuletko, että tuollaiselta jotain verorahoja ottaisin? Tuollaiselle marttyyrille pitäisi työt ja somet ja kaikki kieltää laissa.

Se mistä tukirahat minulle tulevat, ei kuulu sinulle paskan vertaa, eikä se minua kiinnosta paskan vertaa.

Jos tietäisitte totuuden, olisitte hiljaa. Totuutta en ala tänne huuteleen, kun se ei kenellekkään kuulu. Enkä halua saada lisää paskaa niskaani tai vastaavaa.

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 27.7.26 22:36:25

Mikä ihmeen virallinen syy olla tekemättä töitä, mistä sellaisia saa? :D

Ja voihan sanna, jos kukaan ei tekisi töitä, niin sinä et saisi mistään rahaa ruokaan ja asumiseen. Paitsi tietenkin jos miesystäväsi elämäsi sinulle kustantaa, kun taitaa muutenkin olla aika tossukka jos nyt edes on oikeasti olemassa.

Vastaus : Ja asiahan ei sinulle, eikä muille kuulu paskan vertaa.

Se saisinko jostain rahaa elämiseen taikka asumiseen, jos kukaan ei tekisi töitä, ei kiinnosta minua paskan vertaa. Älä sinäkään sekoita miesystävääni tähän. Ja sen verran voin sanoa, ettei elämääni kustanna. Kustannan elämäni ihan itse. Ja ei, miesystäväni ei ole mikään tossukka. Ja miten niin ei ole oikeasti olemassa? Aika aidolta tuo tuossa näyttää olevan. Sinulla itselläsi ei ole miestä, joten olet kateellinen ja siksi "huudat" tuollaista sontaa. Tai sitten sinulla on mies, joka elättää tuollaista loista ja on vieläpä tossukka, eikä edes oikeasti olemassa.

Lähettäjä: sk
Päivämäärä: 27.7.26 22:51:47

Siis mitä vittua mä just luin?

Yhteiskunnan, eli veronmaksajien, rahoilla kotona makaava lehmä kirjoittaa, että on halveksittavaa, että ihmiset tekee töitä.

Mitään oksettavampaa en ole ikinä lukenut.

Ja minä kyllä tekisin mitä vain työtä ennemmin kuin olisin työtön.

Vastaus : Luit mitä luit.

Ja millä oikeudella sinä minua lehmäksi haukut?
Olen ihminen. Syntynyt ihmiseksi.
Joten pidä sinä huora se turpasi kiinni. Tai tule sanomaan kasvotusten, jos on pokkaa.
Ja en makaa kotona.

En ole kuullut mitään niin oksettavaa, kuin se, että ihminen tekee töitä.

No tee työtä, äläkä märise siinä.

Lähettäjä: Hih
Päivämäärä: 27.7.26 22:52:46

Sanna on upporikas perjätär tietysti ja halveksii työn orjia ;DD

Vastaus : Entäpä sitten jos olisin? Ja halveksin kaikkia niitä, jotka tekee töitä, siinä missä te halveksitte työtöntä ihmistä, joka ei asialle mitään oikeasti edes voi.

Päivämäärä:   27.7.26 23:22:19

Mutta sinähän lopakka pääsisit heti töihin jos haluaisit, haluat siis loisia muiden kustannuksella rotta.

Päivämäärä:   27.7.26 23:22:56

Tekisin lähes mitä vaan. Teurastamoon minusta ei olisi!

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   27.7.26 23:32:22

Päivämäärä: 27.7.26 23:22:19

Mutta sinähän lopakka pääsisit heti töihin jos haluaisit, haluat siis loisia muiden kustannuksella rotta.

Vastaus : Niin pääsisin. Niin haluan.
Itse olet elefantti.

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   27.7.26 23:42:50

Tuon lopakan ukko on kyllä säälittävä reppana kun katselee tuollaista kotona loisivaa sosiopaattia, ei varmaan uskalla lähteä..ja ennenkuin teet lopakat ja räkäiset tyypillisen vastauksesi niin en ole kateellinen, olen naimisissa fiksun miehen kanssa, lapsia ja tietysti työpaikka.

Lähettäjä: Sippi 
Päivämäärä:   27.7.26 23:52:00

Kyllä, ehdottomasti tekisin ja teenkin.

Päivämäärä:   28.7.26 00:18:50

Voisin tehdä hyvin laajalla skaalalla töitä, mutta en kyllä ihan mitä tahansa. Ei seksityölle sekä eläinten ja ihmisten satuttamiselle. Palkalla tulisi elää ja työolojen olla asialliset. Yötyö on myös tullut kokeiltua eikä terveys valitettavasti kestä sitä pidemmän päälle.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 00:21:01

Lähettäjä: Emmi
Päivämäärä: 27.7.26 23:42:50

Tuon lopakan ukko on kyllä säälittävä reppana kun katselee tuollaista kotona loisivaa sosiopaattia, ei varmaan uskalla lähteä..ja ennenkuin teet lopakat ja räkäiset tyypillisen vastauksesi niin en ole kateellinen, olen naimisissa fiksun miehen kanssa, lapsia ja tietysti työpaikka.

Vastaus : Minun ukkoni ei ole mikään säälittävä, eikä reppana! En loisi, enkä ole sosiopaatti! Kuka ei uskalla lähteä? Ukkoniko? Miksi hänen pitäisi lähteä? Ai sen takia, kun olen työtön? Silloin tässä maailmassa olisi paljon miehiä sinkkuna, samoin naisia, jos heidän miestensä pitäisi ottaa ero, kun nainen on työtön! Entäpä sitten ne pariskunnat, jotka molemmat ovat työttömiä? Pitäisikö heidänkin sitten erota?

Kyllä näkee, kuinka kehitysvammainen ja rajoitteinen olet!

Sinun oma ukkosi on niin säälittävä reppana, kun katselee tuollaista pirttihirmua, joka tekee töitä! Säälittää ukkosi ja lapsesi! Ukkosi ei uskalla lähteä, kun vaimo on seinähullu ja töissä hyppivä lehmä!

Ja minä olen fiksu nainen, joka elää onnellisesti parisuhteessa ja avoliitossa sekä kihloissa, maailman komeimman ja fuksuimman miehen kanssa!

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.7.26 00:29:43

Sanna, kaikella ystävyydellä mutta nyt menee yli. Veit itse keskustelun sivuraiteille ja käänsit sen itseesi, yhdellä viestilläsi lähti lapasesta. Kukaan ei sinua tässä haukkunut tai nimeäsi maininnut. Nyt sinä itse aloitit ja sait väkeä kimppuusi. En yleensä puutu kirjoitteluusi kun sinulle on hirveän vaikea kirjoittaa kun suutut ja haukut meidät muut. Lue ajatuksella mitä kirjoitin ennenkuin kirjoitat minulle vastineen.

Päivämäärä:   28.7.26 00:30:35

Onhan päivämätäsannalla vakkariduuni vai saiko se kenkää siitä sillan alla huoraamisestakin?

Lähettäjä: Ohhoh 
Päivämäärä:   28.7.26 00:35:41

On tuo lopakka mielisairas yksilö, ei pitäis kulkea vapaana.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 00:39:29

Lähettäjä: Ennea
Päivämäärä: 28.7.26 00:29:43

Sanna, kaikella ystävyydellä mutta nyt menee yli. Veit itse keskustelun sivuraiteille ja käänsit sen itseesi, yhdellä viestilläsi lähti lapasesta. Kukaan ei sinua tässä haukkunut tai nimeäsi maininnut. Nyt sinä itse aloitit ja sait väkeä kimppuusi. En yleensä puutu kirjoitteluusi kun sinulle on hirveän vaikea kirjoittaa kun suutut ja haukut meidät muut. Lue ajatuksella mitä kirjoitin ennenkuin kirjoitat minulle vastineen.

Vastaus : Vastasin tähän topaan. Sitten kerroin että vastaan tähän topaan koska yhteen topaan en voi vastata koska se on mennyt lukkoon eli 100 viestiä on täynnä. Minulla oli tähän oikeus koska siellä topassa oli minulle vastaus. En halunnut aloittaa uutta topaa samalla nimellä. Nyt sitten väität ettei minua ole kukaan haukkunut. Niinkö? Lue itse näitä kommentteja niin näet että minua haukutaan loiseksi ja lehmäksi. Ja suutun jos minua nimitellään / haukutaan taikka sekoitetaan minun sulhaseni tähän mukaan koska hän ei tähän keskusteluun kuulu milläänlailla ja suutun lisäksi myös siitä että minusta puhutaan perättömiä valheita. Ja ei en puhu nyt tästä topasta vaan ihan yleisesti ottaen.

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 28.7.26 00:30:35

Onhan päivämätäsannalla vakkariduuni vai saiko se kenkää siitä sillan alla huoraamisestakin?

Vastaus : Onhan sinulla ylisviivalla vakkariduuni vai saiko se kenkää siitä raiskaamis-jutuista?

Ps : En edelleenkään asu missään sillan alla. Asun ihan talossa ja asunnossa. En ole edelleenkään huora. En pane muita miehiä kuin yhtä ainutta joka on minun sulhaseni ja siltä en ota rahaa vastaan.

Joten ole sinä raiskaaja vaan hiljaa

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 00:41:58

Lähettäjä: Ohhoh
Päivämäärä: 28.7.26 00:35:41

On tuo lopakka mielisairas yksilö, ei pitäis kulkea vapaana.

Vastaus : Ja tuollaisen hullun ja sekopäänkö sitten pitäisi kulkea vapaana

KAIKILLE TÄNNE JO VASTANNEILLE JA NIILLE JOTKA AIKOO VASTATA

TEILLÄ KUN NÄYTTÄÄ OLEVAN POKKAA HUUDELLA TÄÄLLÄ NETIN TAKANA KAIKKEA SONTAA NIIN ONKO TEILLÄ POKKAA TULLA SANOMAAN SAMAT ASIAT KASVOTUSTEN? KUTEN LOISEKSI NIMITTELEMINEN + HUORAKSI HAUKKUMINEN + MIELISAIRAAKSI HAUKKUMINEN TMS..? TUSKIN TEILLÄ ON POKKAA TULLA SANOMAAN KASVOTUSTEN JOTEN PITÄKÄÄPÄ TE LEHMÄT JA HUORAT JA LOISET JA MIELISAIRAAT NE TURPANNE KIINNI!

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.7.26 00:46:43

Kirjoitit näin kuten alle kopsaan. Tätä tarkoitin tuolla että käänsit taas keskustelun itseesi ja ikäänkuin varastit ketjun. Huomaatko ettei muut toimi niin. Olisi nimenomaan pitänyt perustaa se uusi ketju ja linkittää siihen entinen täyteen tullut. Silloin pysyy ketjut aiheessa eikä niitä käännetä yhteen ihmiseen ja tulee turhaa ohi hypittävää. Se on sitä yllyttämistä mitä itse en ymmärrä toiminnassasi.

"Vastaus : Vastasin tähän topaan. Sitten kerroin että vastaan tähän topaan koska yhteen topaan en voi vastata koska se on mennyt lukkoon eli 100 viestiä on täynnä. Minulla oli tähän oikeus koska siellä topassa oli minulle vastaus. En halunnut aloittaa uutta topaa samalla nimellä. Nyt sitten väität ettei minua ole kukaan haukkunut. Niinkö? Lue itse näitä kommentteja niin näet että minua haukutaan loiseksi ja lehmäksi. Ja suutun jos minua nimitellään / haukutaan taikka sekoitetaan minun sulhaseni tähän mukaan koska hän ei tähän keskusteluun kuulu milläänlailla ja suutun lisäksi myös siitä että minusta puhutaan perättömiä valheita. Ja ei en puhu nyt tästä topasta vaan ihan yleisesti ottaen"

Lähettäjä: Ohhoh 
Päivämäärä:   28.7.26 00:47:40

On pokkaa, minne tulen?

Lähettäjä: Skc 
Päivämäärä:   28.7.26 00:47:50

En.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.7.26 00:48:22

Et ole kertonut minne voidaan tulla sanomaan nuo asiat sinulle eli kerro paikka hullu!

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   28.7.26 00:49:10

Jos koskaan törmään Lopakkaan livenä, niin todellakin tulen kysymään perusteitasi halveksua työtätekeviä ihmisiä, joiden rahoilla sinä maksat kotona.

Olisit loinen edes hiljaa. Pitäisit sairaat ajatuksesi ominasi.

En ole koskaan ennen sinulle kommentoinut, mutta meni kyllä sinulta aika kovaa yli.

Lähettäjä: Hyh helvata 
Päivämäärä:   28.7.26 00:53:16

En ole minäkään yhdenkään työtä vieroksuvan sentään sanoneen halveksuvansa työssäkäyviä, jokin roti normaalilla ihmisellä kuitenkin on. Lopakka veti nyt kyllä täysin alta lipan, halveksun ja sylkäisen jos jossain näen.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.7.26 00:55:05

Ja minä ainakin voisin keskustella kanssasi hyvinkin livenä. Täällä netissä annat itsestäsi aika erikoisen ja hankalan ihmisen kuva mutta olet usein sanonut että livenä olet fiksu ja osaat käyttäytyä. Se Sanna olisi mielenkiintoista nähdä että voiko oikeasti ihminen olla livenä niin erilainen.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 01:02:04

Päivämäärä: 28.7.26 00:46:43

Kirjoitit näin kuten alle kopsaan. Tätä tarkoitin tuolla että käänsit taas keskustelun itseesi ja ikäänkuin varastit ketjun. Huomaatko ettei muut toimi niin. Olisi nimenomaan pitänyt perustaa se uusi ketju ja linkittää siihen entinen täyteen tullut. Silloin pysyy ketjut aiheessa eikä niitä käännetä yhteen ihmiseen ja tulee turhaa ohi hypittävää. Se on sitä yllyttämistä mitä itse en ymmärrä toiminnassasi.

Vastaus : Jos noin ottaa päähän niin poistu täältä. Ei täällä tarvitse olla.

Lähettäjä: Ohhoh
Päivämäärä: 28.7.26 00:47:40

On pokkaa, minne tulen?

Vastaus : Asun muualla mutta olen tulossa huomenna käymään Kempeleessä joten tavataan huomenna 28.7.2026 kello 14.00 Kempeleen kylällä siinä salen edessä.

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 28.7.26 00:48:22

Et ole kertonut minne voidaan tulla sanomaan nuo asiat sinulle eli kerro paikka hullu!

Vastaus : Asun muualla mutta olen tulossa huomenna käymään Kempeleessä joten tavataan huomenna 28.7.2026 kello 14.00 Kempeleen kylällä siinä salen edessä. Sekopää raiskaaja!

Lähettäjä: sk
Päivämäärä: 28.7.26 00:49:10

Jos koskaan törmään Lopakkaan livenä, niin todellakin tulen kysymään perusteitasi halveksua työtätekeviä ihmisiä, joiden rahoilla sinä maksat kotona.

Olisit loinen edes hiljaa. Pitäisit sairaat ajatuksesi ominasi.

En ole koskaan ennen sinulle kommentoinut, mutta meni kyllä sinulta aika kovaa yli.

Vastaus : Älä sekoita sitten minua ja [rose] nimimerkkiläistä keskenään! Olemme kaksosia! Joten sinun täytyy osata tunnistaa minut! Ja minä tulen aivan varmasti kysymään sinulta perusteitasi siitä että halveksit minua kun olen työtön johon EN voi mitään!

En ole hiljaa! Ole itse hiljaa! Ja pidä itse ne sairaat ajatuksesi omanasi!

Ja muiltako ei sitten mennyt yli? Ja paskat! Ne joilla tässä on mennyt yli niin sinulta ja monelta muilta!

KAIKILLE TIEDOKSI

OLEN TYÖTÖN JOLLE EN TODELLAKAAN MAHDA MITÄÄN
JOTEN LOPETTAKAA SE TURVAN LOUSKUTTAMINEN

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 01:03:59

Lähettäjä: Hyh helvata
Päivämäärä: 28.7.26 00:53:16

En ole minäkään yhdenkään työtä vieroksuvan sentään sanoneen halveksuvansa työssäkäyviä, jokin roti normaalilla ihmisellä kuitenkin on. Lopakka veti nyt kyllä täysin alta lipan, halveksun ja sylkäisen jos jossain näen.

Vastaus : Sen haluan nähdä että syljet päin naamaani!
OLEN TYÖTÖN JOLLE EN S-A-A-T-A-N-A MITÄÄN VOI!

Päivämäärä: 28.7.26 00:55:05

Ja minä ainakin voisin keskustella kanssasi hyvinkin livenä. Täällä netissä annat itsestäsi aika erikoisen ja hankalan ihmisen kuva mutta olet usein sanonut että livenä olet fiksu ja osaat käyttäytyä. Se Sanna olisi mielenkiintoista nähdä että voiko oikeasti ihminen olla livenä niin erilainen.

Vastaus : Voitko? No tervetuloa tapaamaan minua.

Lähettäjä: Ööö 
Päivämäärä:   28.7.26 01:06:29

Olet työtön jolle et voi mitään? Itse olet monta kertaa huutanut täällä miten pääsisit heti töihin jos haluaisit mutta kun ET HALUA.

Niin ja valitettavasti en pääse kempeleeseen huomenna, asun Turun seudulla ja huomenna on työpäivä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.7.26 01:11:22

Saatamme joskus tavatakin, meillä yksi sama harrastus.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 01:11:42

Lähettäjä: Ööö
Päivämäärä: 28.7.26 01:06:29

Olet työtön jolle et voi mitään? Itse olet monta kertaa huutanut täällä miten pääsisit heti töihin jos haluaisit mutta kun ET HALUA.

Niin ja valitettavasti en pääse kempeleeseen huomenna, asun Turun seudulla ja huomenna on työpäivä.

Vastaus : Kyllä. Olen työtön. Ei en voi sille mitään. Kyllä pääsisin heti töihin jos haluaisin. En halua. Miksi? Se nyt ei kuulu sinulle eikä muille paskan vertaa.

Sinä et olekaan puhunut vielä siitä että voisit tulla minua tapaamaan joten älä inise siinä sitten.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 01:12:37

Päivämäärä: 28.7.26 01:11:22

Saatamme joskus tavatakin, meillä yksi sama harrastus.

Vastaus : Kiva tietää että harrastankin jotain. Sillä minä kun en harrasta oikeastaan yhtikäs mitään.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.7.26 01:13:59

No olet ainakin sanonut että vietätte aikaa asuntovaunulla leirintäalueella.

Lähettäjä: Ööö 
Päivämäärä:   28.7.26 01:16:02

Vastaus : Kyllä. Olen työtön. Ei en voi sille mitään. Kyllä pääsisin heti töihin jos haluaisin. En halua. Miksi? Se nyt ei kuulu sinulle eikä muille paskan vertaa.

Huomaatko yhtään ristiriitaa tuossa :D totuus on että että psyykkisistä syistä pysty töihin mutta sitähän sinä et myönnä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 01:25:37

Päivämäärä: 28.7.26 01:13:59

No olet ainakin sanonut että vietätte aikaa asuntovaunulla leirintäalueella.

Vastaus : Niin olen sanonut. Asia on eri tiedätkö sinä missä meillä se asuntovaunu on? Tuskin. Sillä Suomessa on paljon leirintaalueita. Ja toisaalta kuka sanoi että olisimme siellä juuri nyt? Me emme asu asuntovaunussa vaan ihan talossa / asunnossa. Näin ollen emme sielä aina edes ole.

Lähettäjä: Ööö
Päivämäärä: 28.7.26 01:16:02

Huomaatko yhtään ristiriitaa tuossa :D totuus on että että psyykkisistä syistä pysty töihin mutta sitähän sinä et myönnä.

Vastaus : Mitä ristiriitaa tuossa on? Ei mitään. Totuus on se että pääsen töihin kuin töihin jos haluan. En halua mennä töihin. Miksi? Se kun ei edelleenkään kuulu sinulle eikä muille. Ja minun psyykissäni suin muissa ei ole vikaa. Älä lapsi hyvä levittele perättömiä valheita. Ja itse sinä et siellä töissä ole koska sinulla on kehitysvammaisuus ja olet hullu ja sekopää jne..

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 01:30:08

Ja sitten asiaan :

Aika moni näköjään saa jotain tyydytystä kun minua härkkivät kokoajan

Pitäisiköhän teidän hakea sitä ammattiapua kun ette osaa muutakaan tehdä

Ei ole normaalia että kimppuuni hyökätään jokaikisessä topassa minne vain satun kirjoittamaan

Se että joku on työtön olin se sitten minä tai ihan kuka tahansa ei tee siitä loista eikä mitään muutakaan

Minulla on ihan oikea ja hyvä syy olla työtön ja niin on niillä monilla muillakin jotka ovat työttömiä

Osa voi olla työtön sen takia kun ei yksinkertaisesti töitä vain löydy
Osa voi olla työtön sen takia kun on joku vamma (selkävamma tai vastaava vamma)

Meille kaikille työttömille on siis omat syymme miksi emme ole työelämässä ja sen ei pitäisi kenenkään persettä kutittaa jos minä tai joku muu on työtön

Ja jos se noin paljon kutittaa niin silloin suosittelen hakemaan ammattiapua siihen

Päivämäärä:   28.7.26 01:30:31

Sanna on oppinut uuden sloganin ”älä lapsi hyvä” :D ja tietysti en ole ite oot :D En ihmettele yhtään ettei ole työelämässä, vaikea keksiä mitään ammattia missä pärjäisi tai no ehkä linnunpelättimenä

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 01:49:21

Päivämäärä: 28.7.26 01:30:31

Sanna on oppinut uuden sloganin ”älä lapsi hyvä” :D ja tietysti en ole ite oot :D En ihmettele yhtään ettei ole työelämässä, vaikea keksiä mitään ammattia missä pärjäisi tai no ehkä linnunpelättimenä

Vastaus : Minäpä tiedän miksi sinä et ole työelämässä
Kukaan ei halua olla tuollaisen hullun sekopään skitsofreenikon kehitysvammaisen sekasikiön lehmän huoran raiskaajan kanssa missään tekemisissä

Päivämäärä:   28.7.26 01:53:54

LähettäjäSanna Lopakka
Päivämäärä28.7.26 01:49:21

Päivämäärä: 28.7.26 01:30:31

Vastaus : Minäpä tiedän miksi sinä et ole työelämässä
Kukaan ei halua olla tuollaisen hullun sekopään skitsofreenikon kehitysvammaisen sekasikiön lehmän huoran raiskaajan kanssa missään tekemisissä

Voi että tuo eukko on niin säälittävä, en ole ite oot :D En olekaan nyt työelämässä kun neljäs lomaviikko nyt menossa mutta ensi viikolla taas jatkuu ja tykkään työstäni joten sinne on kiva palata.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 01:55:51

Itse olet säälittävä ja valehteleva ihmishirviö jonka ei pitäisi vapaana kuljeskella

Päivämäärä:   28.7.26 02:05:47

Sanna the papukaija ite oot ite oot…

Lähettäjä: fkf 
Päivämäärä:   28.7.26 02:58:46

En. Toki töitä en tee muutenkaan, vaan elelen säästöilläni ja nautin luppoajasta :D

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.7.26 03:15:18

Vastataan topan aiheeseen, kun lähti laukalle näemmä.

Kyllä, tekisin kyllä mieluummin käytännössä ns miltei mitä vaan töitä kuin olisin työtön. Seksityötä en tähän lue ja siihen ei kukaan velvoitakaan. Taitaa olla niin, ettei työkkäri myöskään ohjaa hakemaan puhelinmyyjän tms töitä. En välttämättä kyllä viihtyisi päätetyössä tms ja kokisin sen kuormittavaksi, mutta ilman muuta valitsisin senkin työttömyyden sijaan.

Ja jos tarvitsee perustella:
A) työssä saa enemmän rahaa, joka nostaa elintasoa
B) töissä jo oleva saa helpommin töitä kuin työtön
C) työeläke kertyy

Lähettäjä: opi 
Päivämäärä:   28.7.26 03:56:12

En todellakaan tekisi enkä tee.

Voisin luetella monia ihan ammatteja mitä en tekisi, minkä pariin en hankkiutuisi. Oman alan töistä suurin osa rajautuu pois fyysisen rajoitteen vuoksi.

Jäin vakituisesta työstä pois vuosia sitten ja se oli hyvä ratkaisu. Mitään "tukia" en nostele.

Päivämäärä:   28.7.26 04:02:42

Tässä ei kysytä että mihin työhön joku velvoittaa tai ohjaa, vaan tekisikö sitä työtä mieluummin kuin olisi työtön.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   28.7.26 09:54:18

Tottakai teen mielummin töitä kuin olen työtön, säännöllinen palkka mahdollistaa vapaamman elämän ja yhteiskunnan toimintaan osallistuminen on tärkeää.

Jos joku haluaa olla työtön, se ei ole keltään pois, toivottavaa on, että sitten myös itsensä elättää eikä ole muiden varassa. Erikoista ja sairasta on, jos alkaa työssäkäyviä haukkumaan. Miksi se, että muut käy töissä, on sulle niin hankala paikka, jos samaan aikaan julistat, että haluat olla työtön?

Päivämäärä:   28.7.26 13:59:33

Täällä on Sanna muitakin viivoja kuin minä.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   28.7.26 14:19:21

"Lähettäjä: Noy
Päivämäärä: 27.7.26 21:00:06

En. Minulla on sairauden takia fyysisiä liikuntakyvyn rajoitteita, joten minusta ei ole rankkaan fyysiseen työhön, siksi olen nykyään ”toimistohiiri”. En todellakaan laittaisi itseäni tilanteeseen, että minulle epäsopiva työ tuhoaisi kehostani lopunkin jo valmiiksi rajoittuneen toimintakyvyn rastittamalla liikaa ja aiheuttaisi lamauttavia kipuja. Eli kyllä todellakin olisin työtön ennemmin, kuin musertaisin itseni sellaiseen kipuhelvettiin joka vie liikuntakyvyn ja kaiken valon elämästä."

Sama täällä. En kuitenkaan haluaisi kokonaan eläkkeellekään vielä, ja jatkuvasti haen sellaista työtä mihin kykenisin. Satunnaisesti on jokusia tunteja tehtäväksi, ja vaikkei niistä nykytilanteessa ole taloudellisesti mitään hyötyä, menen silti. Jos ei muuta niin jo mielenterveyteni vuoksi. Vakipaikan saaminen lienee yhtä varmaa kuin lottovoitto.

En myöskään tekisi työtä, jossa työilmapiiri on huono. Olin työpaikassa, jossa itse TA oli työpaikkakiusaaja pahinta lajia, ja siitä seurauksena oli raju loppuunpalaminen ja sairastuminen.

Päivämäärä:   28.7.26 14:33:27

Lupsukalla meni taaa kerran totuus tunteisiin... No kohta nähdään riittääkö pokka tapaamiseen vai oliko sekin pelkkää valetta. Matkalla ollaan.

Päivämäärä:   28.7.26 14:38:07

Toinen viiva taitaa olla Puska-Riku.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.7.26 14:38:33

Minä kyllä oletin, vaikkei aloituksessa sitä mitenkään erikseen mainittukaan, että "työ" tarkoittaa sellaisia töitä joita olet fyysisesti kykenevä tekemään, sinulla on lain vaatimat pätevyydet (esim. kuorma-auton ajokortti) ja niin edelleen. Eli että perusedellytykset on jo kunnossa, ja kyse on ihan vaan omista valinnoista.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 14:47:39

Lähettäjä: d
Päivämäärä: 28.7.26 09:54:18

Tottakai teen mielummin töitä kuin olen työtön, säännöllinen palkka mahdollistaa vapaamman elämän ja yhteiskunnan toimintaan osallistuminen on tärkeää.

Jos joku haluaa olla työtön, se ei ole keltään pois, toivottavaa on, että sitten myös itsensä elättää eikä ole muiden varassa. Erikoista ja sairasta on, jos alkaa työssäkäyviä haukkumaan. Miksi se, että muut käy töissä, on sulle niin hankala paikka, jos samaan aikaan julistat, että haluat olla työtön?

Vastaus : Tämä oli NÄHTÄVÄSTI ihan YLEISELTÄ TASOLTA kirjoitettu EIKÄ siis koske minua, mutta vastaan silti : Pakko sanoa, että kiva, kun edes yksi kirjoittaja on sitä mieltä, että jos joku haluaa olla työtön, se ei ole keltään pois. Minusta on erikoista ja sairasta, jos alkaa työttömiä haukkumaan, kun kukaan ei tiedä sitä oikeaa syytä miksi olen työtön. Eikä kenenkään sitä tarvitse tietääkään. Elätän itse itseni, enkä elä kenenkään varassa, en edes sulhaseni. Miksi teille on niin hankalaa, että on olemassa ihmisiä, kuten minä, joka on työtön ja jolle en mitään mahda? Olen sellainen ihminen, joka kertoo omasta henkilökohtaisesta elämästään sen mitä minä haluan kertoa ja se mitä minä en halua kertoa, en todellakaan kerro. Osa elämästäni on sen verran henkilökohtaista, etten todellakaan halua kenenkään siitä tietävän.

Joten ne ihmiset, jotka ovat työttömiä, ovat syystä tai toisesta työttömiä ja he eivät sille mitään voi. Toiset ovat taas työttömiä, koska heillä on siihen pätevät syyt. On myöskin sellaisia henkilöitä työttöminä, joilla on jo kertynyt eläkeikä. Ovatko hekin loisia ja pohjasakkaa tms..?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.7.26 14:50:11

Sanna, et tainnut lukea siteeraamaasi kommenttia loppuun. Työtön saa olla, mutta sitten on elätettävä itsensä, eikä elää yhteiskunnan tuilla.

"toivottavaa on, että sitten myös itsensä elättää eikä ole muiden varassa. Erikoista ja sairasta on, jos alkaa työssäkäyviä haukkumaan. "

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 14:52:12

Päivämäärä: 28.7.26 14:33:27

Lupsukalla meni taaa kerran totuus tunteisiin... No kohta nähdään riittääkö pokka tapaamiseen vai oliko sekin pelkkää valetta. Matkalla ollaan.

Vastaus : Mikä totuus? Opettele sinä lapsi hyvä elämään omaa elämää ja anna toisten elää sitä omaa elämää ihan rauhassa, oli hän sitten työssä käyvä ihminen taikka työtön ihminen. Kuten kirjoitin yhdelle kirjoittajalle, niin kirjoitan sen myös vielä sinulle : Minusta on erikoista ja sairasta, jos alkaa työttömiä haukkumaan, kun kukaan ei tiedä sitä oikeaa syytä miksi olen työtön. Eikä kenenkään sitä tarvitse tietääkään. Elätän itse itseni, enkä elä kenenkään varassa, en edes sulhaseni. Miksi teille on niin hankalaa, että on olemassa ihmisiä, kuten minä, joka on työtön ja jolle en mitään mahda? Olen sellainen ihminen, joka kertoo omasta henkilökohtaisesta elämästään sen mitä minä haluan kertoa ja se mitä minä en halua kertoa, en todellakaan kerro. Osa elämästäni on sen verran henkilökohtaista, etten todellakaan halua kenenkään siitä tietävän.

Joten ne ihmiset, jotka ovat työttömiä, ovat syystä tai toisesta työttömiä ja he eivät sille mitään voi. Toiset ovat taas työttömiä, koska heillä on siihen pätevät syyt. On myöskin sellaisia henkilöitä työttöminä, joilla on jo kertynyt eläkeikä. Ovatko hekin loisia ja pohjasakkaa tms..?

Siinä luettavaa. Lue se alusta loppuun ja ajatusten kanssa.

Kyllä, olen tulossa Kempeleeseen. Otin selvää ja siellä ei sitä sale kauppaa enää ole. Joten tavataan kello 14.00 S-Marketin edessä. Näyttää tosin vain siltä, että sinä et sinne ole tulossa, kun täällä roikut.

Päivämäärä:   28.7.26 14:54:53

"Elätän itse itseni"

Miten?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 14:55:57

Päivämäärä: 28.7.26 14:50:11

Sanna, et tainnut lukea siteeraamaasi kommenttia loppuun. Työtön saa olla, mutta sitten on elätettävä itsensä, eikä elää yhteiskunnan tuilla.

"toivottavaa on, että sitten myös itsensä elättää eikä ole muiden varassa. Erikoista ja sairasta on, jos alkaa työssäkäyviä haukkumaan. "

Vastaus : Kerro minulle, miten ihminen elättää itsensä muulla tavalla, kuin yhteiskunnan tuilla?

Erikoista ja sairasta on, jos alkaa työttömiä haukkumaan, kun ei tiedä totuutta, miksi joku on työtön.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 14:57:56

Päivämäärä: 28.7.26 14:54:53

"Elätän itse itseni"

Miten?

Vastaus : Mitäpä tuo sinulle kuuluu? Minun elämäni.

Kaikille :

Miten minun elämäni teille muille kuuluu? Olen työtön. Piste. Olkoon se sitten sairasta ja halveksittavaa tai ihan mitä muuta. En voi sille mitään, että olen työtön. Ja kyllä, tämä on minun elämääni, joka ei kuulu kenellekkään teistä. ANTAKAA JO OLLA.

Päivämäärä:   28.7.26 14:58:51

Ei työttömyydessä ole mitään hävettävää – lopettakaa Sannan närppiminen.

Lähettäjä: Porridge 
Päivämäärä:   28.7.26 15:05:03

Lähettäjä: d
Päivämäärä: 28.7.26 09:54:18

Jos joku haluaa olla työtön, se ei ole keltään pois, toivottavaa on, että sitten myös itsensä elättää eikä ole muiden varassa.

Suurin osa työttömistä ei todellakaan itse haluaisi olla työtön eikä ole mitenkään valinnut olla työtön/ työkyvytön. Suurin osa siinä nihkeästä asemassa olevista ei vaan yksinkertaisesti kykene ilman työpaikkaa täysin elättämään itseään, vaikka kuinka haluaisikin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.7.26 15:08:59

"On myöskin sellaisia henkilöitä työttöminä, joilla on jo kertynyt eläkeikä. Ovatko hekin loisia ja pohjasakkaa tms..?"

Siis missä kukaan on sanonut halveksuvansa ihmisiä, jotka ovat eläkkeellä? :D Se työn tekeminen nimenomaan kerryttää sitä eläkettä ja eläkkeelle jäädään yleensä _työuralta_, se on siis eri asia.

Enkä tietenkään halveksu sellaisia ihmisiä, jotka ovat työttömiä esimerkiksi sairauden tai mielenterveysongelmien vuoksi. Oli syy työttömyyteen mikä hyvänsä, niin on kuitenkin todella väärin halveksua työssä käyviä, etenkin jos elää heidän verorahoillaan. En ole koskaan (siis ennen tätä topaa luettuani) törmännyt tuollaiseen asenteeseen. Monessa maailman maassa ei edes ole sosiaaliturvaa, eli kotona makaaminen ei ole edes mahdollista. Siinä mielessä saa työttömänä olla aika kiitollinen, että on syntynyt juuri Suomeen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   28.7.26 15:09:53

Muistuttaisin kyllä nyt keskusteluun osallistujia, että työttömissä työnhakijoissa on paljon ihmisiä, jotka ovat työkyvyttömiä ihan syystä ja usean lääkärin toteamana. Heidän roikottamisensa tilastoissa on täysin turhaa, vain koska heille ei myönnetä eläkettä. He eivät tule työllistymään ja tuilla eläminen on todellisuus (jollei perintöä yms).

Sanna pillastuu nyt tästä minulle, mutta ihanko tosissanne ajattelette, että hän pärjäisi työelämässä? Avustavat tehtävät ovat kadonneet Suomesta lähes täysin. Mun lievästi jälkeenjäänyt (ei diagnoosia 80-luvulla, joten siksi tällänen ilmaisu) ehti tekemään pari vuosikymmentä työtä apukuskina. Availi portteja, ovia, lastasi laatikoita. Siinä se, mutta sai palkkaa jolla pystyi elämään ja laskunsa maksamaan.

Ja Sanna, en väitä sinua "jälkeenjääneeksi".

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.7.26 15:14:18

"Vastaus : Kerro minulle, miten ihminen elättää itsensä muulla tavalla, kuin yhteiskunnan tuilla?"

Sanna, kysytkö nyt aikuinen ihminen tätä tosissasi? Me muut elätämme itsemme tekemällä töitä, emme saa mitään tukia yhteiskunnalta. Jotkut voivat elää vaikka säästöillään tai esimerkiksi lottovoiton tai ison perinnön turvin, joskin nämä kaksi vaihtoehtoa ovat harvinaisempia.

Lähettäjä: ropa kantaa 
Päivämäärä:   28.7.26 15:14:26

"Siis missä kukaan on sanonut halveksuvansa ihmisiä, jotka ovat eläkkeellä?"

Nimenomaan ja juurikin täälllä. Täällä ihan aloittamalla aloitetaan hyvinkin säännöllisesti sellaisia topia, joiden tarkoituksena on mustamaalata ja halveksua nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle jääneitä ihmisiä.

Päivämäärä:   28.7.26 15:15:25

"Kerro minulle, miten ihminen elättää itsensä muulla tavalla, kuin yhteiskunnan tuilla?"

Mistä kuvittelet niiden tukien tulevan?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.7.26 15:16:32

Sannan mainitsemat työttömät joille on jo kertynyt eläkeikä eivät tietysti ole työttömiä vaan eläkkeellä! Miten et tuotakaan tajua?!

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.7.26 15:17:47

Onko kukaan menossa sinne Kempeleen s-marketille?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.7.26 15:18:19

"Nimenomaan ja juurikin täälllä. Täällä ihan aloittamalla aloitetaan hyvinkin säännöllisesti sellaisia topia, joiden tarkoituksena on mustamaalata ja halveksua nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle jääneitä ihmisiä."

Minä ymmärsin, että Sanna puhuu ihan "tavallisista" eläköityneistä.

Ja en ole vastaavia topia itse huomannut. Tiedän, että työkyvyttömyyseläkettä on todella vaikea saada, joten siksikään en ymmärrä tätä. Tiedän mm. yhden henkilön, joka sai vakavan aivovamman nuorena tapaturman seurauksena, ja häntä ei ole vielä tänä päivänäkään todettu työkyvyttömäksi.

Lähettäjä: Lilja 
Päivämäärä:   28.7.26 15:24:22

Lähettäjä: L
Päivämäärä: 28.7.26 15:09:53

Muistuttaisin kyllä nyt keskusteluun osallistujia, että työttömissä työnhakijoissa on paljon ihmisiä, jotka ovat työkyvyttömiä ihan syystä ja usean lääkärin toteamana. Heidän roikottamisensa tilastoissa on täysin turhaa, vain koska heille ei myönnetä eläkettä. He eivät tule työllistymään ja tuilla eläminen on todellisuus (jollei perintöä yms).

Tämä on niin tärkeä pointti! Oma veljeni esimerkiksi kuuluu tuohon porukkaan. Hän on onnettomuudessa aikoinaan loukkaantumisen takia sen verran pahasti vammautunut, että ei pysty edes asumaan yksin, tarvitsee paljon avustajaa eikä selviä täysin itsenäisesti arjestaan. Mutta kelan lääkärin mielestä, veljeäni näkemättä (ja vastoin monien muiden lääkäreiden lausuntoja) hän on silti vallan työkykyinen ja näin myös yksi työttömistä työnhakija tilastoja koristamassa… oikeasti veljelleni on täysi helkatillinen työmaa edes selviytyä joten kuten elämästään ilman työtäkin.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.7.26 15:26:33

Ennen oli tosiaan töitä toistaitoisillekin. Nyt nuo kaikki on pois. On paljon kehitysvammaisia, jälkeenjääneitä/vajaita tai diagnoosilla olevia jotka pärjäsivät avustettuna hanttihommissa. Mikä on kyllä harmi, on silti aina mielekkäämpää käydä töissä edes vähän ja kyllä sen valitettavasti ihmisestä huomaa jos on pidempään poissa työelämästä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.7.26 15:28:59

Ja Liljan ja L kanssa samaa mieltä. Työkyvyttömyyseläkkeelle pitäisi päästä paljon helpommin. Siinä joukossa on paljon oikeasti työkyvyttömiä joita vain roikotellaan ja hylätään asianmukaiset hakemukset ja asiantuntijan tekemät lausunnot.

Päivämäärä:   28.7.26 15:42:07

Täällä ollaan, eipä näy ketään. Matkalla sillan alta kuului ähkimistä, ehkä päivämääräsanna eksyi sinne?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 15:53:40

Lähettäjä: --
Päivämäärä: 28.7.26 15:08:59

"On myöskin sellaisia henkilöitä työttöminä, joilla on jo kertynyt eläkeikä. Ovatko hekin loisia ja pohjasakkaa tms..?"

Siis missä kukaan on sanonut halveksuvansa ihmisiä, jotka ovat eläkkeellä? :D Se työn tekeminen nimenomaan kerryttää sitä eläkettä ja eläkkeelle jäädään yleensä _työuralta_, se on siis eri asia.

Enkä tietenkään halveksu sellaisia ihmisiä, jotka ovat työttömiä esimerkiksi sairauden tai mielenterveysongelmien vuoksi. Oli syy työttömyyteen mikä hyvänsä, niin on kuitenkin todella väärin halveksua työssä käyviä, etenkin jos elää heidän verorahoillaan. En ole koskaan (siis ennen tätä topaa luettuani) törmännyt tuollaiseen asenteeseen. Monessa maailman maassa ei edes ole sosiaaliturvaa, eli kotona makaaminen ei ole edes mahdollista. Siinä mielessä saa työttömänä olla aika kiitollinen, että on syntynyt juuri Suomeen.

Vastaus : Miksi pitää ylipäänsä halveksua ihmistä, joka on työtön ja jolle se ihminen ei voi mitään?

Edelleen en aijo kertoa syytä miksi olen työtön. Miksi? Siksi koska se on minun oma asia ja minun henkilökohtainen elämäni, joka ei kuulu muille.

Sekö on sinun mielestäsi oikein halveksua työtöntä ihmistä? Mikä antaa sinulle / muille oikeuden halveksia sellaisia ihmisiä?

Se ei ole sen halveksintavaa, kun ihminen on työtön, kuin se että ihminen olisi työssä käyvä. Mutta kun minua lähdettiin nimittelemään loiseksi ja halveksitaan sen takia, kun olen työtön, niin minäkin sitten nimittelen ihmisiä loisiksi ja halveksin niitä, jotka tekee töitä.

Sanna pillastuu nyt tästä minulle, mutta ihanko tosissanne ajattelette, että hän pärjäisi työelämässä? Avustavat tehtävät ovat kadonneet Suomesta lähes täysin. Mun lievästi jälkeenjäänyt (ei diagnoosia 80-luvulla, joten siksi tällänen ilmaisu) ehti tekemään pari vuosikymmentä työtä apukuskina. Availi portteja, ovia, lastasi laatikoita. Siinä se, mutta sai palkkaa jolla pystyi elämään ja laskunsa maksamaan.

Ja Sanna, en väitä sinua "jälkeenjääneeksi".

Vastaus : Perustelisitko miksi en pärjäisi työelämässä? Älä vedä nettikirjoituksia tähän mukaan.

Päivämäärä: 28.7.26 15:14:18

"Vastaus : Kerro minulle, miten ihminen elättää itsensä muulla tavalla, kuin yhteiskunnan tuilla?"

Sanna, kysytkö nyt aikuinen ihminen tätä tosissasi? Me muut elätämme itsemme tekemällä töitä, emme saa mitään tukia yhteiskunnalta. Jotkut voivat elää vaikka säästöillään tai esimerkiksi lottovoiton tai ison perinnön turvin, joskin nämä kaksi vaihtoehtoa ovat harvinaisempia.

Vastaus : Sinä tuntematon ihminen. Mistä sinä tiedät millä minä itseni elätän, vaikka työtön olenkin?

Lähettäjä: ropa kantaa
Päivämäärä: 28.7.26 15:14:26

"Siis missä kukaan on sanonut halveksuvansa ihmisiä, jotka ovat eläkkeellä?"

Nimenomaan ja juurikin täälllä. Täällä ihan aloittamalla aloitetaan hyvinkin säännöllisesti sellaisia topia, joiden tarkoituksena on mustamaalata ja halveksua nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle jääneitä ihmisiä.

Vastaus : Anteeksi vain, mutta en todellakaan ole työkyvyttömyyseläkkeellä.

Päivämäärä: 28.7.26 15:15:25

"Kerro minulle, miten ihminen elättää itsensä muulla tavalla, kuin yhteiskunnan tuilla?"

Vastaus : Jätän vastaamatta.

Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 28.7.26 15:16:32

Sannan mainitsemat työttömät joille on jo kertynyt eläkeikä eivät tietysti ole työttömiä vaan eläkkeellä! Miten et tuotakaan tajua?!

Vastaus : Ennen kuin tuon enempää räävyt, niin kyllä tajuan aika paljonkin!

Lähettäjä: O
Päivämäärä: 28.7.26 15:17:47

Onko kukaan menossa sinne Kempeleen s-marketille?

Vastaus : Minä olen jo täällä Kempeleessä S-Marketin pihassa, eikä ketään täällä olijoista olevia kirjoittajia näy. Taisivat vaan valehdella.

Lähettäjä: --
Päivämäärä: 28.7.26 15:18:19

"Nimenomaan ja juurikin täälllä. Täällä ihan aloittamalla aloitetaan hyvinkin säännöllisesti sellaisia topia, joiden tarkoituksena on mustamaalata ja halveksua nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle jääneitä ihmisiä."

Minä ymmärsin, että Sanna puhuu ihan "tavallisista" eläköityneistä.

Ja en ole vastaavia topia itse huomannut. Tiedän, että työkyvyttömyyseläkettä on todella vaikea saada, joten siksikään en ymmärrä tätä. Tiedän mm. yhden henkilön, joka sai vakavan aivovamman nuorena tapaturman seurauksena, ja häntä ei ole vielä tänä päivänäkään todettu työkyvyttömäksi.

Vastaus : Kyllä. Juurikin näin. Toki olisin voinut muotoilla asiani vähän paremmin.

Lähettäjä: Lilja
Päivämäärä: 28.7.26 15:24:22

Tämä on niin tärkeä pointti! Oma veljeni esimerkiksi kuuluu tuohon porukkaan. Hän on onnettomuudessa aikoinaan loukkaantumisen takia sen verran pahasti vammautunut, että ei pysty edes asumaan yksin, tarvitsee paljon avustajaa eikä selviä täysin itsenäisesti arjestaan. Mutta kelan lääkärin mielestä, veljeäni näkemättä (ja vastoin monien muiden lääkäreiden lausuntoja) hän on silti vallan työkykyinen ja näin myös yksi työttömistä työnhakija tilastoja koristamassa… oikeasti veljelleni on täysi helkatillinen työmaa edes selviytyä joten kuten elämästään ilman työtäkin.

Vastaus : Minä en kuulu tuohon porukkaan. En ole vammautunut mistään kohdin. Päänuppi toimii normaalisti, kädet toimii normaalisti ja jalat toimii normaalisti. Pystyn asumaan yksin, enkä tarvitse missään arjen askareissa apua. Olenkin asunut yksin. Nyt olen asunut yhden henkilön kanssa. Hän on mies. Hän on minun sulhaseni. Ja en tarvitse häneltä minkäänlaista apua. Omistin kaksi koiraa. Ihan hyvin pärjäsin yksin heidän kanssaan, kun sinkkuna olin. Nykyinen mies on auttanut minua koirieni hoidossa vain ja ainoastaan silloin, kun itse olen ollut kipeä taikka viikon kävelykiellossa (muistaakseni). Ja ei, en ottanut tätä kirjoitustani itseeni.

Päivämäärä: 28.7.26 15:26:33

Ennen oli tosiaan töitä toistaitoisillekin. Nyt nuo kaikki on pois. On paljon kehitysvammaisia, jälkeenjääneitä/vajaita tai diagnoosilla olevia jotka pärjäsivät avustettuna hanttihommissa. Mikä on kyllä harmi, on silti aina mielekkäämpää käydä töissä edes vähän ja kyllä sen valitettavasti ihmisestä huomaa jos on pidempään poissa työelämästä.

Vastaus : Vaikka et minua tarkoittanutkaan, niin vastaan silti. En ole kehitysvammainen. En ole jälkeenjäänyt. En ole vajaa, enkä mitään muutakaan. Olen tavallinen aikuinen nainen, jolla toimii päänuppi, kädet sekä jalat.

Miksi minun kirjoituksiini puututaan jatkuvasti? Antakaa asian jo olla! Olen työtön. Piste. Sille kukaan teistä ei voi mitään!

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 15:59:55

Päivämäärä: 28.7.26 15:42:07

Täällä ollaan, eipä näy ketään. Matkalla sillan alta kuului ähkimistä, ehkä päivämääräsanna eksyi sinne?

Vastaus : En ihmettele, jos jostain sillan alta on kuulunut ähkimistä, koska sinä olet siellä raiskaamassa ihmisiä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.7.26 16:02:49

Kerro minulle, miten ihminen elättää itsensä muulla tavalla, kuin yhteiskunnan tuilla?"

En ihmettele yhtään että jätit vastaamatta eli elät yhteiskunnan tuilla ja ne tuet tulevat verorahoista eli saat rahaa työtätekevien ihmisten ansiosta.

Päivämäärä:   28.7.26 16:06:07

Ketään ei ole näkynyt, lähden menemään. Eipä yllättänyt että koko juttu oli taas uusi valhe.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   28.7.26 16:08:10

Olin siellä myös 1345-1420 ei näkynyt lopakkaa ja nyt jo kotona kun asun siinä lähellä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 16:21:32

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 28.7.26 16:02:49

Kerro minulle, miten ihminen elättää itsensä muulla tavalla, kuin yhteiskunnan tuilla?"

En ihmettele yhtään että jätit vastaamatta eli elät yhteiskunnan tuilla ja ne tuet tulevat verorahoista eli saat rahaa työtätekevien ihmisten ansiosta.

Vastaus : Äläpä puhu paskaa!!

Päivämäärä: 28.7.26 16:06:07

Ketään ei ole näkynyt, lähden menemään. Eipä yllättänyt että koko juttu oli taas uusi valhe.

Vastaus : Äläpä puhu paskaa! Olen ollut Kempeleessä S-Marketin pihassa 13.45! Kello 14.15 ketään ei siellä näkynyt! Joten se joka tässä valehtelee, olet sinä itse!

Lähettäjä: Jep
Päivämäärä: 28.7.26 16:08:10

Olin siellä myös 1345-1420 ei näkynyt lopakkaa ja nyt jo kotona kun asun siinä lähellä.

Vastaus : Äläpä puhu paskaa! Olin Kempeleessä S-Marketin pihassa 1345! Kello 1415 mennessä ketään ei siellä näkynyt!
Ps : Kuka sanoi, että SEISON siellä S-Marketin pihalla? EI kukaan! ISTUIN autossa 1345 - 1415 välisen ajan!

Päivämäärä:   28.7.26 16:23:44

Onko sinulla ajokortti?

Päivämäärä:   28.7.26 16:24:42

Mitä…vttua! Istuit autossa pelkuri! En usko että edes olit paikalla, valehtelet taas.

Päivämäärä:   28.7.26 16:26:24

Olisit nyt edes vähän paremman valheen keksinyt kun et uskaltanut tulla paikalle.

Lähettäjä: Noup 
Päivämäärä:   28.7.26 16:27:00

Ei ole lopsukalla ajokorttia.

Päivämäärä:   28.7.26 16:28:35

Lopakka on narsisti ja patologinen valehtelija

Lähettäjä: Työllinen 
Päivämäärä:   28.7.26 16:35:23

En. Kaikki työ ei sovi kaikille. On hyvin monta alaa jonne en esim jo vamma taustan vuoksi sopisi.
Pyrkisin kyllä työllistymään itselle sopiville aloille

Päivämäärä:   28.7.26 16:44:29

"Vaikka et minua tarkoittanutkaan, niin vastaan silti."

Miksi vastaat? Ja sitten valitat että sinun kirjoituksiisi puututaan jatkuvasti kun vastaat niihinkin joissa sinua ei tarkoiteta.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 16:45:36

Päivämäärä: 28.7.26 16:23:44

Onko sinulla ajokortti?

Vastaus : Ei ole. Pitäisikö olla?

Lähettäjä: Jep
Päivämäärä: 28.7.26 16:24:42

Mitä…vttua! Istuit autossa pelkuri! En usko että edes olit paikalla, valehtelet taas.

Vastaus : Jos istun autossa, niin se ei tarkoita, että olen pelkuri! Olen ollut tänään 28.7.2026 Kempeleessä S-Marketin pihassa 1345 - 1415 välisen ajan! Itse olet tässä se pelkuri, kun et tullut Kempeleeseen S-Marketin eteen! Joten valehtelit itse!

Päivämäärä: 28.7.26 16:26:24

Olisit nyt edes vähän paremman valheen keksinyt kun et uskaltanut tulla paikalle.

Vastaus : En valehdellut! Olin paikalla! Itse sinä valehtelit, etkä ollut paikalla!

Lähettäjä: Noup
Päivämäärä: 28.7.26 16:27:00

Ei ole lopsukalla ajokorttia.

Vastaus : Ja mistä sinä sen tiedät? Et tiedä, etkä tunne minua! Mutta olet oikeassa, minulla ei ole ajokorttia! Mitäpä sitten?

Päivämäärä: 28.7.26 16:28:35

Lopakka on narsisti ja patologinen valehtelija

Vastaus : Tiedätkö lapsi hyvä edes mitä sana narsisti tarkoittaa tai patologinen valehtelija?

Ja se joka tässä on se narsisti ja patologinen valehtelija, niin sinä itse!

Päivämäärä: 28.7.26 16:44:29

"Vaikka et minua tarkoittanutkaan, niin vastaan silti."

Miksi vastaat? Ja sitten valitat että sinun kirjoituksiisi puututaan jatkuvasti kun vastaat niihinkin joissa sinua ei tarkoiteta.

Vastaus : Opettele lapsi hyvä lukemaan!

Lähettäjä: tirsk 
Päivämäärä:   28.7.26 16:50:07

Lapsi hyvä ja itse olet! Ja sama joka vastaus viestiin :D

Päivämäärä:   28.7.26 16:53:09

"Vastaus : Äläpä puhu paskaa! Olin Kempeleessä S-Marketin pihassa 1345! Kello 1415 mennessä ketään ei siellä näkynyt!
Ps : Kuka sanoi, että SEISON siellä S-Marketin pihalla? EI kukaan! ISTUIN autossa 1345 - 1415 välisen ajan!"

Onko kempele siis niin kuollut paikka, ettei siellä näkynyt puoleen tuntiin yhtään ketään? Ohhoh.

Päivämäärä:   28.7.26 16:53:49

Vastaus : Jos istun autossa, niin se ei tarkoita, että olen pelkuri! Olen ollut tänään 28.7.2026 Kempeleessä S-Marketin pihassa 1345 - 1415 välisen ajan! Itse olet tässä se pelkuri, kun et tullut Kempeleeseen S-Marketin eteen! Joten valehtelit itse!

Seisoin s-marketin edessä ja selasin kännykkää, miksi et tullut myös marketin eteen ja kyllä olisin sinut tunnistanut!

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.7.26 16:59:37

Tässä teille TOTUUS :

Olin töissä. Tein töitä 2005 - 2009 välisen ajan. Hankkiin ensimmäisen koirani kesäkuussa 2008. Toinen koirani tuli heinäkuussa 2008. Kolmas koirani tuli minulle huhtikuussa 2009. Neljäs koirani tuli minulle kesäkuussa 2009. Viides koirani tuli minulle heinäkuussa 2009. Toinen koira myyty. Kolmas koira jäi PETOLLISESTI silloisen ex-avopuolisolle. Neljäs koira myyty. Lopetin työt kokonaan syyskuussa 2009. Sen jälkeen keskittyin ensimmäisen ja viidennen koirani kasvatukseen ja koulutukseen ja vietin heidän kanssaan aikaa. Ensimmäisen koirani kanssa vuoteen 2021 asti ja viidennen koirani kanssa vuoteen 2017 asti. Minulla oli ollut käsikipuja vuodesta 2020 alkaen. Vasta vuonna 2022 ne pahenivat. Kävin ensin hierojalla, koska oletin, että hartiat on jumissa, kun kipuja esiintyi myös olkapäissä. Ei auttanut. Kävin röntgenissä. Mitään ei löytynyt. Kävin ultraäänitutkimuksessa. Mitään ei löytynyt. Kävin hermoratatutkimuksessa. Mitään ei löytynyt. Vuonna 2023 sain diagnoosiksi NIVELREUMA. Tässä on syy miksi en voi töitä tehdä, vaikka haluaisinkin ja pystyisin muutoin tekemään. NIVELREUMA on sen verran PAHA, että EN pysty mitään painavaa kantamaan tms.. Apua tähän EN tarvitse. Silloin tällöin sulhaseni joutuu auttamaan mm maitopurkin korkin aukaisemisen kanssa. Muuten pärjään ihan hyvin. Oireet siis alkoi käsikivuista ja olkapääkivuista. Sitten meni oikeastan kädestä pikkusormi sen verran kipeäksi, ettei juurikaan taivu. Sen jälkeen meni molempien käsien ranteet, ne ei taivu juuri ollenkaan. Sen jälkeen meni molempien käsien peukalot, ne eivät taivu keskinivelestä. Pystyn kuitenkin omin avuin kirjoittamaan tietokoneella / käsin ja tekemään aika paljon muutakin. Nyt on tässä vuoden - kahden sisällä alkanut varpaitten kohdalla olemaan kipuja. Varsinkin oikean jalan pikkuvarvas.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.