Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä tiedän mihin vesiputket menevät?

Lähettäjä: Urpo 
Päivämäärä:   27.7.26 18:21:54

Joo olen tyhmä enkä tiedä. Mutta pyysivät tarkistamaan että mihin tietyt vesiputket menevät. Mistä minä sen tiedän? Miten selvitän sen? En kehtaa kysyä heiltä kun kuitenkin on joku looginen selitys :D

Re: Mistä tiedän mihin vesiputket menevät?

Päivämäärä:   27.7.26 18:22:47

Ja kyse on siis asunnon seinien/lattioiden sisällä menevistä putkista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.26 18:23:51

Siis voit sanoa, että se menee tuosta ja tuosta ja siitä seinän sisään ja siitä vaikka likakaivoon.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.7.26 18:25:03

Lääkäri vai hoitaja kysyi?

Päivämäärä:   27.7.26 18:25:43

Ihan taloyhtiön osakas kun asuntooni pitäisi vaihtaa muutamat putket.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.26 18:26:46

Kysy heiltä, että mistä minä sen voisin tietää? Jos tieto on kovinkin tärkeä, en lähtisi arvailemaan jos tietoa ei ole.

Päivämäärä:   27.7.26 18:28:40

No kun kerran olen jo sanonut että ei mitään hajua koko asiasta. Kys. oleva osakaskin kävi katsomassa ja selvittelemässä, mutta ei saanut selkoa mihin vaihdettavat putket johtavat. Nyt vaihto on kilpailutettu ja vielä jankataan että mihin ne putket johtavat. Kerran jo kysynyt että eikö joku ammattilainen voi katsoa mutta naurua tuli vastaukseksi, kuulemma pitäisi itsellä tietää.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.7.26 18:33:17

Jos as.oy, niin isännöitsijällä tai pj:llä on rakennepiirrustukset. Ei tarvitse osakkaiden vaivata päätään asialla.

Lähettäjä: fsd 
Päivämäärä:   27.7.26 18:34:28

Taloyhtiön osakas? Mitä sinun putkesi hänelle kuuluvat? Kyllä remontintekijä saa ne tiedot jostakin muualta kuin kyselemällä joltakin osakkaalta.
Pyydä sen talon rakennuspiirustukset, jos se tosiaan sinun pitää selvittää.

Tätä se on rakentaminen ja remontointi nykyisin: nauretaan, kun kysytään, eikö ammattilainen voisi katsoa. Virolaiset ja puolalaiset ammattilaiset kun eivät suomalaistalojen rakenteista ymmärrä sen enempää kuin asukkaat.

Päivämäärä:   27.7.26 18:42:03

Joo on as. oy. Sen kun tietäisi että miksi eivät katso piirustuksista. Sähköpiirustuksiakin piti ruinata moneen kertaan.

Erikoisinta on tosiaan että kunnossapitotarveselvityksessä lukee että minun asuntoon on vaihdettu kaikki putket vuonna 2017. Joku aika sitten oli vuoto ja putkari sanoi, että 4 putkea on vaihtamatta..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.26 18:55:25

Oletko itse osakas vai vuokralainen?

Päivämäärä:   27.7.26 18:59:24

Osakas olen.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   27.7.26 22:29:43

Miten vaihto voi olla kilpailutettu, jos tarjouspyyntöön tarvittavia suunnitelmia kilpailuttamiseksi ei ole voitu edes laatia olennaisen lähtötiedon puuttuessa?

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   27.7.26 23:38:25

Urpo, ole ihan huoletta. Ei sinun tarvitse tietää minne vesiputket menevät. He ketkä työn tekevät tietävät minne putket menevät.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   28.7.26 01:39:17

Vaihtavat kaikki suojaputkessa olevat.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.7.26 10:01:29

"He ketkä työn tekevät tietävät minne putket menevät."

-mitä yliluonnollisia kykyjä te oletatte urakoitsijoiden omaavan? Mistä urakoitsija saa tiedon, jota kiinteistön omistajallakaan ei ole? Joko ne etsii putket lisälaskutuksella purkaen kaiken eteen tulevan tai on puuhastelevinaan jotain palkkion eteen, eikä kukaan tiedä mitä on tehty ja mitä jätetty tekemättä. Tämä ketju on loistava esimerkki siitä, missä kunnossa taloyhtiöt yleensä on, kun kaikki odottaa että joku muu tietää ja hoitaa...

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   29.7.26 13:08:52

Sieltä aikaisemman remontin piirrustuksista ja suunnitelmista selviää sinunkin putket. Kunnasta löytyy alkuperäiset, toki jos kovin vanha talo, ei välttämättä ole diginä vaan paperilla. As oy:n HALLITUKSEN pitää nämä selvittää, ja yhtiökokouspaperista sulle selviää, ketä hallituksessa on/on ollut tuolloin kun päätökset on tehty.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   29.7.26 13:23:21

Silloin on vaadittu vähintään toimenpidelupa ja lvi piirustukset. Toiset kappaleet pitää olla taloyhtiöllä tallessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.