|
Lähettäjä: Pohdinpa vain
Päivämäärä: 27.7.26 18:17:36
Missä vaiheessa tiedätte milloin vaihtaa työpaikkaa? Entä milloin tiedätte, että nyt on hyvä työpaikka, eikä ole syytä kiirehtiä pois?
Itse koen monesti ahdistusta työpaikkaa vaihtaessa, kun koskaan ei tiedä vaihtaako parempaan vai huonompaan.. On pari huonoa vaihtoa tehty. Aikanaan olin hyvässä työpaikassa, jossa viihdyin todella hyvin, mutta olin urani alkuvaiheilla ja halusin kokeilla, pärjäisinkö missään muualla. En tiedä tulenko koskaan löytämään työpaikkaa, jossa viihdyn yhtä hyvin.
Nyt olen toisaalta urani kannalta vastuullisimmassa tehtävässä, ei nyt mikään supervastuullinen kuitenkaan, palkka 4200e. Mutta ihan mielellään tässä kerryttää työkokemusta, nyt kun työmarkkinat ovat haastavia. Toisaalta koen oloni hyvin yksinäiseksi, koska työ on hyvin itsenäistä ja ns. konsultinomaista. Minä viihdyn hyvässä työyhteisössä, jota nyt ei käytännössä ole. Toisaalta nyt saan hyvää työkokemusta ja pääsen melko helpolla. Työ ei kuitenkaan juuri enää haasta minua enkä saa mitään työnimun kaltaisia fiiliksiä, tämä yhdistettynä siihen, että olen jatkuvasti melkeinpä yksin on jopa hieman ahdistavaa.. Mutta toisaalta ennemmin tätä, kuin huonoa työyhteisöä.
Silti koen hieman ahdistusta tästä asiasta, tuntuu, että olen jumissa enkä oikein tiedä mihin suuntaan menisin, ja samalla en uskalla mennä minnekään. Olen 34-vuotias ja ollut tässä tehtävässä nyt 3 vuotta. Koulutus riittäisi monenlaiseen muuhunkin, mutta toisaalta jotenkaan en enää usko itseäni ja tuntuu, että no selviäisinkö missään muualla. Johtaminen on huonoa ja esimerkiksi oma esimies ei juuri ole tekemisissä, jolloin en saa palautetta - en hyvää, enkä rakentavaakaan.. Itseohjautuvuus on siis suurta ja siihen nähden olen saanut hyvää tulosta aikaiseksi, mutta loputtomiin on tosi raskasta olla jatkuvasti yksin ja johtaa itseään. En tiedä, pystynkö etenemään tässä työssä.
|