Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lounaspaikoissa syöminen

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   27.7.26 17:26:36

Alotin nyt kesällä uudet työt, joiden tiimoilta tulee käytyä välillä lounaspaikoissa. Herra siunaa paljonko ihmiset syö. Mitä vittua?

Ihan vitun vastenmielistä kattoo, kun vitun läskit tai kovaa vauhtia läskiintyvät toimistoihmiset lappaa lautaselle ruokaa nelihenkisen perheen edestä.

Mistä ihmeestä on tullut käsitys, että sitä ruokaa pitää syödä aivan saatanasti? Edes fyysistä työtä tekevien ei tarvitse syödä kilon annoksia.

@!#$ että mä vihaan läskejä.

Re: Lounaspaikoissa syöminen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.7.26 17:30:56

Lounasedut buffetteihin on käytännössä huonoin kansanterveyspäätös ikinä.

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   27.7.26 17:31:01

Mä taas vihaan idiootteja.

Itsellä on aina lähes kukkura lautanen mikä on täytetty vihanneksilla, salaateilla yms vähäkalorisella. Sitten proteiinia ja vähän hiilareita. Ei leipää. Näyttää valtavalta satsilta, mutta kalorimäärä ei ole iso.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   27.7.26 17:33:25

Syövät koko rahan edestä.
Nuorena ja hoikkana söin valtavasti, mutta nyt en pysty enää, vaikka en enää ole niin hoikka enkä nuori.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.7.26 17:34:22

Keskity omaan annokseesi tai käy sellaisissa paikoissa, joissa lounas tarjoillaan lautasannoksena.

Lähettäjä: Gasoli 
Päivämäärä:   27.7.26 17:35:26

Onkin ihan eri asia syödä sáatanasti salaattia ja vihanneksia, mutta ethän sä halunnut kuin tulla huutamaan.

Olen katsonut samaa kuinka vahvaa ruokaa syödään älytön määrä. Toki on ihan eri juttu käydä silloin tällöin vetämässä buffassa maha killilleen, mutta jos joka päivä niin pistää se miettimään että mitähän muuta menee pitkin päivää jos syöjä on oikeasti ylipainoinen.

Normaalipainoisena pysyvälle tämä ketju ei ole.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   27.7.26 17:36:49

Sun kannattaisi varmaan hoidattaa päätäsi jossain, ei ole terveellistä tuollainen. Itse syön lounaalla paljon, koska se on mun ainoa safka päivässä.

Päivämäärä:   27.7.26 17:43:13

Kyllä minäkin syön, joka kerta kun sinne menen enkä mene kovin usein. Kuinka moni pärjää yhdellä ainoalla ruualla vuorokauden, ei kaikki. Minun pitää saada tasaisemmin ruokaa.

Päivämäärä:   27.7.26 17:45:29

Ei niissä annoksissa kyllä juurikaan salaattia näy :D

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.7.26 17:47:31

Osa ottaa, jos aikaa on/tarjottimelle mahtuu, salaatin eri lautaselle. No, se on sellainen meidän hupsu tapa se, ei kannata välittää.

Lähettäjä: Tinkerbell 
Päivämäärä:   27.7.26 17:48:10

Mulle on elämäni aikana kettuilu isoista ruoka-annoksistani monen monta kertaa, muistan esim sen kuinka jo lapsena sitä paheksuttiin kun söin pitsan kokonaan, vaikka muut (aikuiset) ei jaksanut kuin puolet. Olen yksi niistä, joka vetää napaansa lounaalla varmasti aloittajan paheksumista aiheuttavan suuren annoksen. Tosin olen melko hoikka ja siro (bmi 18,6), vihaatko valtavien ruokamäärieni takia silti yhtälailla minuakin?

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   27.7.26 17:50:23

V ja Gasoli, luulette ilmeisesti olevanne paremman väen hoikkiksia ja oikeutettuja arvostelemaan muita.

Kannattaisi keskittyä omaan elämään eikä vahtimaan muiden lautasia ja kiloja.

Salaatit ja useimmat kasvikset ovat oikeasti turhia, ei energiaa eikä kuituja. Proteiinia, rasvaa ja hiilihydraatteja kannattaa tankata sopivasti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.26 17:50:38

Annoskoot on järjettömiä
Laatu on ala-arvoista
ruoka on lähes kylmää
apinat sotkee kaiken hakiessaan lisää samalle lautaselle

Pelkkää sikailua, lautasannokset pöytiin tarjoiltuna takaisin, kyllä siihen ravintola pystyy jos haluaa. Säästää materiaaleissa sen mitä palkkoihin menee ja enmmänkin.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.7.26 18:02:45

"V ja Gasoli, luulette ilmeisesti olevanne paremman väen hoikkiksia ja oikeutettuja arvostelemaan muita."

Sellaista wt-kielenkäyttöä, että eivät todellakaan ole.

Päivämäärä:   27.7.26 18:06:26

No siis saan minä suoraan sanoa että tuo on ihan helevetin oksettavaa kun sitä ruokaa pitää lappaa siihen lautaselle kilo. Semmosia läskejä että laihduttaa pitäis ja lopettaa buffeteissä käymiset.

Lähettäjä: Raindrop 
Päivämäärä:   27.7.26 18:14:30

Opettele nyt imbesilli edes kirjoittamaan.

Päivämäärä:   27.7.26 18:20:16

V: oletko pohojammaalta?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.7.26 18:23:39

Aloittajahan voi ystävällisesti käydä huomauttamassa näitä jotka syövät paljon. Voi olla kevyempi olokin sitten ilman hampaita.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.7.26 18:27:05

En ymmärrä miten joku voi vihata tuntemattomia ihmisiä painon tai ulkonäön takia. Minulle on aivan sama mitä ja paljonko joku toinen syö, ja paljonko hän painaa. Ainoastaan myötätunto ehkä joskus häivähtää mielessä, kun näkee sairaalloisen lihavan ihmisen, jolla selkeästikään ei ole hyvä olla. Olen itse normaalipainoinen ja syön normaalin verran.

Lähettäjä: fsd 
Päivämäärä:   27.7.26 18:29:58

Kirjoititko vahingossa väärälle palstalle? Se av-palsta, joka on läskien mollausta.
Sinun ei olisi kannattanut edes aloittaa lounaspaikoissa käyntiä, kun saat siitä noin suuren trauman.
Et tullut ajatelleeksi, että aika monelle lounasta ravintolassa syövälle se on päivän ainoa lämmin ateria ja mikä parasta, ainakin osaksi työnantajan kustantama.

On vieläkin paikkoja, joissa on lautasannokset. Niitä vaan pitää odottaa ja moni lounastauollaan ravintolassa käyvä valitsee mieluummin ateriansa nopeasti buffasta.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   27.7.26 18:32:51

Lautaset ovat katteen takia pieniä ja jos sen puoli kiloa kasviksia änkeää siihen lautaselle, niin mahtuu ehkä pala lihamureketta siihen joukkoon.

Päivämäärä:   27.7.26 20:50:11

Jos maksan buffetista, todellakin syön just niin paljon kuin mahaan saan ängettyä oksentamatta. Jos ei huvita ahmia, en mene buffettiin. Olen normaalipainoinen.

Päivämäärä:   27.7.26 20:51:14

En sullo rehuja lautaselle vaan jotain kunnon ruokaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.7.26 21:18:08

. et ole normaalipainoinen vaikka niin itsellesi uskottelet.

Lähettäjä: Mandariina 
Päivämäärä:   27.7.26 21:27:08

Enpä ole koskaan ennen ajatellut, että joku noin lounaalla tarkkailisi muiden ruokailua ja mahdollisesti kokee minunkin syömisistäni noin kovaa ällötystä :D Saati vihaisi ihmisiä sen perusteella minkä kokoisia annoksia he syövät! Mutta kyllä, itsekin syön buffasta aina oikeasti paljon, ihan jopa jälkkärin kera. Ihan yhtä paljon, kun miespuoliset hyvän ruokahalun omaavat työkaverinikin syövät. Ei minussa silti grammaakaan liikaa painoa tai rasvaa kyllä ole, harrastan lajia jossa pitää olla timmi ja kevyt joten ei siihen olisi ”varaakaan”. Mutta kaipa se minunkin ”mättämiseni” ihan yhtä ällöttävää on jonkun mielestä silti. Kaikesta sitä ihmiset osaa mielensä pahoittaa.

Päivämäärä:   27.7.26 21:35:22

Läskit taas selittelemässä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   27.7.26 21:38:18

0/5

Hyvin, hyvin, hyvin väsynyttä provoilua. Ihme, miten moni jaksoi lähteä tähän mukaan. Taitaa vaivata samanlainen uutisköyhyys kuin mediaakin?

Päivämäärä:   27.7.26 21:42:21

". et ole normaalipainoinen vaikka niin itsellesi uskottelet."

Tää ei onneksi ole mielipideasia, painoindeksini on 20 ja rasvaprosenttini 18. :D

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   27.7.26 21:47:49

Ihmettelen, että tuollaisella kielenkäytöllä varustetulla ihmisellä on työpaikka. Ja vieläpä sellainen työpaikka, että on varaa käydä lounaspaikoissa. Ulosannin perusteella olettaisin syrjäytyneeksi elämänkoululaiseksi.

Lähettäjä: liana 
Päivämäärä:   27.7.26 21:49:26

Ihmettelen tätäkin lukiessa vaan, että mikä saa ihmisen kirjoittelemaan tällaisia provoja. Onkohan taustalla esim joku aloittajan oma kieroutunut suhde ruokaan & syömiseen, lihomisen pelko vai mikä ihme saa tekemään tällaisia topia. Olisi mielenkiintoista tietää se ihan pohjimmainen aloittajan ongelma, mikä hänellä oireilee ulos näin.

Päivämäärä:   27.7.26 21:51:25

>ei niissä annoksissa kyllä juurikaan salaattia näy

Miehet ei rehuja syö.

Päivämäärä:   27.7.26 23:08:37

Tässähän edelleen oli kyse jo valmiiksi lihavista tai selvästi lihovista. Ei buffa heille sovi jokapäiväiseksi syömäpaikaksi tai vaatteet eivät pian mahdu päälle.

Saa sitä ihmetellä. Ikinä en menisi kenellekään noin sanomaan enkä muualla kuin anonyymipalstalla näin sanoisi. Tosielämässä mullakin on käytöstavat enkä kerro ajatuksiani ääneen.

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   27.7.26 23:45:26

LähettäjäTinkerbell

Päivämäärä27.7.26 17:48:10

Mulle on elämäni aikana kettuilu isoista ruoka-annoksistani monen monta kertaa, muistan esim sen kuinka jo lapsena sitä paheksuttiin kun söin pitsan kokonaan, vaikka muut (aikuiset) ei jaksanut kuin puolet. Olen yksi niistä, joka vetää napaansa lounaalla varmasti aloittajan paheksumista aiheuttavan suuren annoksen. Tosin olen melko hoikka ja siro (bmi 18,6), vihaatko valtavien ruokamäärieni takia silti yhtälailla minuakin?

siis tämä, mulla ihan sama!
syön oikeasti Paljon ja Usein ja Valtavia annoksia. ja joo.. olen 30v fyysistä työtä tekevä normaalipainoinen nainen. bmi:ä en jaksa laskea, mutta 169cm/64kg. lapsesta asti kommentoitu syömisiäni..

nykyään jos tilataan vaikka mäkkäristä tai bk:sta kotiin niin syön yleensä jonkun hamppariaterian ja lisäksi 20kpl nugetteja :D jälkkäriks menee helposti vielä vaikka suklaalevy.

tai jos tilataam turkkilaiselta niin koko pitsa tai kebab annos menee ihan heittämällä.. :D

Lähettäjä: ckc 
Päivämäärä:   28.7.26 02:54:32

Minä taas en tajua, miksi minun pitäisi maksaa 15 euroa siitä, että syön kahvikupillisen ruokaa.

Syöttekö te siis kymmenen kertaa päivässä lounaan kokoisen annoksen, vai miksi ällöttää se, että joku syö lounaalla paljon?

Minä en aamulla syö mitään, juon vain kahvin. Lounaalla syön paljon ja sitten seuraavan kerran jonkun päivällisen ja iltapalan yhdistelmän. Mitään välipaloja en mussuta enkä harrasta napostelua. Joten miksi en saisi lounaalla syödä paljon? Varsinkin kun siitä pitää maksaa aika iso summa?

BMI:ni on 20, eli kovin läski en vieläkään ole, vaikka ikää on jo reilusti yli 40 vuotta...

Lähettäjä: Henny 
Päivämäärä:   28.7.26 07:21:29

Veikkaan, että aloittajalla on syömishäiriö (tai ainakin jotenkin sairas suhde syömiseen), ne voi saada ajattelun pyörimään ruoan ja lihomisen kammon ympärillä just noin äärettömän vahvasti, että alkaa tarkkailla muidenkin ihmisten syömistä ympärillä, mieleen heräää vahvoja reaktioita siitä + syömishäiriöt voi usein tehdä ihmisestä hyvin kiukkuisen (mistä kertoo tuo aloittajan kielenkäyttö). Oikeasti kyse ei kuitenkaan ole pätkääkään silloin siitä muiden ihmisten syömisestä pohjimmiltaan, vaan ihan omasta pahasta olosta ruoan, syömisen ja painon ympärillä, joskus se vaan voi purkautua noin epäterveenä käytöksenä.
Apua saa ja pitää hakea, jos kyse on siitä. Niistä voi parantua ja löytää sisälleen rauhan takaisin. Olet sen arvoinen!

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   28.7.26 08:57:17

Minäkin käyn syömässä lounaspaikoissa. En ole koskaan havainnut samaa kuin aloittaja, kahdesta syystä. En pidä silmällä muitten ihmisten edesottamuksia, eikä syöminen ole minulle ongelma, ei varsinkaan toisten. Eikä kenenkään lihominen.
Sitä ei ole voinut olla huomaamatta, että varsinkin keltaisissa ja oransseissa työvaatteissa syömään tulevat ottavat isoja annoksia. Ehkä se on heille päivän ainoa lämmin ateria eikä kotona ole ketään laittamassa ruokaa ja kulutuskin voi olla fyysisessä työssä kova.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   28.7.26 09:01:47

Eipä niillä toimistotyöläisilläkään välttämättä aina ole ketään laittamassa ruokaa.

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   28.7.26 09:36:22

Huoh: ei, mutta oletettavasti toimistotyöläisen kulutus on vähäisempää.

Päivämäärä:   28.7.26 09:58:10

Oikeastiko ketään toisten annokset kiinnostaa?

Enemmän ihmettelen kun tyypit menee näihin halal p.skap3rseruokaloihin syömään.
Minä en osta mitään jos on halal lihaa tarjolla.tai muslimin oloisia töissä/asiakkaina. Ihan koska en halua tukea eläinrääkkäystä enkä usko heidän olevan hygieenisiä, maksavan veroja tai muutenkaan tekevän juuri mitään oikein.

Mutta en käy kyttäämässä mitä muut tekee, pitää olla aika tyhjä elämä aloittajalla...

Ei teistä kukaan tarvitsisi lihaa noin niinkuin esimerkiksi. Mutta mitä se hyödyttää kytätä, toki voi mielessään toivoa että ihmiset viisastuisi Mutta ei näytä todennäköiseltä.

Lähettäjä: //& 
Päivämäärä:   28.7.26 12:42:19

Mä teen paljon etätöitä, mutta silloin kun olen toimistolla syön lounasravintolassa. Kotona etätöissä syön pienen aamupalan, pienen lounaan ja illalla isomman aterian kun olen tullut tallilta. Lounasravintolassa en näe mitään järkeä maksaa sitä hintaa samasta miniannoksesta mitä syön etälounaalla. Joten siirrän sen ison aterian illasta lounaaksi enkä illalla enää syö juurikaan.

Yritäpä sitten koota se puoli kiloa kasviksia siihen lautaselle. Siitä tulee väkisinkin iso kukkura. Proteiinia laitan lisäksi koska ihan oikeasti sitäkin tarvitaan. Hiilareita ei paljon mahdu, mutta johonkin koloon niitä työnnän.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.7.26 15:42:52

Toiset syö buffassa enemmän, toiset vähemmän. Sääliksi käy aloittajan kaltaiset syömishäiriöiset tyypit joiden ruokatunti kuluu toisten lounasannosten kyttäämiseen. Työterveyteen, marsmars.

Lähettäjä: Leevi 
Päivämäärä:   28.7.26 17:46:15

No toivottavasti syövät lautaset tyhjiksi. Enemmän veetuttaa kun ruokaa heitetään kilotolkulla roskiin!

Päivämäärä:   28.7.26 17:48:56

Hävikkiä syntyy – ei maha mittään.

Lähettäjä: bg 
Päivämäärä:   28.7.26 20:07:05

Eikö teillä ole mitään omaan elämää, kun toisten ihmisten syömiset riipovat teitä niin saatanasti? Kai se joku mielenterveyshäiriö on tuokin.
Minäkin käyn syömässä lounasbuffassa, mutta harvemmin olen pannut merkille mitään muitten ihmisten syömisiä.

Lähettäjä: Mumms 
Päivämäärä:   28.7.26 20:09:32

Jospa jokainen saa syödä niin paljon/vähän kuin haluaa.
Siivotkaa vain jälkenne.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.7.26 21:43:51

Onhan ne niin hintavia ruokia että sellaisissa käyville varmasti päivän pääateria tai ainoa ateria.

Päivämäärä:   28.7.26 22:45:49

"Minä taas en tajua, miksi minun pitäisi maksaa 15 euroa siitä, että syön kahvikupillisen ruokaa."

Hyvä pointti. Minä syön joka kerta buffassa käydessäni itseni totaalisen umpeen koska maksan sen ITSE. Jos lounasbuffa olisi etu josta ei tarvitse maksaa, en söisi niin että kilot alkavat sen takia nousta.

Jännä että täällä kiljuu nyt ne timmitkin suursyömärit kun asia ei heitä edes koske. Olen minäkin hoikka joka pystyy ahtamaan itseensä ison määrän kerralla ruokaa. Eikä ole syömisongelmia.

Ei tässä ole mitään muuta kuin perinteinen tosiasia : jos syöt liikaa tietynlaista evästä etkä liiku, lihot. Toki aloituksen sanallinen anti on kärjekästä mutta sisältää ihan perusasian. Jotkut syövät ihan liikaa ja ovat sen takia lihavia. Ei se silti meidän yöunia vie vaikka miten kirkuisitte.

Lähettäjä: Titta 
Päivämäärä:   28.7.26 22:58:17

En kyllä nyt ihan ymmärrä, että mikä tämän aloituksen idea oikein oli. Aloittaja halusi siis vain purkautua, että kuinka paljon häntä ällöttää toisten tuntemattomien ihmisten syöminen lounaalla ja heidän kehonsa koko? Ja eihän tässä topassa muut edes ”kilju”, kuin aloittaja itse kirosanojen tehostamana.
Minustakin kieltämättä vaikuttaa siltä, ettei aloittajalla itsellään ole nyt kyllä kaikki oman ruokasuhteensa kanssa kunnossa, kun muiden ihmisten syöminen triggeröi tuollaista vihaa.

Lähettäjä: /*/ 
Päivämäärä:   29.7.26 09:49:55

Aloituksen idea oli se, että aloittajalla on syömishäiriö ja henkisiä ongelmia. Kokoaa itselleen jonkun miniannoksen eikä kestä sitä, että muut syövät kunnolla. Koska aloittaja itsekin haluaisi kerrankin syödä kunnon annoksen, mutta henkiset ongelmat estävät?

Lähettäjä: Tuuti 
Päivämäärä:   29.7.26 10:16:50

Samaa mieltä, että aloittajalla on itsellään syömishäiriö tai on ollut syömishäiriö. Ei muuten kukaan kyttäile toisten annoksia ja kehonkokoja tuohon tapaan. Ei kuulu kenellekään, miten paljon joku toinen syö, oli hän sitten minkä kokoinen tahansa.

Tätä ihmettelen: "Sitä ei ole voinut olla huomaamatta, että varsinkin keltaisissa ja oransseissa työvaatteissa syömään tulevat ottavat isoja annoksia. Ehkä se on heille päivän ainoa lämmin ateria eikä kotona ole ketään laittamassa ruokaa ja kulutuskin voi olla fyysisessä työssä kova."

Siis "eikä kotona ole ketään laittamassa ruokaa". Puhutaanko tässä nyt siis ihan aikuisista ihmisistä? Lapsesta puhuttaessa ymmärtäisin, jos se, että "kotona ei ole ketään laittamassa ruokaa", voisi olla ongelma. Mutta aikuinen kyllä laittaa ruokaa ihan itse. Vaikka olisi pukeutunut keltaiseen tai oranssiin.

Lähettäjä: Been there 
Päivämäärä:   29.7.26 10:26:16

Sillloin kun itse sairastin anoreksiaa tarkkailin tosi paljon muiden syömisiä, ruoka kun oli mielessä ihan jatkuvasti siinä nälässä ja sairauden sumussa. Todellakin kärppänä tarkkailin millaisia annoksia kukakin otti. Olin kieroutuneessa mielessäni kateellinen, että toiset ”saivat” syödä hyvää ruokaa mahan täyteen ja nauttia ruoasta, samaan aikaan olin sisälläni äärettömän surullinen, että oma sairauteni kielsi minua tekemästä niin. Kaikki se ruoka oli minulta kiellettyä ja jopa ruoan tuoksu sai ärtymään sen takia. Ja sairaiden ajatusten vankina ja nälkäisenä nyt olin muutenkin jatkuvasti kiukkuinen kuin ampiainen. Tosin itse en ole koskaan paheksunut kenenkään muun painoa tai kiinnittänyt huomiota onko joku ylipainoinen vai ei, pääni on aina ollut aivan liian kiireinen murehtimaan omaa painoani & kokoani ja olemaan ilkeä vain ja ainoastaan minua itseäni kohtaan. Voisin silti ihan hyvin kuvitella oman kokemuksen perusteella, että aloittajankin purkauksen aiheuttaisi syömishäiriö tai jonkunlaiset muut sairastuneet tai katkerat ajatuskelat.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   29.7.26 10:44:53

Tuuti: ne keltaisissa ja oransseissa työvaatteissa lounaalla käyvät ovat yleensä miehiä. Vaatteen väri kertoo tavallisesti raskaasta fyysisestä työstä, ja muutenkin miehet kuluttavat ja syövät enemmän kuin naiset.
Sinulle voi olla yllätys, että moni mies syö mieluummin jonkun toisen laittamaa ruokaa kuin alkaa valmistaa sitä itse työpäivän jälkeen. Sitä ruokaa laittaa äiti, vaimo tai tytär, joskus miespuolinen puoliso, isä tai poika, mutta aika usein se valmistetaan ravintolan keittiössä. Pari tuntemaani keltaisissa vaatteissa työssä käyvää naista syövät mielellään puolisonsa laittamaa ruokaa töistä tullessaan.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   29.7.26 10:58:01

Sattumalta vain sekä Ilta-Sanomissa että Hesarissa on juttua suomalaisten buffaruokailuista.

Lähettäjä: hups 
Päivämäärä:   29.7.26 11:05:29

Onkohan aloittaja siis sittenkin iltalehden toimittaja, joka ovelasti täällä yritti ennakkomainostaa omaa juttuaan :D

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   29.7.26 11:36:51

"oksettavaa kun sitä ruokaa pitää lappaa siihen lautaselle kilo."

-miten se sama ruoka on isommassa tarjoiluastiassa ihan ok, mutta lautaselle kasattuna yhtäkkiä oksettavaa? Ei pidä mennä ravintolaan, jos muiden ihmisten syömisen näkeminen aiheuttaa noin voimakasta pahoinvointia.

"oletettavasti toimistotyöläisen kulutus on vähäisempää."

-ihan yhtä nälkä niillä silti on, vaikka kalorit ei kulu.

Lähettäjä: Läski 
Päivämäärä:   29.7.26 12:00:55

Hei! Täällä yksi vitun läski, joka buffetissa lappaa ruokaa lautaselleen nelihenkisen perheen annoksen! Mä käyn siellä buffassa ehkä kerran kuussa. Vaikkei aloittajan ymmärrys siihen riitäkään, niin mä en sillä yhdellä kerralla pysty mitenkään syömään niin paljon, että lihoisin. Syön kyllä itseni ihan ähkyyn, eikä sinä päivänä yleensä juuri muuta tarvi syödäkään.

Aloittajahan voisi laittaa oveen lapun, jossa kerrotaan, että ainoastaan hoikat saavat syödä buffassa paljon. Me läskit saamme ottaa paljon salaattia ilman kastiketta ja pienen annoksen ruokaa.

Lähettäjä: Titity 
Päivämäärä:   29.7.26 12:17:09

Ööö..Pari sanaa lounasruokalassa työskentelevältä..

-Aivan yks hailee ,jos ruoka ei löydy biojätteestä
-Jos osaat palauttaa astiat sinne mihin pyydetään
-Ethän piilota jälkiruokaa servettiin/taskuihin ja kuskaa toimistolle? Ruoka on tarkoitettu syöväksi ravintolan tiloissa
-Ruokailun hintaan kuuluu :Salaattipöytä,lämmin ruoka lautaselta (jumalan kiitos) ja jälkkäri&kahvi. Ei lisäksi myös kahvitauolle pientä lisäsalaattia
-Lounasasiakas on usein asiallinen ,mutta myös totaalisia moukkia löytyy mukaan. Jos kyttäät muiden annoskokoja etc.. Pysy kotona tai ota omat eväät.

Lähettäjä: #### 
Päivämäärä:   29.7.26 15:32:00

Oon semiläski, ja todellakin syön tuon lounashinnan edestä niin paljon että napa ruskaa. Ja siihen ei voi kukaan aloittajan kaltainen millään lailla vaikuttaa :) Mutta lohdutukseksi voin sanoa, että käyn lounaspaikoissa noin kerran kuussa tai harvemmin.

Päivämäärä:   29.7.26 15:33:16

Missä viipyy tarjoilijan mielipide?

Päivämäärä:   29.7.26 16:03:34

Tarjoilija on hakemassa lisää mättöä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.7.26 16:51:42

Kyllä pitää sääliä joidenkin sairasta pakkomiellettä Ällöä kohtaan. Kellään ole mitään velvollisuutta kommentoida.

Buffassa saa syödä sen verran kuin haluaa, mihin tarvitsette Ällön mielipidettä?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   29.7.26 21:56:35

Vai niin. En koe tarpeelliseksi vastailla huudatustopiceihin, joiden ainoa tarkoitus on haukkua kanssaihmisiä.

Mielipiteeni buffeteista olen kertonut monesti, eikä siihen liity millään tapaa se, kuinka paljon tai vähän ihmiset niissä syövät. Se on asia, joka ei kuulu kellekään ulkopuoliselle minkään vertaa.

Keksikää parempia provoja.

Lähettäjä: Jeejee 
Päivämäärä:   30.7.26 00:31:47

Käyn pari kertaa vuodessa lounaalla jossain muualla kuin kotona ja siihen hintaan vetää todellakin opiskelija-mentaliteetti päälle. Niin perhanasti proteiinia lautaselle että seuraavaksi tarttee syödä iltapala.

Sitä se oli yliopistossakin, jäätävä mättö lounaalla ja sitten iltapalaa ja nukkumaan. Riitti opintorahat muuhunkin kuin ruokaan.

Lähettäjä: Veke 
Päivämäärä:   30.7.26 09:31:55

Ymmärrän aloittajan pointin. Kävin vuosia sitten kesäloman kunniaksi lounaalla kiinalaisessa buffetissa ja ruokahalu meni, kun seurasi viereisen pöydän porsasseuruetta. Takalistot mahtuivat niukki naukki yhden penkin päälle per henkilö ja luoja sitä ahmimista, lapsi mukana ja sille näytettiin mallia kuinka sitä ruokaa mätetään suuhun. Lihavuus on iso ongelma siitä aiheutuvien terveysongelmien vuoksi. Buffetit eivät yhtään helpota tätä ylensyömisen kulttuuria mikä nykypäivänä vallitsee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.