Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuka teillä töissä maksaa parkkisakon?

Lähettäjä: Gallup 
Päivämäärä:   27.7.26 14:15:35

... eli pysäköintivirhemaksun?

Kerro

A) ajatteko omalla vai firman autolla
B) kuka tai ketkä maksaa mahdollisen parkkisakon firman ohjeen mukaan?
C) kuka tai ketkä maksaa käytännössä

Re: Kuka teillä töissä maksaa parkkisakon?

Lähettäjä: Käytäntö 
Päivämäärä:   27.7.26 14:19:55

Omalla autolla ajavat maksavat itse parkkisakon.

Firman autolla ajavien pitäisi maksaa sakko itse, mutta jos eivät maksa ja tulee perintätoimiston kirje, firma maksaa sakon ja vähentää sakon + perintäkulut autoa ajaneen palkasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.26 14:26:06

Firman autolla sain parkkisakon, ja mun piti kuskina maksaa sakko.
Tosin, työkaveri halusi maksaa puolet, koska sakko tuli parkkikiekon puutteesta, jota kumpikaan ei tajunnut. Oltiin siis kaksin liikenteessä, kun mentiin yhteistyökumppanin palaveriin yhdessä.

Päivämäärä:   27.7.26 14:35:35

Oma auto, sakko maksetaan kyytiläisten kesken ja käytännössä kuljettaja luultavasti maksaa. Yhden kerran on sakot saatu, ja silloin auton omistaja kävi siirtämässä autoa kesken työn kun pysäköintikiekkoaika loppui. Hän pysäköi autonsa sakkopaikalle ja ilmeisesti työpari kieltäytyi maksamasta puolia.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   27.7.26 14:55:44

No on se työ- tai vapaa-aikaa tai kenen vain omistama auto niin auton kuljettaja vastaa jos parkkeeraa väärin. Kiva jos työkaverit osallistuu jos on yhdessä päätetty että paikkaa ei enää etsitä tai kesken työn ei voi lähteä mittaria räpläämään tms. mutta kuskin on vastuu. Ihan ihme kysymyskin :D

Päivämäärä:   27.7.26 14:58:51

Ona virhe, itse maksaa työntekijät omansa. Firman autolla ajettu vähennetään palkasta. Yrittäjä maksattaa omansa firmalla.

Näin jokaisella yrityksellä jonka palkkoja ja kirjanpitoa teen.

Lähettäjä: jos ,jos 
Päivämäärä:   27.7.26 15:01:53

Vassareille pitäis maksaa parkkisakotkin kun ei ymmärrä liikennemerkkejä..

Päivämäärä:   27.7.26 15:05:58

Kyllä noi sakoista itkijät ja ylipäätään niitä ajavat on järjestään selkeitä persuja

Lähettäjä: Gallup 
Päivämäärä:   27.7.26 15:06:06

Voi, kun olisikin riemukivaa ja ihme. Mut meillä taitaa pisteen kanssa olla sama työpaikka...

Lähettäjä: Eipä omalla 
Päivämäärä:   27.7.26 15:27:58

Jos työkaverukset keskenään sopivat, että sakot sun muut parkkimaksut maksetaan porukalla, niin se on ok. Työantaja ei saa kävellä lain yli ja määrätä tällaista asiaa, vaikka hän edellyttäisi jokaiselta esimerkiksi ajokorttia.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   27.7.26 15:28:28

Kuskin vastuu ylinopeus- tai parkkisakot.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.7.26 16:18:18

Riippuu todella paljon tilanteesta. Yleensä parkkisakot on maksettava ihan itse. Ihan sama ajaako omalla vai firman autolla. Tiedossa on aina, kuka autolla on sillä hetkellä ajanut.

Ainut poikkeus on parit kuljetukset isoilla autoilla, jos ei ole lastauslaituria/parkkista siellä missä pitää purkaa kuorma tai parkkeerata eli jos työnantaja käskee parkkeeraamaan sakkopaikalle. Silloin TA maksaa. Siitä pitää aina pyytää kirjallinen vahvistus esim. sähköpostilla.

Lähettäjä: Choco 
Päivämäärä:   27.7.26 17:07:09

Meillä työnantaja maksaa, koska työnantaja myös määrää meidät tietyissä kohteissa pysäköimään kielletyille paikoille. Kuulemma lappu vaan toimistolle, ei ongelmaa eikä meidän murhe… Onhan noita tiekttejä muutamia meidänkin tiimin osalta pomolle toimitettu. Hävettää oikeasti ihan älyttömästi, jos itse joutuu siihen vuoroon, missä noin pitää toimia, en tykkää yhtään!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.