|
Lähettäjä: Hermoraunio
Päivämäärä: 26.7.26 18:38:07
Tässä on oltu reilu vuosi työttömänä lopettaessani yritystoiminnan hevosalalta.
Kesäkuun alussa sain työpaikan, ihan muita juttuja (ravintola-ala) ja yllätys yllätys napsahti vakipaikka samontein, vaikken ole 20v tehnyt muuta kuin hevosia.
Nyt mulla on helvetinmoinen stressi, miten saan kaikki asiat sovitettua vuorokauteen.
Asun yksin koiran kanssa ja minulla on 2 hevosta. Ensinnäkin on hirveä stressi koirasta, koska työpäivät ovat pitkiä, matkoineen 9-10h. Koira osaa kyllä olla yksin, mutta onhan se tautisen pitkä aika olla pissimättä. Hevoset stressaa myös, vaikka ovatkin NS. täysihoidossa eli itse käyn vaan liikuttamassa ja hoitamassa. Huolella suunniteltu treeniohjelma nuorille hevosille on heittänyt häränpyllyä heti ja huolella. Treenipäiviä niille tulee 1-2 vkossa, silloin kun minulla on vapaata, ja pitäisi niitä liikuttaa kuitenkin se 4-5kertaa /vko.
Työajat on usein sellaiset, että ei oikein kerkeä aamusta eikä illasta mihinkään. Koirakin haluaa osansa, ja sen kanssa pitäisi leikkiä ja lenkkeillä, mutta aikaa ei vain ole tai sitten on työpäivän päätteeksi aivan poikki ettei jaksa, ja kun pitäisi sinne tallillekin joutua.
Ja kun on tehnyt pitkään yrittäjänä töitä, niin tuntuu todella hankalalta sopeutua tällaiseen aikataulutettuun elämään, tarkoitan että ei voikaan lähteä jonnekin käymään tai noin vain sopia kengittäjää, hierojaa tai hiittiä hevosille, puhumattakaan mistään koira-harrastuksista tai omista menoista.
Mulla ei ole sellaisia ystäviä ketkä voisi auttaa, eikä muitakaan. Ja jos kerran pari joku käy pissattaa koiraa tai hoitaa hevoset, niin mitä se auttaa kun tilanne on pysyvä? Vai otanko loparit? Tosin pörssi ei oikein sitä kestä, vaikka ei tuo paljoa hymyilyttänyt kun ensimmäinen tili tuli, mitättömän pieni korvaus menetetystä vapaa-ajasta....
|