|
Lähettäjä: Sanna Lopakka
Päivämäärä: 26.7.26 18:07:06
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 26.7.26 17:13:38
"Miten te, jotka olette yksin vastuussa koirastanne/koiristanne, pärjäilette? Onko teillä minkälaiset tukiverkot, onko vakkarihoitajaa jne.? Miten kuormittavaksi koette sen, että olette ainoa vastuunkantaja? Kiinnostaa toki arjen rakenne muutenkin, eli käytkö kokopäiväisesti töissä kodin ulkopuolella vai salliiko elämäntilanteesi viettää aikaa joustavammin kotona?"
Koiria ei enää ole, mutta vastaan silti, koska aihe kiinnostaa minua.
Jäin sinkuksi, kun vanhempi koirani oli 1v 6kk ikäinen ja nuorempi oli 3kk ikäinen. Hyvin pärjäsin. Oli tukiverkkoa ja vakkarihoitaja. En kokenut kuormittavaksi olla yksin kahden koiran kanssa. Päinvastoin, oli ihanaa kun sai olla yksin molempien koirien omistaja. En käynyt töissä, olin siis työtön. Elämäntilanteeni salli viettää aikaa joustavammin kotona. Koirat joutuivat olemaan keskenään noin 2 - 4 tuntia päivässä, jos kävin asioilla. Muuten olin heidän kanssaan kokoajan kotona.
Kun elämääni on tämän jälkeen tullut kolme eri miestä, niin samanlainen tilanne jatkunut. Miehiä ollut siis yhteensä neljä. Yhden kanssa hankkiin nämä koirat, ja erosimme. Toisen kanssa yhteinen elämä ei kestänyt kauaa. Kolmannenkin kanssa yhteinen elämä ei kestänyt kauaa. Neljännen kanssa elämä on kestänyt jo reilut 14 vuotta. Ainoa mikä on muuttunut tämän miehen kanssa, on se, että hän oli apunani koiria käyttämässä (jos satuin olemaan kipeä, mies käytti koiria lenkillä). Muutoin meno oli samanlaista, kuin sinkku aikoina. Koiria käytettiin myöskin yhdessä lenkillä ja otettiin mukaan melkein minne vain, minne mentiin. Harmittaa, että nuorempi koirasta aika jätti liian varhain, niin hän ei kerennyt tehdä päiväreissuja meidän matkassa kovinkaan paljon, eikä saanut viettää / nauttia vaunuilusta, kuten taas vanhempi koirani sai.
|