Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko jollain memory foam-tyyny

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.26 15:19:27

Tai onko jollain kipeytyvä korva-ongelma tyynystä?
Nyt tähän on tultava loppu! Herään joka aamu korvat kipeänä kun tyyny on niin kova. Kaiken huippu oli herätä leuka niin jumissa tyynyn takia että syöminenkään ei viikkoon onnistunut ilman kipua. Nyt koko ohimoa särkee vieläkin tyynyn jäljiltä. Mulla on kotona nyt nopeasti laskettuna 20+ tyynyä jotka olen ostanut parin vuoden sisään testatakseni. Ainoa mitä en ole hankkinut on memory foamit koska ne näyttää ja tuntuu oikein erityisen kovilta ja korvat kipeyttäviltä mutta nyt tarttis jotain tehdä. Onko ne kovia? Onko ne hyviä? Nukkuuko joku peräti ilman tyynyä?

Re: Onko jollain memory foam-tyyny

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.7.26 15:20:29

Sama vika. Muuten hyvä tyyny mutta korviin sattuu.

Päivämäärä:   26.7.26 15:53:02

Vesityyny?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.7.26 17:23:37

Mulla on memory foam tyyny ja sen päällä vauvoille tarkoitettu litteä tyyny.
Memory foam ihan niskan ja olan asennon takia kun nukun aina kylelläni.
Litteä tyyny juurikin korvien ja posken takia, kun memory foam ei tunnu pehmeän mukavalta ja korva ei ole niin tiiviisti vasten memory foamia. Kokeile niin tiedät miten sulle sopisi.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   26.7.26 17:47:52

Osta ja kokeile. Nää on yksilöllisiä juttuja.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.7.26 18:00:16

Memory foam on mulle ihan kamala: niska kipeytyy minuuteissa ja iskee kauhea migreeni.

Mulle paras on superpehmeä pallokuitutyyny, joka on pari vuotta tekeytynyt sängyssä (eli pesty useasti). Mulla on sängyssä aina useita tyynyjä, kun tykkään lukea puoli-istuvassa asennossa. Uudet tyynyt muokkaantuvat siinä kätevästi pään alle sopiviksi.

Lähettäjä: Yli-mies 
Päivämäärä:   26.7.26 18:37:35

Ostin memory foam tyynyn kun hyväksi kehuttiin, koitin väkisin maata sen kanssa tunnin ja heitin sillä vesilintua. Täysin kelvoton tuote.

Päivämäärä:   26.7.26 18:39:31

En tykännyt, meni niskakin jumiin sen kanssa.

Kokeile jotain pörröistä torkkupeittoa tyynynä?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   26.7.26 21:26:18

Tempur on hyvä

Lähettäjä: anon 
Päivämäärä:   28.7.26 13:24:55

Memory foamit ollut käytössä 20 vuotta, tempureita kohta 10 vuotta. Pallokuitu, ontelokuitu yms on aivan surkeita, ne ei pysy muodossaan millään eikä tue päätä laisinkaan, vaan täytteet luistaa pään alta pois, mutta korvalle ne on varmaan mukavammat. Joka hotellista sellaiset löytyy ja siksi pitääkin viedä oma tyyny mukana.

Siitä sitten valkkaamaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.26 13:58:54

Hommaa tuomonen korvatyyny: https://www.sairaalatukku.com/korvatyyny

Itsellä ollu memory foam tyyny jo varmaan sen 15-20 vuotta. Ei ole koskaan korviin käynyt kipeää sellaisen kanssa. Tavallisissa tyynyissä (ja toki myös rouhetta sisältävissä memory foameissa) täytteet pakenee liikaa ja joutuu vähintäänkin joka ilta möyhimään tyynyä parempaan muotoon. Tuomonen kiinteä klöntti kun on niin ei tarvi möyhiä. Tykkään.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   28.7.26 14:25:13

Memory foameissa on paljon eroja. Itsellä on kaapissa kalliita Tempureita ym. ja niistä ne matalat versiot. Silti liian korkeita ja kovia.

Aivan paras on joku Jyskin tai Ikean halpis-memoryfoam, ei ole löytynyt sen voittanutta. Siitä päältä se sen oma kangas pois (että reagoi lämpöön mahd.nopeastu) ja päällä vaan tyynynliina. Todella pehmeä, silti tukee ja on tarpeeksi matala.

Eli oma vinkki on, että kokeilepa Jyskin tai Ikean halpiksia ihan ekana.

Päivämäärä:   28.7.26 18:29:07

Kunnollinen untuvatyyny!

Memoryfoameista Tempur on paras. Uinuja on hyvän mallinen, mutta liian ohut. Ikean ja Jyskin yhtä palaa olevat memoryfoamit on olleet liian kovia. Semmoiset pala-memoryfoam-tyynyt on olleet järjestään kamalia.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   28.7.26 19:29:16

Mä taidan itse kokeilla seuraavaksi Familon superior-tyynyä. Sen pitäis olla oikein erityisen pehmoinen. Onko kokemuksia siitä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.26 19:40:04

Memory foamit on kammottavia. Ei todellakaan sovi ellei halua sitä kovaa tyynyä. Puolisolla Tempur jota olen kokeillut, samoin Jyskin halpista. Ikeasta olen löytönyt parhaat pehmeät ja suht littanat tyynyt.

Päivämäärä:   31.7.26 16:48:47

Memory foameja on erilaisia, ei ole palko kovinta ottaa

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   31.7.26 17:41:03

Joku jo vinkkasikin korvatyynyä. Eli hommaa sellainen tyyny missä keskellä reikä

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   31.7.26 18:27:46

Mulla oli tempur, mutta ei soveltunut niskalleni ja kuumakin oli. Päätyi lopulta koiran petiin.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   31.7.26 18:37:20

Mulla on "ankkatyyny" eli untuvatäytteellä. Ihanan ilmava. Mullakin kipeytyy korva joillakin tyynyillä.

Lähettäjä: Donitsi 
Päivämäärä:   1.8.26 08:46:12

Reikätyynylle/ korvatyynylle lämmin suositus täältäkin! Itse hankin sellaisen yhden korvan alueen operaation jälkeen ja oli niin miellyttävä kapistus, että en ole muuta tyynyä käyttänyt sen jälkeen.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   1.8.26 09:00:44

Kokeile tempur sonata tarpeeksi matalana

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.