Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naapuri tiputtaa tavaraa parvekkeelle

Lähettäjä: -. - ' 
Päivämäärä:   26.7.26 14:22:38

Ei ole ensimmäinen kerta, kun asun kerrostalossa, mutta on ensimmäinen kerta, kun en voi viettää rauhassa aikaa parvekkeella, koska koko ajan on olemassa riski, että yläkerrasta tiputtavat tavaraa niskaan. Ylemmässä asunnossa asuu kaksi pientä lasta (alle 5v). Parvekelaseja ei ole, joten itseä ainakin pelottaisi, että lapsi jotenkin onnistuisi putoamaan parvekkeelta.

Viimeisen kuukauden aikana on useita kertoja, kun lapset ovat tahallaan pudottaneet ja heittäneet tavaraa sekä meidän parvekkeelle että maahan rapun oven eteen. Pinnejä, pompuloita, liituja, spagettia, salamia, juustoa jne. Eilen heittelivät useita banaaneita, omenoita yms. maahan, eivätkä tietenkään ole niitä käyneet siivoamassa. Olen pari kertaa huutanut, että lopettakaa, kun olen sattunut olemaan parvekkeella tavaran pudotessa. Olen käynyt asunnon ovella huomauttamassa asiasta kohteliaasti. Olen valittanut huoltoyhtiölle, josta lupasivat keskustella asukkaan kanssa. Onko jotain muuta, mitä voin tehdä?

Tähän mennessä mieleen on tullut viedä meidän parvekkeelle kertyneet romut ovelle ja antaa ne kera kakkapussin ja kehotuksen käydä siivoamassa eilen heitellyt hedelmät pihalta tai jollain tapaa säikäyttää lapset niin perusteellisesti, etteivät enää uskaltaisi jatkaa (musiikkia täysillä kaiuttimesta, tuskin toimii, kun heidän kämpässään soitetaan musiikkia niin, että kuuluu pihan toiselle puolelle asti, tai jollain kepillä tökätä/lyödä sormille). Tavarat eivät vahingossa tipu vaan työntävät niitä myös pienestä raosta lasin ja lattian välistä sen lisäksi että heittävät niitä kaiteen yli..

Re: Naapuri tiputtaa tavaraa parvekkeelle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.26 14:29:39

Jos palautat ne romut niin ne heitetään takaisin. Vie kierrätyskeskukseen käyttökelpoiset ja loput roskiin.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   26.7.26 14:48:45

Eikai tossa auta kun keskustella vanhempien kanssa. Jos ei auta, niin valitusta isännöitsijälle joka kerta. Johan teillä on kohta rottaongelma, kun ruokaa heitellään pitkin pihoja.

Ja piste, miksi aloittajan pitäisi siivota naapurien jäljiltä??

Päivämäärä:   26.7.26 14:53:16

Tiina, ajattelin että hän ehkä haluaa naapurien romut pois parvekkeeltaan? Ei toki ole mitään pakkoa, antaa lojua siellä jos siltä tuntuu. Itse vaan hankkiutuisin niistä eroon.

Päivämäärä:   26.7.26 15:18:22

Tiputtelispa joku munkin partsille ilmasta ruokaa ja tavaroita! Odottelet vaan kiltisti et sieltä putoo joku kalliimpi laite tai kaviaarirasia, ja kun paniikissa soittelevat ovikelloa niin kerrot heittäneesi johonkin molokkiin kuten aiemmatkin roskat.

Päivämäärä:   26.7.26 15:21:23

Kyllä on pieni ongelma. Itselle lapsettomana (omasta halusta) olisi ihan rattoisaa jos tenavat hassuttelisivat samaan aikaan kun itse olisi partsilla :) Mä olin itse kuulemma sellaiset 40v sitten kova heittelemään tavaroita parvekkeelta alas äidin mukaan.

Päivämäärä:   26.7.26 15:34:45

Tiina, no tämäpä. Kahdesti oon tänä vuonna jo nähnyt piha-alueella rotan, enkä todellakaan niitä haluaisi pysyväksi riesaksi. Samassa kaupungissa on alueita, joissa niistä on jo ongelmia, eikä myrkyttämällä ole saatu tilannetta hallintaan. Katsotaan, mitä huoltoyhtiö tällä kertaa vastaa, kun laitoin viestiä kuvien kera.

., joo, tätä samaa mietin, et jos niitä palauttaa, niin tulevat vaan uudestaan. Vähän olis eri asia, jos sieltä tippuilis kultakoruja tai muuta arvokasta :D sitten ei olis valittamisen aihetta. Mutta jollain paw patrol-tarroilla ja lasten hiuspinneillä ei hirveesti oo arvoa.
Itsellä on kaks koiraa, joista toisella vatsaongelmia, niin ei todellakaan oo kiva, kun tippuu ruokaa. Ja tuskinpa se sunkaan mielestä olis kivaa, päähän tippuis kourallinen spagettia tai puoliksi syötyä juustoa päähän..

Päivämäärä:   26.7.26 16:04:42

Koiran ripulit postiluukusta terveiseksi.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   26.7.26 16:24:05

"Kyllä on pieni ongelma. Itselle lapsettomana (omasta halusta) olisi ihan rattoisaa jos tenavat hassuttelisivat samaan aikaan kun itse olisi partsilla :) Mä olin itse kuulemma sellaiset 40v sitten kova heittelemään tavaroita parvekkeelta alas äidin mukaan."

Joo on joo. Milloin kipittää paikalle joku kuolemansairas sodassakin ollut ja kaiken menettänyt kuurosokeatunnoton muistuttamaan miten mitätön aloittajan " ongelma" onkaan ja olisi onnellinen kun parvekkeelle nakkaillaan roskaa.

Lähettäjä: ’’ 
Päivämäärä:   26.7.26 16:31:15

Rottien kanssa ei ole leikkiminen, niitä ei kukaan pihapiiriinsä halua, pirullisia elukoita ja itse jouduin aikansa omakotitalossa lopettamaan lintujen ruokinnan niiden takia. Jo tuon takia että olet jo rotan nähnyt niin ruuan heitteminen on kyllä saatava loppumaan.

Päivämäärä:   26.7.26 16:50:57

En jaksais välittää.

Päivämäärä:   26.7.26 17:03:30

Soitat 112 että parvekkeella lapsia yksin vahtimatta,

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   26.7.26 17:11:25

Pyydä niitä heittelemään rahaa.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   27.7.26 05:37:17

Hyvä että laitoit nyt kuvia mukaan viestiin. Itsellä kokemusta on että isännöitsijä tai huoltofirma ei oikein osaa ottaa tosissaan tuollaisia hieman "erikoisempia" ongelmia/häiriöitä tai vikoja, mutta kuvien kanssa menee viesti huomattavasti paremmin perille.

Oletko laittanut sen huoltofirman lisäksi viestiä isännöitsijälle?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   27.7.26 09:19:24

Ei huoltoyhtiö asialle mahda mitään, oikea osoite on isännöitsijä.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   27.7.26 09:27:41

Isännöitsijä.

Ilmoitus lastensuojeluun jos kerran pikkulapset on keskenään parvekkeella ilman valvontaa.

Ei ole mitään huvittavaa tuollaisessa terrorissa.

Vuosikymmeniä sitten itseäni vainosi naapurin lapset, vanhemmat ei ehtineet tappelultaan vahtia pentujaan jotka roikkui aidalla kyselemässä tehden pihastani täysin käyttökelvottoman.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   27.7.26 10:51:14

Olipa kerran maanlaajuinen suuri tunnettu vuokratalofirma. Yläkerran parveke ja alemman kerroksen parveke.

Isännöinti ei tuntunut välittävän mitään esimerkiksi sellaisesta, yläkerran parvekkeelta roikuteltiin pysyvästi jotain ihmeen pitkiä, tuulessa huojuvia roikkuvia muoviroskia alemman kerroksen olohuoneen ja parvekkeen näkymän edessä. Loputtomiin. Mitään ei tapahtunut myöskään tämän suhteen: roskien heittelyä alas, roskapussien, ja roskapussien jättelyä seilaamaan hississä. Jätekatoksia ei lukittu, ja roskakatokset uivat lattiat täynnä roskapusseja. Kovat extramaksut kiinteistöön jätefirmasta ja vuokrat kohosivat, eikä tehty mitään. Rottaongelmat lähiössä. Merellisestä ongelmalähiöstä tehtiin tekemällä, hmm., monikirjava slummi. Välinpitämättömyys suunnatonta.

En tiedä miten jatkui. Poismuutto ja muualla niin siistiä, nurmikoilta olisi voinut aterioida piknikkimielessä koska tahansa. Kuin itä ja länsi, taivas ja maa eroa.

Taloyhtiöillä ja isännöinnillä on eroa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.7.26 12:51:22

Karjaisin perkelettä niin syvältä sielusta asti että penikat paskoisi housuun eivätkä uskaltaisi enää parvekkeelle ollenkaan. Ja tietenkin isännöitsijälle aina ilmoitus.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   27.7.26 12:59:36

Tuskinpa kukaan paskoo housuun, vaikka joku wt-pubiruusu mörähtelisi mitä tahansa.

Lähettäjä: nykyaika 
Päivämäärä:   27.7.26 14:57:43

Eipä tuolle oikein mitään voi, kun kyse on kuitenkin lapsista ja lasten pitää saada tehdä mitä haluavat, muuten tulee ahdistus ja traumat.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.7.26 14:58:56

"Odottelet vaan kiltisti et sieltä putoo joku kalliimpi laite tai kaviaarirasia"

Luulet oikeasti, että tuollaisella wt-porukalla edes on mitään kalliimpia laitteita tai kaviaarirasioita...?

Päivämäärä:   27.7.26 16:55:12

Kiva kuulla, etten oo ainoa, jolla on ollut vastaavaa ongelmaa. Meillä on käytössä äppi, jonka kautta kaikki huoltopyynnöt ja valitukset laitetaan. Sen takia sanoin huoltoyhtiö, vaikka taitaakin olla isännöitsijä tms.
Vielä ei ole vastausta tullut viesteihin, vaikka yleensä vastaavat melko nopeasti..
Jos he eivät asialle mitään tee, niin syksyn myötä toivon mukaan tilanne helpottuu. Ennen kesähelteitä eivät viettäneet parvekkeella aikaa, eikä heitä ulkonakaan paljoa näkynyt.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   27.7.26 16:58:14

Onko matut?

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   27.7.26 17:01:10

Käytöksen puolesta kuulostaa ihan kantismeiningiltä, tuollaista se on aina ollut kun kakaroiden annetaan elää kuin lehmät pellossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.