|
Lähettäjä: -. - '
Päivämäärä: 26.7.26 14:22:38
Ei ole ensimmäinen kerta, kun asun kerrostalossa, mutta on ensimmäinen kerta, kun en voi viettää rauhassa aikaa parvekkeella, koska koko ajan on olemassa riski, että yläkerrasta tiputtavat tavaraa niskaan. Ylemmässä asunnossa asuu kaksi pientä lasta (alle 5v). Parvekelaseja ei ole, joten itseä ainakin pelottaisi, että lapsi jotenkin onnistuisi putoamaan parvekkeelta.
Viimeisen kuukauden aikana on useita kertoja, kun lapset ovat tahallaan pudottaneet ja heittäneet tavaraa sekä meidän parvekkeelle että maahan rapun oven eteen. Pinnejä, pompuloita, liituja, spagettia, salamia, juustoa jne. Eilen heittelivät useita banaaneita, omenoita yms. maahan, eivätkä tietenkään ole niitä käyneet siivoamassa. Olen pari kertaa huutanut, että lopettakaa, kun olen sattunut olemaan parvekkeella tavaran pudotessa. Olen käynyt asunnon ovella huomauttamassa asiasta kohteliaasti. Olen valittanut huoltoyhtiölle, josta lupasivat keskustella asukkaan kanssa. Onko jotain muuta, mitä voin tehdä?
Tähän mennessä mieleen on tullut viedä meidän parvekkeelle kertyneet romut ovelle ja antaa ne kera kakkapussin ja kehotuksen käydä siivoamassa eilen heitellyt hedelmät pihalta tai jollain tapaa säikäyttää lapset niin perusteellisesti, etteivät enää uskaltaisi jatkaa (musiikkia täysillä kaiuttimesta, tuskin toimii, kun heidän kämpässään soitetaan musiikkia niin, että kuuluu pihan toiselle puolelle asti, tai jollain kepillä tökätä/lyödä sormille). Tavarat eivät vahingossa tipu vaan työntävät niitä myös pienestä raosta lasin ja lattian välistä sen lisäksi että heittävät niitä kaiteen yli..
|