Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suhtautuminen exiin

Lähettäjä: Cissa 
Päivämäärä:   26.7.26 13:52:04

Kun alkaa seurustella uuden ihmisen kanssa, on usein todennäköistä että molemmilla on exä tai exiä. Voi olla myös lapsia.

Miksi suhtautua omiin exiin kuin he olisivat pahimpia vihamiehiä? Tai miksi suhtautua kumppanin exiin vainoharhaisen mustasukkaisesti?

Elämä on paljon helpompaa kun pitää exiin hyvät välit, myös kumppanin exien kanssa voi ystävystyä. Varsinkin jos kuvioissa on lapsia, täytyisi aikuisten ihmisten kyetä ajattelemaan muutakin kuin minäminä ja minun tunteet.

Mikään ei ole niin tehokasta ajamaan uutta seurustelukumppania kauemmas, kuin sairaalloinen mustasukkaisuus.

Re: Suhtautuminen exiin

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.7.26 13:58:31

Exä on exä, siitä jatketaan eteenpäin. Kiva Toki jos hyvissä väleissä ollaan.
Toki jos on lapsia niin tekemisissä ollaan.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   26.7.26 14:01:47

Mulla ainakin eron myötä lasten isä flippasi aivan totaalisesti. Hänen kanssaan on täysin mahdotonta sopia enää mistään asioista. Asiaan liittyy ex-miehen osalta voimakasta päihteiden käyttöä ja muuta p*skaa. Sen vuoksi en yritä enää kaveerata hänen kanssaan. Uuden kumppanin ex-vaimo taas on ihan ok.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.26 14:11:59

Asialliset välit on hyvä pitää. Tietyllä tavalla exällä ei ole enää "pääsyä" omaan elämään, vaikka niitä näitä voikin rupatella. Omaa energiaani ja aikaani en siis enää häneen käytä, etenkin kun eron myötä korostui hänen välttelevä luonne, mistä olin saanut itse kärsiä jo pidempään.

Eli rajojen asettamista, mutta asialliset välit.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   26.7.26 14:38:49

Minä en halua pitää mitään yhteyttä exiini. Tai oikeastaan yhteen exään pidin, joku aika sitten, kun se tietää tietokoneista enemmän, kuin minä tai mieheni.

Ensimmäinen exäni : oli "kiinnostunut" minusta. Halusi alkaa seurustelemaan kanssani. Halusi mennä kihloihin kanssani. Halusi muuttaa yhteen kanssani. Kaikki meni suhkot hyvin, kunnes tuli muutto toiselle puolelle Suomea, n. 600km päähän. Sen jälkeen kaikki muuttui. Tai ei ihan heti, vaan pikkuhiljalleen. Mies löysi toisen naisen, jonka oli tuntenut ennen minua. Jätti minut yllättäen. Kun erosimme, mies meni saman tien kihloihin tämän naisen kanssa ja muutaman kk päästä naimisiin. Miksi siis haluaisin olla tällaisen miehen kanssa tekemisissä? Ja kysymys nyt ei ollut kenellekkään, vaan ihan yleisesti laitoin sen tähän. Oli siis löytänyt työajallaan jostain chatistä naisen.

Toinen exäni : oli "kiinnostunut" minusta. Halusi alkaa seurustelemaan kanssani. Pian kuitenkin kävi ilmi, että hän halusikin viettää kaiken vapaa-aikansa yksin baareissa ja tanssilavoilla käyden. Teki töitä. Siksi vapaa-aikaa. Mies päätti suhteemme. Miksi siis haluaisin olla tällaisen miehen kanssa tekemisissä?

Kolmas exäni : oli "kiinnostunut" minusta. Halusi alkaa seurustelemaan kanssani. Tiesin, että mies pelaa tietokonepeliä, mutta en tiennyt, että hänellä on tietokonepeliriippuvuus. Oli aluksi työtön. Aika meni ensin minun kanssani ollessa. Kunnes pian tietokonepeli vei meidän yhteistä aikaa todella paljon. Mies pääsi töihin. Sen jälkeen puolet ajasta meni töiden tekoon ja loppuaika meni tietokoneella pelaamiseen. Enpä jaksanut tällaista katsella kauaa, joten jätin miehen. Miksi siis haluaisin olla tällaisen miehen kanssa tekemisissä? Tosin olimme eräässä paikassa kavereita muutaman vuoden. Emme pitäneet mitään yhteyttä. Ainoa jolloin otin yhteyttä oli, kun tarvitsin neuvoa tietokoneeni kanssa. Sen jälkeen ei olla pidetty enää yhteyttä ja poistinkin kavereista. Olisi toki pitänyt poistaa jo aikoja sitten, mutta niin se vain jäi roikkumaan kaverilistalle.

Näistä ei ole ollut mitään vaikutusta nykyiseen suhteeseeni. Nykyinen ymmärtänyt kaiken. Eikä ole ollut koskaan mustasukkainen heistä.

Nykyiselläni on myöskin exiä. Ja en ole yhdestäkään mustasukkainen. Miksi pitäisi olla? Tiedän, ettei nykyinen alkaisi koskaan enää heidän kanssaan, eikä heillä ole mitään mahdollisuuksiakaan tämän miehen suhteen. Nykyisellä on ex-vaimo, jonka kanssa kolme lasta. Ovat satunnaisesti tekemisissä toistensa kanssa lasten takia. Ei ole mitään syytä olla mustasukkainen. Ex-vaimolla uusi mies (ollut useita vuosia sitten) ja nykyisellä uusi suhde kanssani (ollaan oltu yhdessä jo 14 vuotta).

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.7.26 14:45:08

Olen ainoan pitkäaikaisen eksäni kanssa asiallisissa väleissä, koska meillä on paljon yhteisiä ystäviä, ja joskus satumme heidän kauttaan samoihin paikkoihin. Moikkaamme, ja vaihdamme pikaiset kuulumiset.

Oman kumppanini eksien kanssa ei pahemmin olla tekemisissä. Yksi flippasi täysin, joten häntä ei kukaan halua tavata. Pari muuta ovat moikkaustuttuja.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   26.7.26 15:20:45

Minulla on ollut kolme avoliittoa, joista viimeisin päättyi eroon noin viikko sitten.

Ensimmäinen exä - erottiin vuonna 2005. En pitänyt mitään yhteyttä häneen mutta hän lähetti minulle ja silloiselle miehelleni uhkausviestejä, joihin emme vastanneet mitään. Ei kiinnosta tänäkään päivänä, mitä sille ihmiselle kuuluu.

Toinen exä - erottiin ensimmäisen kerran vuonna 2016, jonka jälkeen hän piti yhteyttä minuun eri tavoin, koska halusi palata yhteen. Sairastuin eron jälkeen psykoosiin ja menetin työpaikkani. Palasin exän luo lähinnä siksi että en nähnyt muutakaan vaihtoehtoa. Viisi vuotta jaksoin vielä sitä suhdetta kunnes erosin uudelleen. Mies ei halunnut enää olla missään tekemisissä ja se sopii kyllä minulle.

Viimeisin exä - aika näyttää, tulemmeko olemaan enää missään tekemisissä sen jälkeen kun hän on muuttanut pois yhteisestä kodistamme.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.7.26 15:45:18

Millä tavalla minun elämäni olisi helpompaa, jos olisin pitänyt asialliset välit exään, joka pilasi elämäni niin pahasti, että sen kokoon parsiminen kesti useamman vuoden eron jälkeen? En keksi yhtään syytä, miksi olisin ollut missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa sen jälkeen, kun vihdoin pääsin eroon.

Lähettäjä: Cissa 
Päivämäärä:   26.7.26 17:23:08

No joo, en tarkoittanut että hulluihin kuspäihin tarvitsisikaan pitää mitää välejä - eihän heidän kanssaan olisi edes pitänyt ruveta suhteeseen.

Lähinnä hain tällä aloituksella sitä, että kun on ollut ns normaalissa suhteessa, ja kenties jälkikasvuakin on, niin miksi pitää kohdella sitä aiemmin rakasta henkilöä kuin hän olisi pahin vihollinen.

Tai jos kumppanilla ja hänen exällään on hyvät välit, niin miksi tämän nykyisen kumppanin täytyy olla niin mustasukkainen että esimerkiksi facebook-kommentointi exän postaukseen (vaikka liittyisi lapsiin) saa aikaan ihan hel ve tin ison pas ka myrskyn.

Lähettäjä: Yli-mies 
Päivämäärä:   26.7.26 18:49:08

Sannalla on ainakin sairaalloinen obsessio omiin eksiinsä ja niistä pitää jatkuvasti runoilla milloin minnekin

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   26.7.26 18:58:23

Lähettäjä: Yli-mies
Päivämäärä: 26.7.26 18:49:08

Sannalla on ainakin sairaalloinen obsessio omiin eksiinsä ja niistä pitää jatkuvasti runoilla milloin minnekin

Vastaus : Taas yksi perätön valhe. Ei pidä paikkaansa. Ja kyllä, olen kertonut omista existäni "kotisivuilla". Mitä sitten? Se on minun elämääni. Ja saan kirjoittaa omista existäni mitä haluan "kotisivuilleni". Se ei kuulu sinulle, eikä muille. Ja miksi kirjoitan? - Siksi että haluan, että monet saa tietää minkälaisia k-u-s-i-p-ä-i-t-ä minun elämässäni on aikoinaan ollut. Elämän omaa elämääni, johon kuuluu edesmenneitten koirieni tietoja "kotisivuilla" ja niitten koirien tietoja, jotka ovat olleet jossain määrin osa elämääni sekä existä. Jos se sinua noin paljon häiritsee / ärsyttää, ei ole minun ongelmani. Minä elän omaa elämääni miten haluan, kuulu siihen sitten existä kertominen taikka ei.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   26.7.26 19:02:03

Olen exäni kanssa kaverillisissa väleissä. Taisi viimeksi eilen laittaa koirasta viestiä.

Mies ei ole exiensä kanssa tekemisissä, mutta eipä haittaisi, jos olisikin. Sillä on syynsä, miksi ovat entisiä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.26 20:08:27

Mulle on iso red flag, jos kaikki kumppanin exät olisi jotenkin sekopäitä tai niitä pitäisi jotenkin aktiivisesti vihata. Joskushan huono tuuri voi käydäkin, mutta kyllä mä vähän kyseenalaistan harkintakykyä, jos ihmisellä ei ole ollut yhtäkään järkevää exää.

Mun exällä oli takana pitkä suhde ennen mua ja hän ihan halveksi exäänsä avoimesti. Yritin aina vähän selvittää, että mikä siin exässä on ollut niin hirveää, mutta kertaakaan hän ei sanonut mitään, mikä musta vaikuttaisi oikeasti kamalalta. Esimerkiksi exä ei kuulemma suostunut hoitamaan miehen lemmikkiä tämän kuukausia kestävän matkan aikana tai ex ei voinut osallistua asuntolainaan 50-50. Mitään oikeasti pahaa en kertaakaan tästä exästä kuullut, mutta mies puhui aina tosi pahasti ja jopa ilkeästi tästä naisesta ja lopulta tää hiersi meidän välejä paljon.

Nykyinen on kaveri exänsä kanssa ja hän vaikuttaa ihan järkevältä tyypiltä. Ollaan kuitenkin aika erilaisia ihmisiä, joten mulla ei ole tarvetta tutustua häneen syvällisemmin, mutta mitään mulla ei ole kumppanini ja hänen exänsä kaverisuhdetta vastaan. Oon itsekin yhden exän kanssa hyviä kavereita, muutaman kanssa taas nähdään silloin tällöin, jos satutaan olemaan samassa kaupungissa. Sitten on ne tyypit, joita en vaan haluaa nähdä enää koskaan, koska säästän omaa mielenterveyttäni.

Lähettäjä[rose] 
Päivämäärä:   26.7.26 20:19:49

Olen 2 exäni kanssa kaverillisissa väleissä.

Ekan exän kans jutellaan Facebookin mesessä silloin tällöin, toisen exän kans emme pidä mitään yhteyttä, vaikka Facebookissa ollaankin kavereita.

Päivämäärä:   26.7.26 20:21:15

Yllä kerroit että sinulla on kolme eksää.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   26.7.26 20:25:19

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 26.7.26 20:21:15

Yllä kerroit että sinulla on kolme eksää.

Vastaus : Opettele lapsi hyvä lukemaan ja lopettamaan tämä sekoilu !
Miksi sinulle ei mene mikään jakeluun ?
Sanna Lopakka ja [rose] ON KAKSI TÄYSIN ERI IHMISTÄ !
Sanna Lopakalla on KOLME EXÄÄ, mutta [rose]:lla KAKSI !

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   26.7.26 20:28:56

!! HUOMIO !! !! HUOMIO !!

SANNA LOPAKKA JA [ROSE] NIMIMERKKILÄISET OVAT KAKSI ERI HENKILÖÄ !!

SANNA LOPAKALLA ON 3 EXÄÄ KUN TAAS [ROSE]:LLA 2 EXÄÄ !!

OLEMME YRITTÄNEET AIKOJA SITTEN TÄNNE TODISTAA ETTÄ ME OLEMME KAKSOSIA TUON [ROSE]:N KANSSA !

NYT JOKAINEN LOPETTAA TUON SEKOILUN !

EMME ALA ENÄÄ TODISTELEMAAN KENELLEKKÄÄN SITÄ ETTÄ OLEMME KAKSIN TÄYSIN ERI HENKILÖÄ !

ELI NYT LOPPUU TUO SEKOILU JA MEIDÄN YHDISTÄMINEN SAMAKSI HENKILÖKSI !

Päivämäärä:   26.7.26 20:30:12

Seurusteleeko [rose]kin kun Sanna Lopakka seurustelee?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   26.7.26 20:40:52

Jahas. Koulukiusaajat taas paikkalla. Miten voi mennä joku Sanna Lopakka noin pahasti ihon alle?

Päivämäärä:   26.7.26 20:41:38

Kyllä se on ihan joku muu jolla menee ihon alle. XD

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   26.7.26 21:01:06

Minäpä vastaan :

[rose] ei seurustele tällä hetkellä.

Ja ei minulla menisi mikään ihon alle, jos tätä samaa paska vääntöä ei taas joutuisi käymään läpi.

Jos oikeasti ei ole muuta elämää, kuin härkkiä, niin suosittelen hakemaan ammattiapua. Ei ole normaalia käytöstä härkkiä vuosi vuodelta minua.

Päivämäärä:   26.7.26 21:01:49

>[rose] ei seurustele tällä hetkellä

Ohops.

Päivämäärä:   26.7.26 21:05:54

Onko se hyvännäköinen?

Lähettäjä: äöas 
Päivämäärä:   26.7.26 21:11:07

Tätä olen minäkin pohtinut. Monet puhuu ihan järkyttävän rumasti ihmisistä, joita oletusarvoisesti on joskus rakastanut. Eri asia joo, jos joku on oikeasti tehnyt jotain, vaikka pahoinpidellyt tms., mutta ihan perus "suhde kuivui kasaan" -existäkin puhutaan ihan järkyllä tavalla. Tykätä ei enää tarvi, mutta kunnioittaa silti voi. Tai noudattaa sitä perinteistä "jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään"

Lähettäjä[rose] 
Päivämäärä:   26.7.26 21:14:53

Päivämäärä:   26.7.26 20:30:12

Seurusteleeko [rose]kin kun Sanna Lopakka seurustelee?

En seurustele

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   26.7.26 21:24:57

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 26.7.26 21:05:54

Onko se hyvännäköinen?

Vastaus : No tähän en ota kantaa. Sen verran sanon, että ei sitä tuollainen sekopää kiinnosta. Ei minuakaan kiinnostaisi, jos sinkku olisin ja olisit maailmassa ainoa mies. Tuollainen sekopää, jolla ei ole elämässä mitään muuta sisältöä, kuin toisten härkkiminen, niin ei kiinnostaisi paskan vertaa. Ja tunnut olevan vielläpä lapsi, joten hyi s-a-a-t-a-n-a, en voisi koskaan sekaantua pikkulapsiin.

Päivämäärä:   26.7.26 21:30:04

XD

Lähettäjä[rose] 
Päivämäärä:   26.7.26 21:58:49

Päivämäärä:   26.7.26 21:05:54

Onko se hyvännäköinen?

Ei liity tähän topaan millään tavalla.

Täällä keskustellaan suhtautumista exiin, ei minun ulkonäöstä tai, että olenko minä sama vai eri henkilö kuin Sanna

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   2.8.26 07:47:48

Mulla ex vaimo mikä tekee kiusaa mulle koko ajan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.