Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Satomestarit Kimchi - onko hyvää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.26 21:25:38

Onko joku maistanut satomestareiden Kimchiä? Onko millaista? Tai ylipäätään jos in syönyt hyvää kaupan Kimchiä, niin saa vinkata.
Itse en ala tekemään, mutta joskus voisi olla kiva syödä kuitenkin Kimchiä. Aasia kauppoja täällä ei ole.

Re: Satomestarit Kimchi - onko hyvää?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.7.26 21:27:38

Bulkkieinespaskaa.

Päivämäärä:   25.7.26 21:30:34

Ällö, aivan varmasti. Onko sulla ehdottaa jotain muuta itsetekemisen tai ravintolan Kimchi sijaan?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.7.26 21:34:59

Ei ole ehdottaa mitään.
Teen itse kuitenkin kaiken paremmin kuin muut.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.7.26 22:10:27

Älä vastaa tuolle feikkiällölle mitään, oikea ällö käyttää rekattua nimeä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.7.26 22:11:13

Ok, en. :))

Päivämäärä:   25.7.26 22:12:05

.., joo tän olin unohtanut, mutta muistin sen kun luin ton tokan kommentin.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   26.7.26 02:20:23

En ole ko kimchiä maistanut, Rasilaisen kimchiä maistoin ja toiste ei tarvitse, ei ole kimchi millään tapaa.

Jos haussa on perinteinen kiinankaalikimchi, niin tuohan ei sellaista ole, ennemmin hapankaalia maustettuna inkiväärillä ja chilillä. Oikeassa kimchissä käytetään punapippuri gogchugarua, joka ei vastaa Suomessa myytäviä chilijauheita, aasialaupoissa toki myydään tätä aitoa n. 500 gramman pusseissa, jos innostuu itse kokeilemaan, lisäksi kimchiin kuuluu hyvin olennaisesti fermentoitu kalakastike tai joko kuivatut tai säilötyt katkaravut, mutta ravut voi jättää poiskin. Aasiakaupoissa saa kylmäkaapista kimchiä pussissa, mutta erityisemmin välitä siitä, parasta olen saanut noudattamalla maangchi-sivuston ohjeita. Aiemmin Helsingiasä korealainen ravintola Giwa myi omaa kimchiään ja se oli hyvää, sai myös Jiahesta, muttei vuosiin ole näkynyt. KoreaHouse-ravintola myy myös omaa kimchiään (Helsingissä), mutta en ole asioinut siellä vuosikausiin, niin ei tietoa laadusta.

Parasta saat tekemällä itse (tuohon aitoon gogchuharu-jauheeseen), mutta voit toki kokeilla noita aasiakaupan versioitakin. Isoissa marketeissa olen nähnyt kimciä säilykepurkeissa, mutta niitä en ole kokeillut, kun tuo pussiversiokin jäi syömättä.

Kimchiähän voi käytännössä tehdä miltei mistä vaan, esim kurkusta tai kevätsipulista, mutta oleellisia on se fermentointi ja raaka-aineet. Kaalista tehtyä, chilillä maustettua kimchiä ei ole olemassakaan. Se on maksimissaan hapankaalia maustelisällä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   26.7.26 02:22:37

Santa Maria näyttää myös nykyään myyvän gogchugarun nimellä jotain ja Maustemesta (suosittelen, on hyvä liike, vaikka sekava!). Omat gogchugaruni on kuitenkin aasiakaupoista peräisin, käytän pääsääntöisesti Jiahea ja Aseanicia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.7.26 15:32:29

Ei käy kimchistä,kuten mainittu.Kaikkea sotkua sellaisen myydään,pahimmillaan kaalia thai sweet chili-kastikkeeseen sotkettuna (terkut vaan Tampereelle!).

Ällölle pakko nostaa hattu,jaksaa kärsivällisesti vastailla kaikkiin tällaisiinkin.

Päivämäärä:   26.7.26 16:24:10

Satomestareista ei kokemusta enkä Koreassakaan ole kimchiä ole syönyt mutta kotimaisista muuten tosiasn Rasilainen vaan chilillä maustettua hapankaalia ja sit Saarioisten ja Helsingin Majoneesitehtaan kimchit lähinnä hillottua kaalia

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   26.7.26 16:37:59

---, kiitos. Koetan kyllä vastailla asiallisesti asiallisiin kysymyksiin.

Lähettäjä: abc 
Päivämäärä:   26.7.26 16:41:41

---, miksi pitää nostaa hattua Ällölle? Kysymys ei ole suunnattu mitenkään suoraan hönelel, hän vaan kokee asiakseen olla asiantuntija kaikissa kysymyksissä. Ja puolet ällön vastauksista on turhaa jaarittelua mistä saa kuvan että pitää muita tyhmänä, kuten nyt aloittajaa joka ei tietäisi mitä Kimchi on.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   26.7.26 16:46:25

Abc, tulihan se negailija sieltä. :D Ei, kaikki ei tosiaan tiedä, mitä eroa on chilillä maustetulla hapankaalilla ja kimchillä. Koetan vastata mahdollisimman hyvin, jotta joku muukin voi saada neuvoja/apua, jos kiinnostuu vaikka tuota itse tekemään, mikään valtavan suuri projekti kimchin valmistus ei ole, vaikka vähän aikaa viekin.

Mikä neuvo sinulla oli aloittajalle?

Lähettäjä: iita 
Päivämäärä:   26.7.26 17:25:48

Joka viestissä tulee joku valittamaan Ällölle riippumatta siitä,mitä tämä vastaa. Ällö vastailee ihan järkevästi ja edes koettaa olla avuks. Ei jummarra ei ollenkaan.

Satomestarien kimchi ei oo kimchiä, mutta ihan syötävää sekin on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.