Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsu-ihmiset jotenkin viallisia?

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   25.7.26 13:19:06

Ihme rähisijöitä ja riitelijöitä, johtuu tietenkin siitä että ratsastuksen harrastajat/ammattilaiset ovat suurimmaksi osaksi naisia ja tyttöjä.
Riita ja tappelu saadaan näköjään joka asiasta, pitäkää tunkkinne.

Re: Ratsu-ihmiset jotenkin viallisia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.26 13:22:54

Ovat mielenvikaista sakkia. Itse en ole enää missään tekemisissä ratsastuksen ja hevosten kanssa ja saan sille päätökselle vahvistusta aina kun käyn lukemassa hötölää.

Lähettäjä: Strassi 
Päivämäärä:   25.7.26 13:25:47

En ole huomannut samaa. Mun mielestä taas ratsuihmisten yhteisö on todella kannustava, auttava ja toisiaan tukeva, ei todellakaan riitaisa. Iloissa, suruissa, onnistumisissa ja ongelmissa on aina ainakin itselleni löytynyt muilta hevosihmisiltä ihan huikeaa tukea ja apua. Ja sen verran kauan hevosia omistaneena, kisoja kiertäneenä pitkin Suomea ja ulkomaillakin ja muutenkin hevosten kanssa touhunneena tunnen ja tiedän aika paljon hevosihmisiä. Vähän myös ravipuolen touhuissa tullut oltua mukana ja sinnekin porukkaan otettu hyvin vastaan.
Jos sun ympärillä aina ihmiset vaan rähisee ja riitelee, niin kannattaa joko vaihtaa porukkaa missä pyörii tai vilkaista peiliin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.7.26 13:59:12

"Jos sun ympärillä aina ihmiset vaan rähisee ja riitelee, niin kannattaa joko vaihtaa porukkaa missä pyörii tai vilkaista peiliin."

Tämä.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   25.7.26 14:35:17

Ratsuihmiset ovat jotenkin jäätyneet. Eivät enää uskalla ratsastaa ja liikuttaa hevosiaan, kun ympäristö tuomitsee aina kun eläin ottaa askeleen. Hevoset sairastuvat liikunnan puutteeseen ja harrastajat lopettavat turhautuneena.

Ratsastajien täytyisi löytää uudestaan liikkumisen ilo ja hevosille 'kymmenen tuhatta askelta päivässä' -kampanja.

Päivämäärä:   25.7.26 14:49:52

Hevosta ei saa käskeä ja laittaa se tekemään kunnolla töitä ja myöskin hikoilemaan kun se on kuulemma eläinrääkkäystä.

Päivämäärä:   25.7.26 15:15:37

Naiset ovat usein ilkeitä ja huonosti käyttäytyviä, niin enemmän ongelmiakin harrastuksissa joissa paljon naisia. Koirat ja ratsastus hyvä esimerkki. Miesten kanssa helpompaa.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   25.7.26 15:54:37

"Naiset ovat usein ilkeitä ja huonosti käyttäytyviä, niin enemmän ongelmiakin harrastuksissa joissa paljon naisia. Koirat ja ratsastus hyvä esimerkki. Miesten kanssa helpompaa."

En tiedä onko helpompaa vai ei, mutta on sielläkin kaikennäköistä sakkia. Sivusta seurannut miesporukan purjehdus- ja metsästysjuttuja ja aina siellä tuntuu olevan muutama mätämuna joukossa. Tahallaan lietsovat eripuraa. Näiden kanssa auttaa jos ottaa niihin etäisyyttä.

Lähettäjä: ei pahalla 
Päivämäärä:   25.7.26 15:57:36

Joo, vialliset riehuu täällä mutta älä sotke sitä oikeaan elämään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.7.26 15:58:41

Ja te sanotte ettei yksi ylisviiva sulaudu joukkoon.

Päivämäärä:   25.7.26 17:35:53

Ne ratsuihmiset joita tunnen niin heiltä puuttuu hevosmiestaito.

Päivämäärä:   25.7.26 17:36:28

Ne on naisia.

Lähettäjä: Kokemus 
Päivämäärä:   25.7.26 17:58:44

"Ja sen verran kauan hevosia omistaneena, kisoja kiertäneenä pitkin Suomea ja ulkomaillakin ja muutenkin hevosten kanssa touhunneena tunnen ja tiedän aika paljon hevosihmisiä."

Tämä voi myös vaikuttaa kokemuksiin. En tarkoita, etteikö joukossa olisi ihania ja vilpittömiä ihmisiä, mutta mun oma kokemus on vähän vienyt uskoa monista talliporukoista. Muhun suhtauduttiin hyvin eri tavalla silloin, kun kotiseudulla omistin kilpahevosen, ratsastin tutun kilparatsastajan hevosia ja valmentauduin. Ihmiset oli ystävällisiä, tsemppaavia ja myötäeläviä. Myöhemmin oon kuullut tästä samasta porukasta miten huonosti jotkut heistä ovat kohdelleet tallilla käyviä tuntiratsastajia ja oli vaikea uskoa kaikkea todeksi. Tietoa tuli kuitenkin useammalta taholta ihan eri tilanteissa, niin itse olen varmaan vaan kulkenut laput tiukasti silmillä.

Myöhemmin muutin muualle opiskelemaan hevosalaa (ensimmäinen virhe) ja tapasin ihania tyyppejä, mutta myös niitä, jotka oli niin ilkeitä, että vieläkin välillä mietin mistä sellainen julmuus kumpuaa. Osa ihan yritti jopa sabotoida toisten opintoja, aikatauluista valehdeltiin, hevosia säikyteltiin maneesin katsomosta, asuntolassa suihkuun pääsyä tai kokkaamista estettiin, omassa jaetussa huoneessa olisi saanut kuulemma vain nukkua. Selän takana leviteltiin juoruja, apua ei koskaan joiltakin ihmisiltä saanut ja jotkut jopa omat virheensä uskottelivat silmiäkään räpäyttämättä muiden syyksi.

Kun vaihdoin alaa, muutin vielä kerran ja ryhdyin tavalliseksi harrastajaksi ja myöhemmin vuokraajaksi. Oon vaihtanut tallia monta kertaa yrittäen etsiä kivoja porukoita, mutta näiden vuosien aikana oon huomannut miten toisista puhutaan ilkeitä asioita selän takana, joitakin maalitetaan, ja jotkut ovat ihan vaan suoraan töykeitä valittajia tai jopa huutajia. Ei tarvita kuin muutama ongelmallinen ihminen tallille, niin se muuttaa helposti koko ilmapiiriä, koska on paljon ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa vastaan halutessaan vaan harrastaa rauhassa.

Myös miesporukoissa on haasteensa, joten en yksinkertaistaisi tätä vain naisten ongelmaksi. Olen harrastanut myös tanssia ja sieltä löytänyt naisporukoista tosi kivoja ihmisiä, joita yhdistää rakkaus lajiin ja ilo muiden onnistumisista (harrastajatasolla, kilpapuoli on erikseen). Mutta jotain tallilla tapahtuu, mikä synnyttää helposti toksista kulttuuria..

Lähettäjä: myös kiusattu 
Päivämäärä:   25.7.26 19:10:07

Kiusaamistapa on opittu koulussa. Sen takia koulukiusaamiseen pitäisi puuttua heti kun sitä havaitaa tai kiusattu kertoo asiasta jollekkin luotettavalle aikuiselle!

Päivämäärä:   25.7.26 20:30:18

”Ja te sanotte ettei yksi ylisviiva sulaudu joukkoon.”

Minusta sulautuu oikein hyvin joukkoon.

Päivämäärä:   25.7.26 20:34:05

Miksi te sitten estätte minulta harrastukseenpääsyn?

Päivämäärä:   25.7.26 20:41:46

Yleensä ihmiset on viallisia

Lähettäjä: mopo 
Päivämäärä:   25.7.26 21:11:49

Ei välttämättä.

Lähettäjä: Sxf 
Päivämäärä:   26.7.26 13:27:04

Johan on kunnon naisvihatopa. Miehet t4ppavat toisiaan ja naisia koko ajan, käyttävät hyväkseen, vetävät turpaan kun kilpailun/pelin tulos ei miellytä, puukottavat selkään minkä kerkiävät jne. Mutta kun joku nainen jossain vähän korottaa ääntään tai on huono päivä niin heti huudetaan että naiset ovat kamalia. Jep jep.

Lähettäjä: Xcv 
Päivämäärä:   26.7.26 13:28:05

Ap taitaa itse olla viallinen, kun moiseen törmää koko ajan. Vai toisteletko vaan venäjän propagandaa?

Päivämäärä:   26.7.26 13:32:59

Yleensä täällä on useampi keskustelu pelkkää miesvihaa, niin onhan tämä jo vaihtelua. Lapsia ja äitejäkin täällä vihataan paljon. Myös niitä jotka ei tykkää koirista.

Lähettäjä: yks 
Päivämäärä:   26.7.26 13:37:21

Muistan kun yks oriasemanpitäjä joskus puheli paristakin ratsuihmisestä. Omistajien mukaan heidän tammat olivat sellaisia ja sellaisia ongelmatapauksia ja nei veivätkin omistajiaan kuin litran mittaa. Asemalla olivat kuitenkin olleet täysin normaaleja tammoja, mutta kun omistajat saapuivat pihaan niin taas alkoi ongelmakäyttäytyminen.

Sanotaan, että hevoset ovat omistajansa peili. Joten edellämainitun perusteella kyllä sanoisin, että kyllä ovat jotenkin viallisia. Mutta kaitpa niissäkin on myös tolkun ihmisiä.

Lähettäjä: Dch 
Päivämäärä:   26.7.26 14:24:30

Mäkin olen tavannut muutaman miehen, jotka eivät yhtään osaa käsitellä hevosiaan ja koko ajan on jotain draamaa. Joten tämän perusteella kyllä sanoisin, että miehet ovat viallisia, eikä niitä saisi päästää hevosten lähelle ollenkaan.

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   26.7.26 16:25:28

Minua ei kyllä hevosista irti ihmiset saa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.