Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi pelkään muuttaa maalle

Lähettäjä: Pelkuri 
Päivämäärä:   23.7.26 01:13:40

Haluaisin toteuttaa maalle muuttamisen mutta en uskalla yksin.
Miksi pelkään, että joku murtautuisi ja tekisi pahaa?

Onko kenelläkään ollut vastaavaa pelkoa minkä on onnistunut selättämään?

Re: Miksi pelkään muuttaa maalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.26 01:21:45

Minua jännitti sama asia, kun muutin ensimmäistä kertaa omakotitaloon. Aika nopeasti pelko kuitenkin hälveni. Ei sitä enää arjessa tullut mietittyä, kun oli valvontakamerat, koirat ja muut. Luulen, että pelko taisi olla oikeastaan elämänmuutoksen tuomaa jännitystä, jonka vain tulkitsin murtovarkaiden peloksi.

Päivämäärä:   23.7.26 02:06:24

"Luulen, että pelko taisi olla oikeastaan elämänmuutoksen tuomaa jännitystä, jonka vain tulkitsin murtovarkaiden peloksi."
Hyvä pointti, voi olla tuotakin.

Lähettäjä: bönde 
Päivämäärä:   23.7.26 02:06:51

No ihan terve pelkohan tuo on. Pelkäät pitkiä etäisyyksiä, palveluiden puutetta, yksinäisyyden tunnetta, ehkä jopa sisäänpäinlämpiävää meininkiä ja vieraiden (jollainen tulet olemaan vähintään useamman vuoden) hyljeksimistä kylillä. Pelkäät lähteä talvipakkasella ja pimeällä ajamaan auraamattomia teitä lähimpään kauppaan, jonne on 20 km. Pelkäät sitä jos joudutkin joskus soittamaan ambulanssin, se tulee lähimmästä kaupungista jonne on 70 km niin siinä menee vähintään se tunti vaikka mitä tekisi, ja tunnissa ehtii tapahtua paljon silloin kun on elämästä ja kuolemasta kyse. Elämä on valintoja, ja nämä on niitä valintoja mitä maalle muuttaja tekee. Ihminen joka EI yhtään pelkäisi ja arastelisi maalle muuttoa, olisi sinisilmäisen typerä. Tietoinen mielesi ei vain selvästikään osaa käsitellä tätä asiaa minkä näkee jo tuosta murtautumisfantasiasta, sata kertaa todennäköisempää se on että joku peukkupää murtautuu sinne sinun kaupunkiasuntoosi kuin että se tapahtuisi maalla, jossa ei edes ole ketään murtautumassa mihinkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.26 02:19:23

Ei sentään ole pakko muuttaa ihan noin syvälle korpeen kuin bönde kuvaili. Maaseutua löytyy ihan sivistyksenkin parista.

Päivämäärä:   23.7.26 02:21:48

Bände joo aikalailla kaikkia mainitsemiasi asioita on tullut mietittyä kyllä.

Lähettäjä: bönde 
Päivämäärä:   23.7.26 02:22:49

No minä en vaan pidä sitä minään 'maalle muuttona' jos muuttaa parin kesantopellon väliin bussipysäkin viereen 5 min ajomatkan päähän isosta kaupungista. Tarkentakaa, jos on tästä kysymys.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.