Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rivari - omakotilaton asumisen huonot puolet?

Lähettäjä: Vapaari 
Päivämäärä:   22.7.26 15:48:31

Onko rivarissa asumisessa vain huonoja puolia? Joku sanoi, että kun saisi omakotitalon asumisen pelkät huonot puolet.

Onko kallista, kun vertaa kerrostalossa asumiseen?

Katselin juuri rivarikämppää, mihin on tulossa 10 v. sisään putkiremppa, onkohan samoissa hinnoissa kuin kerrostaloasuntoon?

Re: Rivari - omakotilaton asumisen huonot puolet?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   22.7.26 15:52:48

Millainen putkiremontti sinne tulee? Riippuu aika pitkälti uusitaanko kaikki (eli esim vessat, saunat, kylppäri ja mahdollisesti keittiö puretaan vai tehdäänkö esim pelkkä sukitus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.26 16:01:00

Yleensä rivareissa putkiremppa on paljon halvempi ja nopeampi kuin kerrostaloissa, koska putket on vedetty niissä pintavetoina. Toki sitten jos samassa uusitaan kylppärin ja/tai keittiön pinnat, niin se pidentää aikaa ja toki nostaa kustannuksia. Meillä esimerkiksi ei ollut tarvetta kylppäri- eikä keittiörempalle, koska ne oli laitettu, niin putkirempan kustannus ei ollut kovin iso ja myöskään kesto ei ollut kuukausia.

Päivämäärä:   22.7.26 16:02:30

Rivarissa eläkekäntyt kyttää ja määräilee mitä muut asukkaat saa tehdä ja mitä ei.

Päivämäärä:   22.7.26 16:21:32

Rivari sopii ihmiselle, joka haluaa seurustella naapureiden kanssa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.26 16:30:58

En kyllä seurustele naapureiden kanssa. Tervehditään pihalla jos nähdään, mutta ei muuta. Yhtiökokouksissa sitten jutellaan taloyhtiön asioista.
Ainut mikä mua ärsyttää rivariasumisessa on se, että vastike vaan nousee ja alkaa olla sellaisissa lukemissa, että olen omakotitaloja katsellut.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   22.7.26 16:38:27

Olen asunut yli 10 vuotta rivarissa ja mun mielestä tässä on omakotitalosumisen ja kerrostaloasumisen hyvät puolet yhdistettynä. Aion ostaa lähitulevaisuudessa ihan uuden rivariasunnon. Nykyinen on vanha ja remompattu. Helppoa asumista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.