Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskallatko vuokrata "sisäilmaihmisille"?

Lähettäjä: Vuokraemäntä 
Päivämäärä:   21.7.26 18:34:24

Jos tiedät, mitä tarkoitan. Minä en.

Re: Uskallatko vuokrata "sisäilmaihmisille"?

Lähettäjä: Nope 
Päivämäärä:   21.7.26 18:39:07

En todellakaan uskalla. Nämä yleensä soittavat tai laittavat viestiä jatkuvasti. Paras vuokralainen on sellainen, joka maksaa vuokransa ajallaan, mutta muuten ei kuulu mitään kuin pakon edessä (jääkaappi tms lakkaa toimimasta, haluaa irtisanoa asunnon jne).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.26 18:41:10

Miksen uskaltaisi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.7.26 18:42:28

Miksen, itsekin sähköallergikko joka suodattaa hanaveden.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   21.7.26 18:42:59

Luettuani vuokranantajien palstaa olen kyllä siinä määrin varovainen, että pelottaa vuokrata mitään htään kellekään! Onneksi nykyinen vuokralainen on asunut tuolla jo kohta 2 v valittamatta mistään ja asuntokin kunnossa ja vuokra hoidettu ajallaan. Pitää varmaan koputtaa puuta.

Lähettäjä: Nöy 
Päivämäärä:   21.7.26 20:07:07

En uskaltaisi. Kauhutarinoita olen noista kuullut liikaa. Onneksi nyt on aivan loistavat pitkäaikaiset vuokralaiset, joten ei ole edes ajankohtaista hankkia uusia.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.7.26 20:36:23

En kyllä, jos käy selväksi. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa asunnossa eikä ole ollut edellisellä 4 vuokralaisella. Silti "sisäilmaihmisen" kanssa epäilyttäs, että mitä kaikkea keksii vioiksi asunnossa.

On niitä erikoisia vuokranantajiakin (juurikin kun lukee vuokranantajien palstaa niin sen kyllä huomaa...), mutta itse yritän valita vuokralaisen, joka on mahdollisimman helppo. Luottotiedot on oltava kunnossa esimerkiksi. Mielummin useampi tyhjä kuukausi, kuin joku haastava asukas. Nykyinen on aivan mahtava nuori henkilö. Hoitanut aina kaiken ajallaan tai jos on tullut esim. vuokranmaksussa ongelma, on heti reippaasti ottanut yhteyttä ja on sovittu miten toimitaan. Aina on maksut tulleet kuten pitääkin. Ei valita turhasta ja ottaa yhteyttä kun on oikeasti asiaa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   21.7.26 20:44:49

Minä olen "sisäilmaihminen", mutta en minä sitä vuokranantajalle tuo mitenkään esille. Minulle riittää, että käyn kertaalleen asunnossa toteamassa sisäilman ja teen sitten vuokraamispäätöksen sen perusteella.

Voisin vuokrata asunnon myös "sisäilmaihmiselle", koska olisin itse todennut omistamani asunnon sisäilman hyväksi, joten oletettavasti ongelmia ei tulisi. Jos tulisi, niin ei se mitään, vuokralainen voi vapaasti muuttaa pois.

Tällä hetkellä asun omassa omistusasunnossa, mutta aiemmin olen elämässäni toiminut sekä vuokralaisena että vuokranantajana ja asunut valitettavasti itse sisäilmaongelmaisessa omistusasunnossa, missä oma "homenenä" kehittyi.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   21.7.26 20:49:13

En missään nimessä. Tietää ongelmia kun myöhemmin keksii että vaiva alkoi sinun asunnossa. Yksi sähköallerginen oli joka mittasi asunnon säteilyn esittelyssä ja oli kovin onnellinen kun säteilyä vähän eikä hänestä ollut ongelmaa.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.7.26 20:54:02

En tiedä tarkalleen mitä "sisäilmaihmisellä" tarkoitetaan, mutta olen allerginen ja astmaatikko, joten siinä mielessä olen tarkka sisäilman laadusta. En ole kuitenkaan koskaan ollut vuokranantajaani yhteydessä muutoin kuin ilmoittaessani lapsen syntymästä (eli henkilöluvun muutoksesta) ja halutessani irtisanoa vuokrasopimukseni. Ja tiedän olevani onnekas siinä, että on sattunut hyviä vuokranantajia eikä ole ollut mitään hulluja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.7.26 20:56:07

Miettikää jos Ällö olisi vuokraemäntänne.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   21.7.26 21:04:27

- niin? Mä olen jättänyt asunnon hoitamiseen liittyvän kansion, jossa lukee myös lähialueen palvelut, laitteiden käyttöohjeet, isännöitsijän ja huollon tiedot, asukkaalle yhteystietoni kysymyksiä varten ja hänen muuttaessaan odotti suklaalevy ja piccolokuohari.

Viime vuonna vein keittiön työtasoa varten öljyn ja rätit sen huoltoa varten.

Asiallisesti on hoitanut maksut ja eipä ole ile muuta kuulunut, kerran kysyi, saako maalata seinää, sanoin, että ihan vapaasti saa, ostan maalit hänen valintansa mukaisesti.

Koen olevani ihan hyvä vuokranantaja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.26 21:12:45

Itse asun vuokralla enkä ilahtuisi mistään piccolokuoharista kun en käytä alkoholia. Saisi vuokranantaja hakea sen pois.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   21.7.26 21:14:53

., jos et käytä, anna vaikka kaverille. Minä ilahtuisin suklaalevystä, vaikken syö suklaata. Mukava ajatus taustalla ilahduttaa.

Päivämäärä:   21.7.26 21:15:46

Miten voi ilahtua jostain mistä ei pidä?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   21.7.26 21:16:27

- mietipä sitä.

Päivämäärä:   21.7.26 21:17:25

Kysyin sinulta.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   21.7.26 21:20:15

Maailmassani toisten huomiointi ajatuksena on ystävällinen teko. Kiitän aina kauniisti, vaikka lahja/tuliainen ei osuisikaan ihan nappiin. Pelkästään se, että on mietitty ja huomioitu on ihana asia.

Tosin ehket sinä sitä ymmärrä, jos kukaan ei koskaan huomioi sinua.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.7.26 21:23:44

Ignoraa tuo viiva

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.