Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Prometheus-leirikokemukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.26 15:21:05

Kun tuossa pyörii tuo riparikokemusten ketju, niin onko porukassa heitä, jotka on käyneet protuleirillä? Millainen kokemus se oli?

Re: Prometheus-leirikokemukset

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.7.26 15:21:42

Ei.

Päivämäärä:   21.7.26 15:27:38

Protu-leirejäkin on kuitenkin järjestetty 90-luvulta saakka, ensimmäinen -89, joten vaikka niitä ei ole ollut omassa nuoruudessani, niin ensimmäiset näidenkin leirien kävijät ovat jo kovasti aikuisia. Saa kertoa myös vanhemman kokemuksia, jos oma nuori on tällaisen leirin käynyt.

Lähettäjä: protu 
Päivämäärä:   21.7.26 15:31:27

Olen ollut protuleirillä leirinpitäjänä, en siis ohjaajana vaan ihan vaan vastaamassa teknisistä puitteista (eikä pelkästään protuleireille).

Todella hyvä meininki vaikutti nuorilla olevan ja ihan silminnähden nauttivat leiristään! <3 Ja ohjaajat vaikuttivat todella päteviltä ja omistautuneilta. Toisaalta, niin muistan että oli meilläkin omalla riparilla 80-luvulla.

Viimeiselle illalle olivat tehneet pitkän runon leirin tapahtumista, ja minutkin mainittiin siinä :O

Päivämäärä:   21.7.26 16:38:58

Aika sattuma tää ketju, kun just eilen muistelin ääneen kumppanille mun protu-leiriä 15 vuoden takaa. Meillä oli ainakin tosi hyvä henki leirillä ja kaikki innoissaan aktiviteeteista. Sehän on yleensä vapaaehtoista, joten mukaan tulee varmasti paljon nuoria hyvällä mielellä. Ohjelma oli hyvin harkittua ja sitä pääsi pohtimaan omia arvoja ja ajatuksia muiden kanssa hyvin avoimesti. Harmittaa, etten lähtenyt myöhemmin ohjaajaksi itsekin. Mulla ei ole vertailumahdollisuutta rippileirien kanssa, mutta mulle tämä oli ainakin hyvä kokemus, joka vaikutti omaan ajatteluun.

Lähettäjä: muikku 
Päivämäärä:   21.7.26 19:05:26

Molemmat lapset oli ja molemmat sanoi että ihan paras kokemus ikinä! Vaikka ovat jo aikuisia niin pitävät yhä yhteyttä protukavereihin. Poika sanoi että protuleirillä hän oppi ajattelemaan.

Lähettäjä: tytsy 
Päivämäärä:   21.7.26 19:18:21

Olin joku 8-10 vuotta sitten ja ihan tosi hyvä kokemus. Tykkäsin tosi paljon.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   21.7.26 19:37:22

Jokunen kaveri kävi protun ja kaikki puhuivat siitä pelkkää hyvää. Yksi kävi myös riparin ja protu oli kuulemna heittämällä parempi. Omaa kokemusta ei ole.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.7.26 19:38:12

Protuleirillä lapsista aivopestään kommareita.

Lähettäjä: Matcha 
Päivämäärä:   21.7.26 19:38:18

Olen itse käynyt protuleirin. Tosin siitä on jo pidempi tovi aikaa, täytän kohta jo 27v :D Oli todella hyvä ja hauska kokemus! Meillä oli mahtava porukka ja tutustuin siellä moniin ihaniin ihmisiin (osan kanssa ollaan ystäviä edelleen näin aikuisiällä). Ja kyllä osa siellä läpi käydyistä asioista oikeasti sai ajattelemaan. Ja nimenomaan siis ajattelemaan itse, mitään ajatuksia ei ns valmiiksi purskeltuina tuputettu. Tekemiset oli kivoja (parasta silti ne hetket aktiviteettien ulkopuolella muiden leiriläisten kanssa) ja ohjaaja osasi hommansa hyvin ja heidän kanssa käytiin syvällisiäkin keskusteluja. Oman kokemuksen perusteella voin lämpimästi suositella.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   21.7.26 20:57:44

Mikä tää tämmöinen leiri on kun en ole koskaan kuullutkaan?

Lähettäjä: Nalle 
Päivämäärä:   21.7.26 21:02:43

Omassa nuoruudessa oli niin harvinainen, etten päässyt vaikka olisin halunnut. Omat lapset (2 kpl) ovat käyneet protuleirin ja tykkäsivät ihan hirveästi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.