|
Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 21.7.26 02:06:51
En tajunnut sitä lapsena, nyt aikuisena ymmärrän sen. Selvinpäin ainakin omissa silmissä melko tavallinen isä, humalassa aivan eri ihminen. Ja alkoholisti tottakai.
En tiedä mistä asti viina oli kuvioissa, muistan vain että erosivat äidin kanssa kun olin 6v. Vuoroviikonlopuin kävin isällä ja tottakai hänen piti "juhlia" aina sitä kun tytär tuli käymään. Välillä pyysin ettei hän joisi ja vastaus oli aina, etten saa höpöttää tuommoisia.
En edes tiedä mistä aloittaisin. Oliskin jäänyt vain selkäsaunalla uhkailuun. Naisia isällä kävi, itselle tuttuja ja tuntemattomia, ja aika estoitta tekivät asioita minun läsnäollessa. Eikä kaikki tempaukset rajoittuneet vain naisystäviin. Minulla oli lievästi kehitysvammainen kaveri, jonka isä pyysi kerran keittiöön ja laittoi oven kiinni. Menin salaa katsomaan oven raosta ja näin kun isä otti videokuvaa kaverini takapuolesta ja rinnoista. Ja tämä kaveri oli silloin n.12v.
Erityisen karmivaa oli isän tapa antaa minulle pusuja, joka ylipäätään on vähän niin ja näin kun kyseessä on tyttölapsi. Ei ollut mitään söpöjä pikku suukkoja poskille vaan kielareita. Muistan että se oli kamalaa mutta jossain määrin pidin sitä normaalina, että näin vanhemmat tekee lapsilleen.
Luonnollisesti en kokenut oloani kovin turvalliseksi isän luona. Olin kuitenkin kiltti ja kuuliainen lapsi ja menin aina isälle kun sen aika oli. En kertonut näistä asioista äidille. En tiedä mitä isälle nykyään kuuluu enkä oikeastaan välitä.
En ole varma mitä haen tällä julkaisulla, kai halusin vain purkaa ajatuksia. En tiedä onko nuo ajat vaikuttaneet minuun jotenkin. Ja mistä sen tietää mitä kamaluuksia siellä oikeasti on tapahtunut jos aivot ovat blokanneet osan muistoista. Pitäisikö näistä käydä juttelemassa jossain?
|