Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi nykyshampoot on niin vaikea huuhdella?

Lähettäjä: Tahmatukka 
Päivämäärä:   20.7.26 16:51:01

Kertokaa mulle, mitä oikein teen väärin? Mulla on lyhyet ja ohuet hiukset, mulla on ollut tosi kuiva hiuspohja ja melko harvoin olen pessyt hiuksia. Siis silleen että kun olen käynyt pesulla, niin saatoin jättää hiukset pesemättä, koska ne kärsivät liiasta pesusta. Oli ehkä n.5 päivän pesuväli.

No sitten ne alkoivat rasvoittua yhtäkkiä jostakin syystä, joten aloin pestä niitä useammin. Nyt en käsitä miten en osaa enää pestä hiuksiani. Vakishampooni katosi markkinoilta, ja tuntuu että kokeilen mitä tahansa uutta, niin en saa huuhdeltua sitä ilman että hiukset jäävät tahmeiksi jostakin kohtaa. Pesin tietenkin aluksi ihan normaaliin tapaan, kunnes aloin ihmetellä miksi hiukset tuntuivat rasvaisilta heti pesun jälkeen.

Kysymys siis nyt kuuluu: miten helkkarin kauan nykyshampoita täytyy jynssätä hiuksista irti pesun jälkeen? Ennen riitti että vaahdotuksen jälkeen huuhtaisi suihkun alla ja sillä selvä. Ja silloin mun hiukset oli vieläpä paksummat ja pitemmät. Miten hitossa voi olla mahdollista että tällainen liulo jää tahmeeksi aina vaikka mitä olen yrittänyt??? Jos yksikin kohta on jäänyt vaille perusteellista viiden minsan raapimista ja kyhnyttämistä veden alla, niin tahmea se on kun hiukset on kuivuneet. Tällaisiako kaikki nykyshampoot on?

Ja nytkin on käytössä jotkin muka- syväpuhdistavat ja hellävaraiset mitkälie hyödyttömät.

Re: Miksi nykyshampoot on niin vaikea huuhdella?

Lähettäjä: Rapunzel 
Päivämäärä:   20.7.26 17:02:45

Mikä shampoo sulla on nyt käytössä? Ja mitä olet kokeillut? Oudolta kyllä kuulostaa. Tai ainakaan en ole kyllä koskaan kokenut tuollaista minkään shampoon kohdalla itse. Vaikka omaan tosi paksut ja pitkät hiukset. Tällä hetkellä mulla käytössä Ogx ja Redkenin shampoot. Ja mökillä pesin vasta jollain siellä olevalla perus Doven markettishampoolla ja hyvin sekin huuhtoutui eikä edes se tahmannut.
Yksi hyvä idea olisi varmaan käydä näytillä ihan kampaajalla, joka bongasi ongelman laadun ja antaisi vinkit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.26 17:04:21

no nehän on ihan vääränlaiset sulle.
se mikä sun hiuksille todeennäköisesti toimii, niin purepesu silloin tällöin ja muu aika joku mieto jossa sitä silikonia! ei ole.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.7.26 17:08:54

Nykysuihkutkin on niin kovin vettäsäästäviä, ettei niiden alla mikään huuhtoudu.

Lähettäjä: tytti 
Päivämäärä:   20.7.26 17:17:41

Linna-shampoo huuhtoutuu täysin ja tulee puhtaat hiukset!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.7.26 17:23:38

Tuli napattua kerran marketista Aussie volume -samppoota ja se ainakin huuhtoutuu sekunnissa ja jättää hiukset natisevan puhtaiksi.

Lähettäjä: Tarkentava 
Päivämäärä:   20.7.26 17:26:30

Mikä oli tuo kadonnut vanha vakioshampoosi?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.7.26 17:52:07

Jos hiukset alkoi rasvoittua yhtäkkiä ilman syytä niin voisiko olla että et saa pestyä niitä kunnolla puhtaaksi ja jäävät siksi tahmean tuntoisiksi? Joku tavan shampoo ja tupla tai tripla pesu/vaahdotus

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.7.26 18:10:32

Minulla syynä oli uuden asunnon suihkupää, joka säästi liikaa vettä. Ostin 16 eurolla uuden suihkupään ja hiukset ovat taas puhtaat.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.7.26 18:24:21

Vaihda suihkun suihkupää, osa nykyisistä on ihan käyttökelvottomia

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   20.7.26 18:31:01

Peseppä pari kertaa kunnon syväpuhdistavalla shampoolla ja sitten jatkossa jollain silikoonittomalla, esim marketin zx teepuulla.

Päivämäärä:   20.7.26 19:00:34

Katso ettei shampoossa ole silikonia. Minulle möi kampaaja kalliin hoitoaineen ja shampoon. Varmistin, että eihän hoitoaineessa ole silikonia. Ei kuulemma ollut. Jonkin ajan kuluttua hiukset alkoivat näyttää jatkuvasti rasvaisilta, jopa heti pesun jälkeen. Lopulta paljastui, että siinä hemmetin shampoossa oli silikonia. Ei ollut käynyt mielessäkään, että samassa sarjassa voisi olla silikoniton hoitoaine ja silikonillinen shampoo, koska eihän siinä ole mitään järkeä. Jouduin lopulta pesemään pääni kahteen otteeseen Fairylla, koska se silikonilähmä ei lähtenyt edes syväpuhdistavalla shampoolla. Kallis shampoo lensi roskiin ja sen jälkeen olen pessyt hiukseni erilaisilla halvoilla marketin silikonittomilla shampoilla (esim. Erittäin hieno suomalainen, Linna ja XZ) ilman ongelmia.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   20.7.26 19:06:52

En kyllä ymmärrä, miten se silikoni on joillekin noin iso asia. Pese1-2krt kk syväpuhdistavalla shampoolla ja osta kunnon suihkupää, mistä tulee oikeasti paineella se vesi. Vedestäkin tarttuu hiuksiin epäpuhtauksia, jotka on hyvä välillä pestä pois. Kampaajalla voi tehdä metallinpoiston välillä jne.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.7.26 19:13:56

Valitse shampoo, jossa ei ole silikonia tai sulfaatteja. Ne toimivat omalle päänahalle paremmin. Pesen hiukset joka toinen päivä. Oma käytössä oleva shampoo tällä hetkellä maksoi n.2,5-3€ ja ostin sen ulkomailta.

Päivämäärä:   20.7.26 20:05:30

En ole havainnut tuota ongelmaa kuin Kevin Murphyn tuotteiden kanssa. Ne ei vaahtoa eikä huuhtoonnu.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   21.7.26 00:06:32

Tuntuu ennemminkin, että hiuksesi eivät tule puhtaiksi ja se tahmeus on rasvaa eikä shampoota. Kokeile paria vaahdotuskertaa eli pesu, huuhtelu ja uudelleen sama.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   21.7.26 01:27:57

Se yksi vaahdotuskerta ei tosiaan riitä. Pitää pestä kahteen kertaan ja huuhtelu välissä. Ekalla kerralla ei edes vaahtoa kunnolla. Toisella kerralla vasta puhdistuu kunnolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.