Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunteet vai järki miehen valinnassa?

Lähettäjä: Parinvalinta 
Päivämäärä:   20.7.26 12:58:46

Törmäsin vanhaan opiskelukaveriin ja lempi on leiskunut pitkin kesää. Hänen kanssaan on helppo olla, hän on hauska, kohtelias ja välillämme on kemiaa. Hän vastaa ulkoisesti täysin miesihannettani ja saa sukat pyörimään jaloissa ihan vaan sillä että hymyilee.

Järjellä ajateltuna meillä ei sitten niin moni asia kohtaakkaan. Hän on paatunut kaupunkilainen ja mä haluan asua maalla. Mä tykkäsin käydä pitkiä syvällisiä keskusteluja ja mulle on tärkeää että suhteessa voidaan puhua myös tunteista avoimesti. Miehelle kaikki syvällisempi keskustelu vaikuttaa olevan tosi vaikeaa. Mulle on tärkeää pitää yhteyttä myös viesteillä sillon kun ei nähdä moneen päivään. Miehelle ei kuulemma oo tullut mieleen laittaa viestiä eikä se kuulemma tarkoita mitään. Hän tekee reissutöitä ja lisäksi on osittain hoitovastuussa sukulaisestaan, jonka hoitoon menee useita päiviä silloin kun on töistä kotona.

Miten tälläsiä tilanteita voi ratkaista. Sinänsä tekisi mieli vaan heittäytyä ja unohtaa kaikki omat periaatteet, mutta järjellä ajateltuna tästä ei pitkällä aikavälillä tuu kyllä mitään... Tai vaikea nähdä miten tulisi.

Re: Tunteet vai järki miehen valinnassa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.7.26 13:00:00

Miesten parinvalinta:
>järki

Naisten parinvalinta:
<tunteet

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.7.26 13:02:05

Ei miehen kanssa tarvitse muuttaa saman katon alle. Keskustelutaitoa ja yhteydenpitoa voi kehittää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.26 13:23:33

No ensin tunteella ja sitten katsotaan taipuuko todellisuus tunteiden mukaan.

Mutta jos mies kerran ei ole kiinnostunut joustamaan yhtään missään asiassa, niin kyllä minulta kuolisi tunteet aika äkkiä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   20.7.26 13:57:02

Kolmella pisteellä pointtia..

Mutta aloitukseen sanoisin, että kuulostaa aika hyvältä fwb hommalta tai olisiko se fuckbuddy osuvampi. Noh, kesäkollilta tai -romanssilta ! Mitä jos nauttisit vain kesän tai sen aikaa kun kestää, noilla selkeillä turn offeilla niitä tunteita kuolettaen ?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   20.7.26 14:03:17

Itse olen lähtenyt kaikkiin kolmeen parisuhteeseen tunteella. Toisaalta voihan se olla että vaikka olisi järkiperustein valinnut niin eroja olisi silti voinut tulla. Mielestäni parisuhteen ei kuulukaan kestää ikuisesti. Seuraavan yritän valita vähän enemmän järkiperustein mutta tällä hetkellä parisuhde tuntuu kovin kaukaiselta ajatukselta.

Lähettäjä: Äly 
Päivämäärä:   20.7.26 17:11:03

Perseestä ne on kaikki valinnat.
Kunpa osais hetken olla ja nauttia, sitten jatkaa matkaa seuraavan kainaloon. Pysyisi kipinä yllä.

Lähettäjä: Luumu 
Päivämäärä:   20.7.26 17:26:39

Työt ja sukulaisen hoitaminen voi oikeasti viedä kaikki mehut, niin ettei yksinkertaisesti jaksa enää ruveta muodostamaan parisuhdetta. Ehkä teidän nyt vaan pitäisi keskustella sen verran, että kiinnostaako miestä tässä nyt enempikin kuin fwb-suhde. Entä onko tiedossa onko hänen elämäntilanteensa toistaiseksi pysyvä, vai onko siihen muutosta näkyvissä jollain aikavälillä?

Lähettäjä: Ainakin minulla 
Päivämäärä:   20.7.26 17:47:22

Järki.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   20.7.26 17:53:14

Riippuu mitä tulevaisuudelta haluaa. Ei ole pakko muuttaa saman katon alle.

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   20.7.26 17:53:41

Säilytä järki ja tunteet ja jätä mies valitsematta. Jos valitset, menetät kuitenkin molemmat ja lopulta miehenkin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.7.26 18:27:30

Nautit tunteista ja miehestä niin kauan kuin molemmilla on kivaa. Älä aseta odotuksia tulevaisuudelle. Parisuhde toimii vain, jos molemmat kohtaa, mutta ei kaikista suhteista tarvitse kehittyä parisuhdetta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.7.26 19:09:10

Olen ollut pidemmässä parisuhteessa neljä kertaa aikuisiällä. Ja kaikki, paitsi yksi suhteista on alkanut äkisti tunnepohjalta. Se järkevästi ajatellen aloitettu suhde ei toiminut sitten ollenkaan.

Lähettäjä: sitteri 
Päivämäärä:   20.7.26 19:30:22

Päivä kerrallaan, on mun ohje. Miestä saattaa jännittää alussa ja siksi kommunikointi tökkii?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.26 19:33:43

Kyllä parinvalinnassa olisi hyvä pitää mukana sekä tunteet että järki, riippuen toki omista tavoitteistasi ja toivomuksistasi.

Tunteella voi valita kevyemmän suhteen tai panokaverityyppisen järjestelyn. Jos yhteisen tulevaisuuden rakentaminen ei ole sinulle tärkeää, vaan molemmat voivat elää suhteessa omillaan ja omia elämiään, niin pelkkä tunnekin voi olla ihan käypä parinvalintakriteeri (siis tietenkin ellei nyt puhuta esim. väkivaltaisesta tai vaarallisesta ihmisestä, joiden kanssa ei kannata olla tekemisissä, vaikka tunteet kuinka kuohuisivat).

Jos haluat pitkän tähtäimen suhteen, jossa jaetaan arki, koti ja tulevaisuudensuunnitelmat, niin tunteen lisäksi mukana olisi erittäin suotavaa olla järkeäkin. Juurikin niin, että persoonallisuuspiirteet, arvot ja tulevaisuuden toiveet sopivat ainakin tärkeimmissä asioissa yhteen. Pienissä asioissa voi aina joustaa, mutta jos suuret linjat eivät mene yksiin, niin yleensä joku pettyy aina.

Voi suhteen tietty valita järjelläkin, jos se sopii parhaiten tavoitteisiisi. Voihan joku haluta vaan jakaa arjen ja taloudellisen vastuun jonkun turvallisen ja luotettavan henkilön kanssa, eikä tunnepuolen kipinä ole hänelle niin tärkeä. Tällainen suhde voi toimia hyvin, jos molemmilla osapuolilla on sama asenne ja tavoite. Jos toinen on korviaan myöten rakastunut ja toinen on lähinnä turvallisessa järkiliitossa, niin tiedossa on aika suurella todennäköisyydellä sydänsuruja ja loukattuja tunteita.

Lähettäjä: Iso 
Päivämäärä:   21.7.26 00:08:29

Tunteet. Mutta tämä on vain se mikä itsellä on toiminut parhaiten (tosin tämäkään ei niin hyvin että kestävää parisuhdetta olisi löytynyt) mutta järjellä aloitettu suhde kuoli täysin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.