Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä ikäisten lasten kanssa saunassa?

Lähettäjä: Saunatonttu 
Päivämäärä:   19.7.26 10:55:31

Minkä ikäisenä sun lapset ei enää tulleet muun perheen kanssa saunaan? Ainakaan vastakkaisen sukupuolen. Mä muistelen, että olin noin 11, kun aloin käydä saunassa yksin tai vain äidin kanssa. Niihin aikoihin murkkuikä alkoi näkyä kehossa.

Kaverilla on kolme lasta: 16-vuotias poika, 14-vuotias tyttö ja 9-vuotias poika. Eilen kaveri kertoi, että käyvät vielä koko perheenä saunassa, vaikka kaveri ja miehensä ovat jo miettineet, pitäisikö isompien lasten alkaa käydä yksin tai pelkästään samaa sukupuolta olevien perheenjäsenien kanssa... Mitä mieltä oot asiasta? Mun ylähuuli varmaan nousi, kun asia oli mun mielestä niin outo. Heillä on tuplasuihku kylppärissä, ja siellä voivat ketkä vaan heistä olla samaan aikaan pesulla.

Re: Minkä ikäisten lasten kanssa saunassa?

Lähettäjä: Kuikka 
Päivämäärä:   19.7.26 10:56:54

Mikseivät kaikki voisi käydä yhdessä, jos se on kaikille ok?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.7.26 10:59:52

Mulla on 12- ja 15-vuotiaat pojat, ja käymme vielä kaikki yhdessä saunassa. Olen sanonut, että jos haluavat käydä yksin tai vaihtaa järjestelyjä, niin sanovat. Meillä on kaveriporukassa tapana sekasaunoa, niin ehkä sitten lapseni ovat mieltäneet, että äidin kanssa saunominen on vielä ihan ok.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.26 11:15:03

Miehen lapset oli 6 ja 12 ja niiden kanssa en olisi saanut saunoa. En sitten maksanut saunavuoroa ollenkaan, olkoot ilman kun vain heille pitäisi maksaa vuoro.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   19.7.26 11:20:42

Minusta näihin ei ikinä pitäisi liittää mitään tiettyä ikää vaan kuunnella herkästi kaikkia osapuolia. Jos joku ei halua niin sitten vaihdetaan uuteen järjestelyyn samantien. Minä kävin vanhempieni kanssa saunassa yhdessä kunnes oli varmaan 25v. Sitten olin useamman vuoden poissa niin että ei käyty yhteissaunoissa ja menin myös naimisiin. Minulle olisi ok vielä käydä yhdessä mutta isäni selkeästi ei halua joten käydään erikseen. Sisarusten ja heidän puolisoiden kanssa voidaan käydä sekaporukalla samoin myös tiettyjen kavereiden kanssa. Ja sama minusta liittyy kaikkeen alastomuuteen ja intiimiyteen. Niin kauan kuin asia on ok kaikillle, se on hyvä, jos kellään on yhtään epämiellyttävä olo, muutetaan asioita kunnes kaikilla on taas hyvä.

Lähettäjä: Pikkukala 
Päivämäärä:   19.7.26 11:22:41

Saunottiin kaikki yhdessä niin kauan kuin kotona asuttiin sinne 20 kieppeille myös isän kanssa. Tosin meillä ei veljiä, ehkä sitten olisi tullut naisten ja miesten vuoro.

Lähettäjä: Muistelo 
Päivämäärä:   19.7.26 11:27:08

Olin tosi pieni kun en enää isän/isoisän kanssa ollut saunomassa samaan aikaan. Alle kouluikäisenä se loppui. Olisin kovasti halunnut mennä samaan aikaan saunaan, mutta se kiellettiin äidin tai mummon taholta, en muista tarkemmin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.