Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi et kouluta pientä koiraasi tavoille?

Lähettäjä: Kaverin koirat... 
Päivämäärä:   18.7.26 13:39:06

Mulla on nyt 5 päivää kaverin 2 terrierisekoitusta hoidossa. Oon oikeasti koirien puolesta harmissani, näille ei ole opetettu tavallisia elämisen taitoja yhtään.

Lenkillä käytössä flexit, joissa eivät osaa mennä järkevästi. Ristiin rastiin menevät ja toinen vetää henkihieverissä samalla kun toinen jumittaa eri suunnassa. Asun maalla, joten lenkkimaastot on autotiellä ennen kun pääsee hiljaisille metsäteille. Auton tullessa eivät osaa tulla viereen odottamaan/kävelemään reunaan. Sinne hyppäisivät auton alle suoraan joten flexit on kerettävä ottamaan puolen metrin mittaan. Toinen ottaa lenkin aikana spurtteja ja sitten äkkipysähdyksen kun flexi loppuu.

Kotiin tullessa töistä riisun terassilla vaatteet ettei nämä innoissaan revi niitä rikki, hyppivät ja raapivat. Sanomattakin varmaan selvää, että räksyttävät jokaiselle linnulle ym. Mitä näkevät tai kuulevat.

Ihmettelen vaan, miten kukaan jaksaa tällaista arkea? Ja eikö koirillakin olisi kivempi elämä, kun lenkillä voisi käydä ilman kurustumisen tunnetta ja kotiin tullessa voisi tervehtiä kunnolla silittäen kun olisivat rauhassa? Näitä ongelmia tuttavapiirissä ei kyllä isojen koirien omistajilla ja koirilla ole...

Re: Miksi et kouluta pientä koiraasi tavoille?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.7.26 13:54:56

Minulla on 4 pientä koiraa, mm. se terrieri. Kaikki on opetettu kyllä tavoille, kuten näiden edeltäjätkin jne. En tosiaan jaksaisi tuollaista säätöä koiran, saati useamman kanssa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.7.26 13:56:03

Tiedän kyllä isojakin koiria, joita ei lenkitetä ollenkaan, koska se on koiran reaktiivisuuden takia mahdotonta. "Koulutetaan" kyllä kovasti, mutta kivikautisilla menetelmillä, eli karjutaan jo ennestään kauhuissaan olevalle koiralle.

Hoitokoirat asuvat ehkä paikassa, jossa ei joudu kotiovelta suoraan autotielle. Kun minulla oli hoidossa koira, jonka mukana tuli vain fleksi, ostin sille hihnan. Jännä juttu, että hihna päätyi vakituiseen käyttöön koiran kotonakin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   18.7.26 14:25:27

Ei kaikki osaa kouluttaa koiria. Nuo pienet koirat ovat vieläpä usein paljon vaikeampia kouluttaa kuin vaikkapa paimenet ja palveluskoirat..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.