|
Lähettäjä: KoiratOn
Päivämäärä: 18.7.26 13:07:06
Mulla on paha tilanne, järki ja tunne ei osu yhteen.
Olisi tarjolla terrierinpentu. Ihan huippu pakkaus, ei paljoa puutu meidän tarpeisiin ja elämään täydelliseltä. Entä jos näin hyvää ei tulekkaan kohdalle enää?
Mutta minulle on myös tarjoittu aikuista kodinvaihtajaa isommasta rodusta. Ihan huippu koira tämäkin, ainoa miinus on ettei tule muiden urosten kanssa toimeen ja meillä on jo uros. Toisaalta, tämä olisi järjestelykysymys kun molemmat urokset on enemmän ulkokoiria (oma on ihan omasta tahdostaan ulkona, ei käy kuin syömässä sisällä ja sitten kiireellä ulos. Tuo kodinvaihtaja on asunut ikänsä kennelissä eli ei ole tottunut sisätiloihin ja siten ei ole sisäsiisti). Tämän kohdalla painaa ehkä se, että olen koiran tuntenut pennusta asti ja myös se että saattaa päätyä lopetusuhan alle jos en sitä ota.
Sitten se ongelma, ajankohta ei ehkä ole se paras mahdollinen. Meillä on nuori uros, alle parinvuoden. Sitä voisi kyllä kuluttaa aikansa tämän kanssa treenaamiseen ja kisaamiseen eikä pennun kouluttamiseen (tosin en ole vielä tähänpäivään mennessä kertaakaan sen kanssa kisannut). Ja kodinvaihtajan kanssa joutuisi tekemään erikoisjärjestelyjä.
Ja sitten on vanha narttu joka ei ehkä enää jaksa pentua, tosin nujuaa tuon nuoren uroksen kanssa ihan täysillä. Tämä varmasti ottaisi kodinvaihtajan hyvin.
En tiedä mitä edes tällä avautumisella haen, ehkä vaan avaudun ja puran turhautumista omasta päätöksenteon kyvyttömyydestä.
|