Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  On tää köyhän elämä.. :D menin mustikkaan ja..

Lähettäjä: Mitä seuraavaksi 
Päivämäärä:   18.7.26 00:23:12

Mä oon seurannut miten ihmiset alkaneet laittaa mustikan poiminta ilmoituksia, että saa varata. Siitä innostuneena sain tänään poimittua 2 ämpärillistä mustikkaa, vietin metsässä koko vapaapäiväni! Olin niin ylpeä ja aattelin laittaa ne heti myyntiin että saan rahaa kerta niillä hirveä kysyntä.

Perkkasin ne huolella ja ämpärit jäi 4cm vajaaksi. Punnitsin ne kuitenkin ja sain 5,9-6,2 kiloa ja katsoin että 6kg myydään yleensä 50€/sanko.

Sitten menin laittamaan ne myyntiin saatesanoilla
"myydään ämpärillinen, 6kg puhdistettua mustikkaa, 50€" ja kuvat ämpäreistä.
Se ilmoitus oli PUOLI TUNTIA ja kommenttikenttä oli täyttynyt kommenteista miten mun ämpäri on hyvä että puolillaan eikä todellakaan voi painaa 6kg. Sain myös KAKSI yv viestiä itkunauruhymiöin varustettuna, miten valehtelen mustikan määrästä ja miten kehtaan myydä vajaita ämpäreitä. Puhumattakaan naurureaktioista. En todellakaan ollut varautunut tällaiseen vastaan ottoon ja siis tuli itku, meni niin ihon alle kun olis ollu enemmän ku tervetullut se raha niistä.
Alkoi hävettää ihan sairaasti ja poistin ilmoitukset.

Noh, mutta! Löysimpä kuitenkin pulloja kuuden euron edestä ja satuin ilta-aleen ja siellä oli vaikka ja mitä -60%.

Onko kellään mitään hyviä ja edullisia mustikkareseptejä?

Syödään sit mustikkaa itse seuraavat viikot, en kertakaikkiaan kehtaa laittaa enää mitään myyntiin. Tarvis varmaan uuden puntarinkin, jos se kerta noin paljon valehtelee.

Re: On tää köyhän elämä.. :D menin mustikkaan ja..

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   18.7.26 00:26:31

Some on julma.
Laita kuva ämpäristä ja vaa'an lukemasta.

Joillekin se ämpärillinen on piripintaan, useimmat ostajat ostaa sen vajaankin. Yleensä myydäänkin sellaista n.5cm vajaata ämpäriä. Voithan vielä punnita sen ostajan länäollessa.

Päivämäärä:   18.7.26 00:29:23

Sitä mä just katsoin, että vajaita on ne muidenkin myymät ämpärit joita ihmiset sankoin joukoin jonottaa ja sen mukaan hinnoittelin omani :/

Noh, ehkä tästä vielä noustaan. helpotti jo tämä että sain purkaa harmitukseni nimettömänä johonkin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.7.26 00:34:42

Älä ota itseesi, se on se jos eka kommentoija laittaa jotain ikävää on loputkin heti haaskalla. Jouduit vaan sattumalta kohteeksi :(

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   18.7.26 00:35:39

Onpa ollut kurja kokemus sinulla! Suositan samaa kuin joku muukin, laita kuva vaa'alla olevasta ämpäristä.

Nyt ymmärrän tosi paljon paremmin, miksi viime vuonna yksi herkkutattikauppias halusi vielä ostohetkellä paikan päällä vielä erikseen näyttää puntarilla painon, kun joku oli kuulemma valittanut, että huijaa. No eipä huijannut. :D En olisi tällaista keksinyt kysyä tai vaatia. Osa ihmisistä on kyllä sekaisin...

Päivämäärä:   18.7.26 00:36:05

Aina on ne jotkut tyypit, jotka tahtoo nostaa itseään alentamalla muita. Some on täynnä näitä tyyppejä. Tsemppiä sulle, toivottavasti saat ämpärit myytyä, (jos ei muuta, niin googlaa paikallinen marjanostaja, ei toki varmaan samaa hintaa saa...)
Älä välitä turhista älämölöistä, poista kommentit omasta ilmoituksestasi ja jatka elämää! =)

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   18.7.26 00:40:51

Mulle myi viime vuonna eräs nainen 2 litraa kantarelleja, oikeasti siinä oli vajaa litra. Oli niin kova hinku, että ostin silti. Saaaakelin kalliit kantarellit :'D Kyse oli vielä ihan alkukauden pienistä sienistä joten hintaa oli PALJON.

Mutta joo, minusta tuo on jo aika tympeetä käytöstä. Toiset ei vaan osaa olla vttuilematta, oli asia mikä hyvänsä, netissä ei vaan osata käyttäytyä.

Päivämäärä:   18.7.26 00:49:04

Voi ei Veeras! Tuo jo kummastuttaisi itseäkin :D

Mä ymmärrän kyllä harmituksen jos ostaja tulisi ja ois paljon vähemmän mitä luvattu, mutta mullakin oli kuitenkin kuva tuotteista mitä myyn ja mä sitä kuvaa katselin vielä jäljestä päinkin että toi on ihan viittä vaille täys, jos sen laittaa ihan piri pintaan nii puolet niistä vois olla hyvin pian auton penkin alla tms! Argh. Meitä on moneen junaan :(

Ja ei kait se 50€ oo mikään laki myydä se "ämpärillinen".. JOS nyt vaikka se mun ämpäri oiskin ollut puolillaan.

Ehkä yritän sienikautta seuraavaksi.. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.26 01:56:39

Ehdottomasti laitat uudelleen ilmoituksen! Ota kuvat missä ämpäri on vaa’alla niin että paino näkyy. Kyllä ne joku ostaa. Tsemppiä!

Päivämäärä:   18.7.26 02:03:47

Ostaa varmasti!!
Ja mä ostan niitä sieniä, niissäkin on usein se ämpärillinen, ja kuvassa on hyvä, jos on puoli ämpärillistä.. =)
Ota kuva painon kanssa, ja myy kioittain! =)

Kantarelleja voisin ostaa, jos joku löytää (ilmeisen hyvä vuosi siihen!) jopa ihan vajaan ämpärin!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.