|
Lähettäjä: harrastuskoira
Päivämäärä: 17.7.26 18:57:55
Keskikokoinen (n. 15 kg, voi joustaa suuntaan tai toiseen), mieluusti pitkäkarvainen (esim. sheltin turkista tykkään) ja rodulla hyvä terveystilanne. Helposti koulutettava, koira- ja ihmissosiaalinen, omaan ihmiseen kiintyvä, ei arka tai aggressiivinen.
Etsin harrastuskoiraa agilityyn, mutta en tarvitse bordercollien kaltaista tykkiä, vaikka haaveilenkin harrastavani semi-tavoitteellisesti. Liikun paljon luonnossa päiväretkillä ja käyn juoksemassa, ja haluaisin koiran seuraksi ja tuomaan turvallisuuden tunnetta. Asun yksin omakotitalossa taajamassa. Ei kuitenkaan tarvitse olla mikään pelottava vahtikoira, lähinnä henkinen turva. :D Agilityn lisäksi minua kiinnostavat myös vetolajit (cani cross, pyöräily ja hiihto -- tosin minun vauhtiini sopisi vaikka mopsi :D), homekoiraksi koulutus ja kaverikoiratoiminta.
Mitä rotuja ehdottaisitte? Olen miettinyt tolleria ja lagottoa. Aiemmin minulla on ollut sheltti ja kääpiövillakoira ja alunperin haaveilinkin pikkukoirasta, mutta monen pienen seurakoirarodun terveystilanne mietityttää.
|