Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen alkanut miettiä ratsastuksen mielekkyyttä

Lähettäjä: Susa 
Päivämäärä:   16.7.26 17:25:25

Aloitin ratsastuksen keski-iässä uudelleen parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. Kävin ihan tunneilla muutaman vuoden. Sitten taas lopetin, kun elämään tuli stressiä ja kiirettä. Tauon aikana tapahtui jotain. Mieleen on hiipinyt ajatus, että onko ratsastaminen eettisesti oikein ja kaikenlainen tällainen pohdinta tuntuu muutenkin lisääntyneen hevoslajien ympärillä. Huomasin toki ratsastuskoulussa, että eivät ne hevoset aina ihan mielellään kanssani tunneille lähteneet. Käännettiin takamusta, luimittiin ja väisteltiin varustaessa. En ole hyvä ratsastaja. Varmasti tuli annettua epäselviä apuja ja vedettyä ohjista liikaa, kun tasapaino on mitä on. Välillä olen miettinyt paluuta tunneille. Mutta en taida enää pystyä. Epäilys, että eläin ei nauti allani, on liian voimakas ja epämiellyttävä. Ja kun niitä erilaisia käsittelijöitä on muitakin kuin minä.

Re: Olen alkanut miettiä ratsastuksen mielekkyyttä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.26 17:30:23

"Epäilys, että eläin ei nauti allani, on liian voimakas ja epämiellyttävä."

Ei vika ole sinussa, ei ne hevoset ratsastuskoulussa kenenkään alla nauti, ankeaa työtä se niille on.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   16.7.26 17:38:17

Mites olisi oheisliikunta ja yksityistunnit, jos haluat vielä ratsastaa.

Päivämäärä:   16.7.26 17:53:44

Saan tasan tarkkaan kiinni ajatuksesta. Lueskelin tuota toista ketjua hevosten kohtelusta.

Itse olen myös herkistynyt kaikelle hevosten kanssa. En haluaisi ollenkaan olla osallisena aiheuttamassa hevoselle mitään epämukavaa tunnetta, kivusta nyt puhumattakaan. En koe, että ratsastuskoulutoiminta on enää mitenkään eettistä eikä tue hevosten hyvinvointia.

Päivämäärä:   16.7.26 18:02:10

Olen samaa mieltä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.26 18:08:07

Ratsasta – älä mieti.

Lähettäjä: Kiukkupussy 
Päivämäärä:   16.7.26 18:32:31

Samasta syystä olen itse lopettanut ratsastuksen jo kauan sitten vaikka sitä kaipaankin toisinaan.

Lähettäjä: Pebbe 
Päivämäärä:   16.7.26 18:38:52

Itse sensijaan ostin tänä kesänä jo 2 uutta ravuria.
En koe tunnontuskia niiden kovasta treenaamisesta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.26 18:41:51

Ne on eläimiä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.7.26 18:44:51

Ratsastuskoulun hevoset tekevät työnsä. Miksi hevosen pitäisi ns nauttia työnteosta ? Lomasta ja herkuista "nautitaan" työnteosta outo termi. Toki työ pitäisi hevosestakin tuntua mielekkäältä . Tietty joissain ratsastuspaikoissa hevoset juoksee aika paljon päivässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.