Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Adhd lääkkeet

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   16.7.26 13:25:46

Onko kenellä käytössä täällä? Kuuleeko muutkin, että onko tarpeen syödä ja verrataan aina piriin?
Itse ihmettelin kun syön medikinetiä, olin juuri 3 päivää ilman kun olin viihteellä 2 päivää festareilla. En ota alkoholi päivinä varuilta, enkä myöskään krapulassa. Ei tule mitään vieroitusoireita, ja lääkärin mukaan ei pitäisikään. Miksi niin iso mörkö?

Re: Adhd lääkkeet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.26 13:39:41

Koska ihmiset tykkäävät paheksua kaikkea. Moni ajattelee että adhd ei ole todellista, vaan vaan laiskuutta tai jotain vastaavaa, joten miksi sitä pitäisi lääkitä kun voisi vaan piiskata.

Lähettäjä: __ 
Päivämäärä:   16.7.26 13:45:38

Ihmiset nyt tosiaan paheksuu käytännössä kaikkia lääkkeitä (ja muutakin). Mun verenpainelääkitystä on paheksuttu, koska kuulemma niitä ei tarvittaisi, jos vähän laihtuisin ja vähentäisin suolaisia ruokia. Eikä auta, vaikka kerron että mun BMI oli 19, kun sain lääkkeet. Ja että vanhempani kuoli aivoverenvuotoon viisikymppisenä ja sen takia mulle voi olla elintärkeää, että verenpaine ei pääse nousemaan.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.7.26 13:51:09

No miksi te hölötätte henk koht terveysasianne ja lääkityksenne muille ? Näille arvostelijoille ?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.26 14:04:07

Metyylifenidaatti ei ole piriä.

Eikä varsinaisesti ole lisdeksamfetamiinikaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.7.26 14:20:41

Toi on tosi yleistä. Ja tosiaan ihan kaikille ei kannata asiasta kertoa, mutta tottakai esim kavereille tai muille läheisille haluaa elämäänsä jakaa. Tosi ikävää jos läheiseltä tulee tuollaista kommenttia.

Oman lapseni isän uusi vaimo kommentoi lapsen lääkitystä lapselle inhottavasti ja epäili sen tarpeellisuutta. Sylettää aika huolella, kun ilman kyseistä lääkettä lapsi on itsetuhoinen ja yksin olen saanut taistella vuosia, että sain hänelle apua. Hänkin sai btw adhd-lääkkeen sitten lopulta lisäksi kun dg saatiin 10v jälkeen. Vielä haetaan sopivaa.

Omaa hormonikorvaushoitoa vaihdevuosiin on kommentoitu mm äitini taholta halveksuen, hänellä kun ei omien sanojensa mukaan ole ollut mitään oireita ja ihanasti luontaistuotteilla pärjännyt. Ihan muuten vaan oli äkäinen kuin persiille ammuttu karhu vuosikausia ja kappas kun luitakin murtuu joka ainut kerta kun vähän mattoon kompastuu.

Että yritä aloittaja antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Joillekin auttaa selittäminen, toisille ei. Valitse taistelusi eli jätä pölvästit huomiotta ja ohita säälivällä hymähdyksellä. Tai jos vätlttämättä haluat, sano että "otahan asioista kunnolla selvää ennen kuin kommentoit, et selvästikään tiedä tästä tarpeeksi eikä ole minun vastuullani sinua sivistää".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.