|
Lähettäjä: Nekku
Päivämäärä: 16.7.26 12:28:19
Onko kellään ollut samankaltaista tilannetta? Minulla on koira, jo seniori-ikäinen sellainen. Koiralla on kroonisia sairauksia, mm. ympäristöatopia, jota hoidetaan säännöllisesti sisäisillä lääkkeillä ja ulkoisilla lääkkeillä sekä pesuilla ym. Koiralla on myös lääkitys sisäelinvaivaan ja säännölliset seurannat sen tiimoilta. Nyt kaiken päälle koira loukkasi raajansa ja edessä on leikkaus. Koira on sikäli vaativa luonteeltaan, että se on hyperkiintynyt minuun ja tahtoo olla lähellä ihan koko ajan. Koira inhoaa autossa oloa ja ns. turhia autoiluita sen kanssa ei tehdä. Alan olla itse melkosen väsähtänyt. Päivistäni iso osa menee koiran hyvinvoinnin pohtimiseen, analysointiin, päätösten tekoon, ratkaisemiseen ja lääkinnän eri nyanssien muistamiseen. Eläinlääkäreissä on istuttu tovi jos toinenkin. Sanomattakin on selvää, että minulla on mennyt tähän kaikkeen omaisuus. Koiran eteen olen tehnyt kaiken voitavani ja vielä vähän päälle. Tuntuu, että tämä vastaa jotain omaishoitoa kuormittavuudessaan. En niinkään kaipaa neuvoja, sillä ei tähän tilanteeseen ole helppoja ratkaisuja. Ennemminkin kaipaan jotain vertaistukea. Ja ruoka-aineallergioista ei ole kyse, sen sanon jo nyt, sillä muuten joku kohta huutaa, että koira on väärin ruokittu. Koira syö jo raakaruokaa, sillä nappulaa ja teollisia mössöjä se ei ole ikinä suostunut syömään. Myös eliminaatiodieetit on tehty ja suoritettu jo ajat sitten.
|