Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka aikaisin tai myöhään pyydetään kummiksi?

Lähettäjä: Ristiäiset 
Päivämäärä:   15.7.26 18:37:32

Kysymys otsikossa. Jos vauvalla on ev.lut. kirkon ristiäiset ja rippikoulun käynyt, kirkkoon kuuluva kummi on pakollinen, kuinka paljon ennen ristiäisiä tavataan pyytää kummiksi? Jo ennen vauvan syntymää? Vauvan syntymän jälkeen, kun ajateltu kummi tulee ensimmäistä kertaa vauvaa katsomaan? Viikko, pari ennen ristiäisiä?

Serkkuni sai juhannuksena vauvan ja olen vauvaa käynyt jo pari kertaa katsomassa. Serkkuni ei ole sanallakaan maininnut ristiäisiä.

Olin käymässä mummun ja ukin luona ja serkkuni äiti oli siellä myös. Mummu ja ukki kyselivät, koska minulla on loma ja mitä aion tehdä lomalla. Kerroin elokuulle varatusta lomareissusta. Serkkuni äiti kuunteli ja sanoi sitten, etten voi lähteä tuolloin lomareissulle, kun vauvan ristiäiset ovat samaan aikaan ja minä olen kummi.

Reissuuni (ja tädin kertomaan ristiäispäivään) on aikaa kuukausi. Voisiko todella olla niin, että serkkuni olisi päättänyt pyytää minua kummiksi, mutta ei ole kuukautta ennen ristiäisiä pyytänyt eikä kertonut edes ristiäispäivää? Vai onko tätini ymmärtänyt väärin, että minut pyydettäisiin kummiksi?

En kehtaa serkulta kysyä, tulee nolo tilanne, jos kummit on jo valittu ja he ovat tehtävään suostuneet ja sitten minä menen kyselemään ”olenko kummi, pitääkö reissu perua?”

Re: Kuinka aikaisin tai myöhään pyydetään kummiksi?

Lähettäjä: .m 
Päivämäärä:   15.7.26 18:45:52

En peruisi reissua. Ehkä olet puhunut reissusta serkkusi kanssa?
Täti ymmärtänyt väärin tai myöhään kysyvät. Molemmat mahdollisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.