Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko SSRI / masennuslääkkeistä apua

Lähettäjä: Oikeasti 
Päivämäärä:   14.7.26 20:58:17

Itsellä terveyteen liittyvät asiat mielessä 24/7 ja hankaloittaa arkea ja aiheuttaa jatkuvaa ahdistusta ja pelkoa. Olen käynyt psykologilla mutta en kokenut saavani tuosta apua. Olen jo pariin kertaan kysellyt lääkityksestä esim työterveydestä mutta viimeisin lääkäri sanoi että et vaikuta kyllä masentuneelta - murehdit vain liikaa… mutta mulla menee koko elämä hukkaan tässä murehtiessa..

Re: Onko SSRI / masennuslääkkeistä apua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.26 21:04:40

Monille on.

Päivämäärä:   14.7.26 22:28:02

Toisilla auttaa, toisilla ei. Ei niistä yleensä pysyviä haittoja jää, joten ei niiden kokeilemisesta sinänsä pitäisi olla haittaa. Sivuvaikutukset ei aina ole kivoja, mutta niitäkään ei kaikille tule ja ne loppuu kun lääkkeen syöminen loppuu. Lääkkeitä on paljon ja joskus sen itselle sopivan valmisteen etsiminen on turhauttavaa. Hassua, jos sinulle ei ole lääkkeitä tarjottu, kun tuntuu että niitä tuputetaan kyllä pienemmästäkin :D

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   14.7.26 22:42:42

Kyllä mulla on auttanut tosi hyvin pelkoihin ja ahdistukseen. Välillä lopetin ja olin pari vuotta ilman, mutta muutos huonompaan oli huomattava joten aloitin uudelleen.

Päivämäärä:   14.7.26 22:46:29

Joopa, mitä lääkettä syöt? Osaatko kertoa enemmän että missä ajassa huomasit tehon ja miten sen sitten erottaa? Millaisia pelkoja/ahdistusta sulla on?

Päivämäärä:   14.7.26 23:06:55

Syön paroksetiinia. Apu tuli nopeasti. Olen vain miedosti mt vikainen ja koko ajan käynyt töissä ym. elänyt normaalin näköistä elämää, mutta jotain tuo lääkitys korvien välistä korjasi eikä omat ajatukset enää rajoita elämää.

Päivämäärä:   14.7.26 23:07:24

On apua, se mahdollistaa terapiassa käymisen ja yleisesti jaksamisen. Mutta piti kyllä varmaan liki 10 eri lääkettä testata että löytyi tämä.

Vain kahdesta oli merkittäviä haittoja (toisesta tuli se zombiolo josta niin paljon puhutaan, ja toinen pahensi merkittävästi anoreksiaani ja pudotti painon todella matalaksi), mistään ei ole ollut pysyviä haittoja. Aloitusoireet on normaaleja, samoin lopetusoireet, ja koskaan ei kannata lopettaa seinään vaikka lääkäri sanoisi mitä, ellei ole allerginen lääkeaineelle tmv. Eivät tunnu tajuavan että ne vieroitusoireet on vaan joskus tosi raskaita ja pääsee helpommalla kun pudottaa annoksen rauhassa.

Rohkeasti vaan, et häviä kamalasti.

Päivämäärä:   14.7.26 23:16:14

Okei. Kyllä minäkin käyn töissä ja elän ns kadehdittavaa elämää eikä monikaan tiedä kuinka vaikeaa on henkisesti… mutta tosiaan mistähän tuon reseptin sitten repii kun lääkärinkään mielestä minä vain murehdin liikaa.

Päivämäärä:   14.7.26 23:25:22

Oletko tehnyt Ahdistuneisuuskysely (GAD-7)?. Löytyy googlella. Mittaa nimenomaan tuota murehtimista joka on vähän eri juttu kuin masennus. Sama varmaan tehtiin mulle lääkärissä vaikka hakeuduin sinne oikeastaan muista syistä.

Päivämäärä:   14.7.26 23:43:59

Joo olen tehnyt terapianavigaattorin testejä monet kerrat. Lievä masennus ja vaikea ahdistus. Ahdistuksen pisteet taisi olla 18/21.

Päivämäärä:   14.7.26 23:53:48

Mene esittelemään oireesi ihan tavalliselle terveyskeskuslääkärille. Siellä mielestäni ymmärretään tällaisia tavallisten ihmisten vaivoja hyvin ja tarjoaavat mielellään lääkitystä, jonka kokeilua voin suositella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.