Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Moniko ei käy whatsapissa?

Lähettäjä: somenkäyttö 
Päivämäärä:   14.7.26 12:19:18

Onko nykyään ihan tavallista, että porukka vastaa whatsapp-viesteihin päivienkin viiveellä tai ei käy edes joka päivä siellä? Lieneekö taas jotakin hyvinvointi-trendiä? Ärsyttävää, kun ei saa ihmisiä kiinni.

Re: Moniko ei käy whatsapissa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.7.26 12:31:28

Moni ihminen ei vastaa kesälomallaan muuta kuin puheluihin.
Eli soita jos on asiaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.26 12:33:47

Itsehän käytän Telegramia.

Lähettäjä: Kaneli 
Päivämäärä:   14.7.26 12:42:24

Minä vastaan tärkeysjärjestyksessä, osalle heti kun huomaan ja voin, osalle pidemmällä viiveellä ja joihinkin (esim osaan ryhmäkeskusteluista) vastaan kerran päivässä tai yli vuorokauden viiveellä. Ja esim yhden ystäväni kanssa esim meille on normaalia vastata välillä toisen viesteihin noin vuorokauden tai parinkin viiveellä, meidän väliset viestit ei ole niin akuutteja että pitäisi reagoida heti (sellaiset jutut soitellaan) ja haluan aina kirjoittaa vastaukset hänelle ajatuksella ajan kanssa. Se toimii meille molemmille.
Ja välillä mulla on kyllä ihan päiviä, kun avaa wa tai yhtään mitään someja tai selaimia ollenkaan, tai vilkaisen vasya illalla onko tullut mitään reagointia vaativaa viestiä. Silloin mun puhelin on muutenkin älä häiritse tilassa eikä mua saa kiinni viestillä. Ne on sellaisia päiviä kun ihan täysin lataan vaan omia akkuja ja nautin elämästä ilman laitteita, eli tavallaan kai toteutan juurikin jotain tuollaista manaamaasi ärsyttävää hyvinvointi”trendiä” :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.26 12:47:49

Oli mullakin wa melkein 2kk kiinni päivityksen takia

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.7.26 13:25:41

en mitään wuppia availe ! hirveä ajatus, että koko ajan pitäisi olla tavoitettavissa ja vastaamassa heti kun jossain pingaa ! Kesällä olen ulkona niin paljon kuin mahdollista ja jos ei se soiminen ja tavalliset tekstaritkaan lakkaa niin jätän puhelimen sisälle :) Eli ei, en halua ensisijaisesti olla vastaamassa juuri aloittajan kaltaisten hätähousujen höpölöpö viesteihin varsinkaan kesällä tai varsinkaan lomalla. Ihan niin pitkän aikaa kuin itsestäni tuntuu hyvältä.

Lähettäjä: somenkäyttö 
Päivämäärä:   14.7.26 13:42:09

Kiinnostaa myös minkä ikäisiä olette?

Lähettäjä: 43v 
Päivämäärä:   14.7.26 13:59:33

Mulla ei oo whatsappia nykyisellääm siinä puhelimessa jota varsinaisesti käytän. En oo jaksanut kokeilla saako sitä nykyään toimimaan samanikaisesti kahdessa eri puhelimessa? Joka päivä en sitten tuota toista puhelinta edes katso. Jäi just vastaamatta johonkin "ootko tänä viikonloppuna paikassa xx?" kun maanantaina vasta luin viestin :D

Puolison kanssa jos on jotain asiaa niin soitetaan, muuten en ole nykyään aina tavoitettavissa.

Lähettäjä: Loma 
Päivämäärä:   14.7.26 14:03:28

Lomareissulla ulkomailla on netti pois käytöstä, ettei tule yllättäviä laskuja. Myös wa-viestit jäävät saamatta. Tärkeät ihmiset (perhe, tallinpitäjä, hevosen vuokraaja) tietävät, että olen reissussa ja tavoittaa tekstarilla/puhelulla. Muiden ei tarvitse reissusta tietää. Luen wa-viestit, kun olen takaisin Suomessa ja jos jollain muulla on äärimmäisen tärkeää asiaa ja huomaa, etten wa-viestejä lue, joutuu keksimään toisen yhteydenottotavan (esim. soitto) tai sitten asia ei ole tärkeä.

Lähettäjä: Mmgd 
Päivämäärä:   14.7.26 14:08:51

Oon huomannut, että jotkut ihmiset tekee sitä tarkoituksella että ensin viestitellään ja sitten hiljennytään esim.viikoksi.
Tiedän kyllä että heillä on puhelin kourassa koko ajan ja wa ssakin käydään.
Ärsyttävää. Sellaisten kanssa en enää jatka viestittelyä sitten kun vihdoinkin taas jotain vastaavat.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.7.26 14:51:46

Mulla ei edes ole WA:a.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   14.7.26 15:06:01

Vastaan yleensä heti kun huomaan. Ärsyttää, että jätetään roikkumaan.

Päivämäärä:   14.7.26 15:07:56

Ei ihmisen tarvi olla kokoajan saatavilla

Lähettäjä: kriie 
Päivämäärä:   14.7.26 15:14:24

Siis miksi pitäisi käydä joka päivä whatsappissa, jos ei ole kenellekään asiaa eikä kukaan ole laittanut minulle viestiä?

Miksi ihmiset ei enää soita? Jos sinulla on jollekin asiaa, niin SOITA. Älä laita viestiä vaan SOITA.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   14.7.26 15:18:14

ehkä joku ei käy mutta suurin osa on varmaan nykyään vaan näitä jotka jättää roikkumaan. Eipä niille kannata sitten viestitellä, jotka ei vaivaudu vastaamaan.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.7.26 15:20:49

No en mä ainakaan halua mitään puheluita kun just olen tekemässä jotain muuta. Wa viestit mieluummin.

Meillä on tallilla muutama wa ryhmä, roolista riippuen, itse kuulun kahteen. Sitten tallikavereiden kesken viestitellään jos on asiaa. Muista harrastuksistakin on wa ryhmiä.

Outo kuvitella tilannetta, että päiviin ei olisi kenelläkään mitään asiaa.

Lähettäjä: 43v 
Päivämäärä:   14.7.26 16:08:42

Harrastin chattailyä joskus 20-30 vuotta sitten kun asia oli uusi ja olin saman verran nuorempi. Enää en jaksa chattailla vai viestittelyksikö tota nyt kutsutaan.

Lähettäjä: Gaer 
Päivämäärä:   14.7.26 16:48:44

En avaa joka päivä jos en ole saanut viestejä siellä, välillä saattaa mennä viikkokin avaamatta. Tosin käytän muita sovelluksia yhteydenpitoon.

Periaatteeni on, että viestillä lähetetty asia voi odottaa tarvittaessa usean päivänkin, jos on asia mikä vaatii reagointia heti niin se hoidetaan soittamalla.
Vastaan kyllä viesteihin yleensä tunnin tai parin kuluessa.

On kyllä ärsyttävää, kun tietää ihmisen olevan koko ajan puhelin kourassa, muttei kiinnosta vastata juuri mun viestiin.

38 vee täällä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.7.26 18:25:45

Osa ei vastaa koskaan. Osa haluaa vaan ghostata sinut.

Ja mä kans mietin, että jos on tärkeää asiaa, niin soitetaan. Viestit voi odottaa. Mutta en mä nyt päiviä roikuta viestejäkään -.- Se on epäkohteliasta. Ainoastaan jos olen ilmoittanut asiakkaille olevani lomalla, silloin saa sähköpostista lomavastaajan viestin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.7.26 18:30:11

Jos tärkeää asiaa soitetaan. Viestejä en edes aina katso heti vaikka ilmoitus tulee viestistä.

Päivämäärä:   14.7.26 19:08:23

Omalla kohalla viestiin vastaamisen nopeus ei ollenkaan ole sama kuin kuinka paljon ihmistä arvostan tms. Siinä on monta arkista ja hajamielisyystekijää ennemmin vaikuttamassa milloin vastaan heti, milloin unohdan jopa kokonaan. Pyrkimys on, että kiireelliset asiat ensin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   14.7.26 19:12:33

Mulla ei ole puhelimessa mitään ilmoituksia käytössä. Eli tiedostan akuutisti vain puhelut. WA-viestit katson ehkä kerran päivässä tai parissa. Aina en kotoa lähtiessä ota puhelinta ylipäätään mukaan ja jos olen reissussa niin en todellakaan roiku puhelimella.

Päivämäärä:   14.7.26 19:13:06

Ei soittoja, kuin pakottavassa hädässä. Turhaa häiriköintiä.

Viesteihin vastaan kyllä yleensä muutaman tunnin sisään. Lomalla hiukan hitaammin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.